9 czerwca odbyła się XII gala konkursów Contact Center (Złota Słuchawka i Telemarketer Roku), największego wydarzenia branży CC organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.
Uroczysta gala wręczenia nagród przebiegała w tym roku w formie online za pomocą platformy Facebook. Galę poprowadził Marcin Sosnowski Dyrektor Obszaru CC w SMB i Adam Pluciński, przewodniczący Jury, CEO w Circinus Training Center. Jury przyznało w tym roku nagrody i wyróżnienia w 6 kategoriach Złotej Słuchawki oraz 5 kategoriach Telemarketera Roku, przyznano także nagrody specjalne w tym Grand Prix Telemarketera Roku.
Gala konkursów CC to największe święto branży CC. Dwugodzinne wydarzenie zgromadziło ponad 300 osób, które aktywnie uczestniczyły w uroczystości. Dzięki zaaranżowanym przez SMB wirtualnym pokojom, z którymi łączyli się organizatorzy podczas realizacji, można było zobaczyć jak świętują zwycięskie zespoły. Galę urozmaicił quiz poprowadzony przez Pawła Krzywickiego z Pracowni Gier Szkoleniowych.
Zwycięzcy w kategoriach:
Złota Słuchawka
Kategoria Najlepszy Zespół konsultantów Contact Center
Złota Słuchawka: Zespół Nowoczesnych Kanałów Komunikacji, Pekao Direct
Wyróżnienie: Zespół Statusu Szkody i Świadczenia Centrum Zdalnej Obsługi Klienta, PZU
Wyróżnienie: „Jestem z papieru” Zespół Telesprzedaży Publikacji Papierowych, Wolters Kluwer Polska
Kategoria Najlepszy Zespół wspierający Contact Center
Złota Słuchawka: Zespół Szkoleń i Rozwoju II, Alior Bank
Wyróżnienie: Departament Zarządzania Doświadczeniem Pracowników, Pekao Direct
Kategoria Najlepszy Team Leader
Złota Słuchawka: Jerzy Szajnar, Orange Polska
Wyróżnienie: Ireneusz Furmański, Wolters Kluwer Polska
Kategoria Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Złota Słuchawka: Brak
Wyróżnienie: #Śniadanie Mistrzów, Bank Millennium
Kategoria Doskonała komunikacja z klientami
Złota Słuchawka: Innogy, za projekt Strefa Silver Innogy
Wyróżnienie: Bank Millennium, za projekt Crisis Team
Kategoria Razem – projekty z wykorzystaniem outsourcing cc
Złota Słuchawka: Voice Contact Center, za projekt ECE „eTOR electronic TURNOVER Reporting”
Nagroda specjalna Najlepszy PraCCodawca
Nagroda główna: Pekao Direct
Nagroda specjalna Technologia doskonaląca działalność contact center
Nagroda główna: Orange Polska, za projekt Max-IVR i droga do Doradzców Organizacja pracy Call Center
Wyróżnienie: Pragmatists, za projekt Talkie.ai
Nagroda specjalna Contact center w marketingu zintegrowanym
Nagroda główna: Voice Contact Center, za projekt Biuro Obsługi Klienta Volvo
Telemarketer Roku
Kategoria Obsługa klienta
Telemarketer Roku: Agnieszka Kostrzewska, PZU
Wyróżnienie: Agnieszka Kieszek, DHL Parcel Polska
Kategoria Helpdesk
Telemarketer Roku: Maria Pacek, Alior Bank
Wyróżnienie: Przemysław Cieszyński, Alior Bank
Kategoria Sprzedaż outbound
Telemarketer Roku: Mateusz Woźniak, Alior Bank
Kategoria Windykacja
Telemarketer Roku: Anna Stankowska, PKO BP
Wyróżnienie: Marek Makowski, BEST
Wyróżnienie: Marta Żukowska, BEST
Kategoria Czat obsługowy
Telemarketer Roku: Emilia Bartkowska, Bank Millennium
Nagroda Specjalna „Customer Experience”
Nagroda główna: Marzena Drewnowska, mBank
Grand Prix Telemarketera Roku 2020
4Life Direct
– Tegoroczne konkursy były dla nas ogromnym wyzwaniem organizacyjnym. W obradach jury Telemarketera Roku uczestniczyło 35 jurorów oraz 17 Złotej Słuchawki. Wszystkie spotkania odbywały się w trybie zdalnym. Ze względu na liczbę zgłoszonych prac i zaangażowanych w ocenę osób, poświęciliśmy łącznie kilkaset godzin na oceny indywidulane i obrady w formie on-line – wyjaśnia Urszula Zarańska, Dyrektor Generalna Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB i dodaje: –Naszymcelem było wybranie najlepszych zgłoszeń, określenie najwyższych standardów prowadzenia rozmów oraz zarządzania jednostkami CC. Dzięki tej pracy powstał wysokiej jakości wkład merytoryczny do dalszych prac Rady ds. Rynku CC przy PSM SMB. Jednostki CC to nowoczesne, profesjonalnie zarządzane, miejsca pracy, które wnoszą wymierny wkład w budowę wartości marki, co w obecnej sytuacji związanej z izolacją, okazało się szczególnie ważne.
W trakcie gali odbył się quiz, w którym zwycięzcy otrzymali bilety na przyszłoroczną galę konkursów CC. Dzięki pytaniom zadanym w quizie branża zadecydowała o tym, że: oficjalnym kolorem branży powinien zostać złoty, nazwa konkursu Telemarketer Roku pozostaje bez zmian. Dowiedzieliśmy się też, że jako najtrudniejszą spośród czterech (sprzedaż, obsługa klienta, help desk, windykacja), uczestnicy oceniają pracę wykonywaną przez pracowników windykacji, 53% pracowników CC zgromadzonych na gali pracuje obecnie wyłącznie zdalnie ( 28% w trybie mieszanym, 19% stacjonarnie w biurze), ruch w CC to ok 50% połączenia klienta z CC i ok 50% połączenia CC z klientem.
Gala przygotowana została we współpracy z Digital Knowledge Village, a partnerami byli: Kontel, Poly, Alfavox, Deviniti, Freshworks, Cludo Contact Center, Pracownia Gier Szkoleniowych, Atmoscope, Trampoline Company Powered by Thalento, Efektum, Unique One, Core law Grzybowski & Pilc, Circinus Training Center, Wedo, ZPF Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, CCNEWS, Na Słuchawkach, Outsourcing Portal, Outsourcing&More, Biuletyn Obsługi Klienta.
KL