Trade marketing POS barometr – czyli co słychać w branży

POS barometr – czyli co słychać w branży

21
0

Olimpia Krakowska | Project Manager | emano
Czy czekacie Państwo na odmrożenie imprez targowych?
Targi są dla naszej firmy ważnym punktem spotkań z klientami oraz miejscem sprzyjającym do nawiązywania nowych relacji biznesowych. W lutym tego roku wystawialiśmy się na największych targach branżowych Euroshop 2020 w Dusseldorfie. Niedługo po powrocie z targów zamknięto granice i wstrzymano ruch lotniczy. Był to szok dla całej branży POS. Mimo wielu ograniczeń udało nam się podtrzymać kontakty i współpracę z rynkiem europejskim.

Tomasz Kamiński | Właściciel | Plexomania
Czy w związku z aktualną sytuacji Państwa oferta uległa zmianie?
Nie mogę powiedzieć, żeby nasza kluczowa oferta się zmieniła. Plexomania nieprzerwanie skupia się głównie na produkcji ekspozytorów i innych materiałów POS. Z oczywistych względów na przełomie marca i kwietnia zainteresowanie tymi produktami spadło, z czym się liczyliśmy. Równocześnie pojawiło się bardzo duże zainteresowanie osłonami, a chwilę później przyłbicami. Posiadane doświadczenie i możliwości pozwoliły nam wprowadzić dodatkową kategorię produktów, pod nazwą PlexVid, zawierającą elementy do walki z Covid-19. Wprowadzenie tych produktów było neutralne dla naszej głównej oferty, na czym najbardziej nam zależało. Obecnie obserwujemy powolny wzrost zamówień, a także powrót do projektów wstrzymanych z powodu epidemii.

Wioleta Królikowska | Dyrektor Zarządzający | POP Time Sp. z o.o.
Czy w związku z pandemią klienci zwracają się do Państwa z prośbą o produkcję innych materiałów niż te, które standardowo znajdują się w ofercie?
Wiele firm na początku pandemii zgłaszało się do nas, szukając rozwiązań dla ochrony ich pracowników. Odpowiadając na te potrzeby, ukierunkowaliśmy nasze działania produkcyjne na rozwiązania ochronne do zabezpieczenia kas oraz miejsc obsługi klienta. Największa uwaga firm skupiona jest na ściankach z pleksi, które produkujemy według indywidualnych wytycznych, przyłbicach, osłonach do samochodu dla korporacji taksówkarskich, stojakach na dozowniki i żele dezynfekujące oraz pojemnikach z akrylu na chusteczki czy rękawiczki. Natomiast kilka naszych standardowych akcesoriów POS (śruby, złączki i nity introligatorskie) wspiera inne firmy produkcyjne, które zajmują się również dostarczaniem rozwiązań ochronnych np. przyłbic.

Kamilla Kruczyńska-Leciej | Koordynator ds. POSM i druku 3D | TFP Grafika
Jak ważny jest dla Państwa rynek eventowy – czy czekacie na odmrożenie branży spotkań?
Jesteśmy pionierem wielkogabarytowych druków 3D w Polsce. Drukujemy scenografię i rekwizyty eventowe. Zauważyliśmy, jak w krótkim czasie branża MICE straciła całe plany roczne. Agencje wystawiennicze przekształciły się w designerów przestrzeni. Eventy wciąż stoją na niepewnym gruncie. Całe szczęście obserwujemy już stopniowe ożywienie branży, na co bardzo czekamy.

Alicja Staszkiewicz | Dyrektor Sprzedaży | Quad In-store
Jak pandemia wpłynęła na Państwa ofertę?
Z uwagi na pandemię i potrzebę zachowania bezpieczeństwa stworzyliśmy specjalną linię POS – BeSafe. Gama tych produktów ma pomóc utrzymać dystans społeczny w sklepach, biurach, rynku usług. Są to np. specjalne standy, dyspensery, panele ochronne (osłony), wobblery i naklejki, a także płyn do dezynfekcji. Klienci są nimi zainteresowani i mamy bieżącą produkcję tych POS.
Czekamy też na wydarzenia targowe. Co roku odbywają się wydarzenia, na których się wystawiamy i wiele, na których jesteśmy uczestnikami.

Jacek Rogoziński | Właściciel | „RODAN Agencja Reklamowa” Sp. z o.o. Sp. k.
Jakie działania podjęliście Państwo, aby dostosować ofertę do bieżących potrzeb rynkowych?
Po dwóch dniach od ogłoszenia lockdownu zaczęliśmy szukać możliwości przesuwania produkcji w stronę materiałów sanitarnych – uznaliśmy, że mogą okazać się niezbędne. W przeciągu kolejnych dni wdrożyliśmy w firmie odpowiedni program – efektem naszych działań jest ręczny spray do odkażania rąk, który już wkrótce pojawi się na rynku. Produkt znajdzie zastosowanie w użytku codziennym, jak również będzie stanowił świetny gadżet.

Magdalena Ciszewska | Marketing Manager, Artplex |Magdalena Ciszewska | Marketing Manager| Artplex
Czy w obecnej sytuacji w jakiś sposób zmieniła się Państwa oferta ?
Bezpośrednio po wprowadzeniu w Polsce pierwszych ograniczeń związanych z wirusem nasz dział handlowy został przesunięty do pracy zdalnej. Natychmiast rozpoczęliśmy pracę nad rozwojem produktów związanych z ochroną przed wirusem dla sklepów itp.. Wdrożyliśmy do produkcji m.in. kilkanaście modeli dozowników do płynów dezynfekujących, przyłbice, osłony sklepowe i inne. Tempo było zawrotne, ale wiedzieliśmy, że czekają nas długofalowe zmiany na rynku, do których musimy się niezwłocznie dostosować.

Artykuł ukazał się w majowym numerze OOHnews!, dostępnym TUTAJ.