Logo

Marketing MIX

Odważnie patrzymy w przyszłość | Elwira Dudzińska, Chocolissimo

  •        O działaniach w czasie pandemii, zmianie oferty i nowych rozwiązaniach mówi Elwira Dudzińska z Chocolissimo.
  •        „Obecnie niemal każde zamówienie realizowane jest z wysyłką bezpośrednią. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów oferujemy także możliwość realizacji zamówień partiami” – mówi przedstawicielka Chocolissimo.
  •        „Musimy odważnie patrzeć w przyszłość i wyciągać mądre wnioski. To, jak będzie zależy w dużej mierze od nas samych” – reasumuje Elwira Dudzińska.

Jakie zamówienia realizowaliście w ostatnim czasie?

Pomimo pandemii i zamrożenia niektórych budżetów reklamowych, od kwietnia realizujemy zamówienia na czekoladki dedykowane pracownikom, których pracodawcy chcą zachęcić do pracy w systemie home office czy zmotywować załogę, zwykle do cięższej pracy w niecodziennych okolicznościach. Część pracodawców zdecydowała się także w ten nietuzinkowy sposób przywitać pracowników w biurze po tygodniach spędzonych w separacji.

Lockdown spowodował też przerwanie łańcuchów dostaw. Wielu producentów i pośredników nie mogło dostarczyć swoim klientom towarów na czas. To również jest okazja do przygotowania słodkiego upominku, który z pewnością zatrze niemiłe wrażenie. Wiele firm w okresie wiosenno-letnim miało zaplanowane uroczystości firmowe związane z Jubileuszami. Większość z nich została przełożona na drugą połowę roku lub odwołana. Kilku klientów zdecydowało się mimo to przygotować indywidualne zestawy słodkości dla swoich gości i przesłać je im do domów.

Klienci mogą skorzystać z opcji wysyłki bezpośrednio od Was?

Tak, jak najbardziej. Nasza firma oferowała taką możliwość już wcześniej, jednak rzeczywiście obecnie niemal każde zamówienie realizowane jest z wysyłką bezpośrednią, na wskazane adresy w kraju czy zagranicą. Nasi klienci w ten sposób mogą zaoszczędzić czas i środki na przepakowywanie produktów. Produkty od nas zawsze są profesjonalnie zapakowane, w okresie letnim dodatkowo zabezpieczamy je chłodziwem.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom niektórych naszych klientów oferujemy także możliwość realizacji zamówień partiami. To bardzo ważne, bo ciągle wielu naszych klientów boryka się z niepewnością. Wszyscy natomiast jesteśmy dobrej myśli i liczymy, że od września wszyscy wrócimy do normalności.

Wprowadziliście również opcje uwzględniające kwestie ekologiczne?

Wprowadziliśmy także, dodatkową opcję Less waste. Na życzenie klienta przesyłka może być zabezpieczona bez użycia folii bąbelkowej. Produkty zabezpieczamy wtedy za pomocą specjalnego papieru bąbelkowego wyprodukowanego z makulatury, taśmy papierowej, która nadaje się do recyklingu, nie posiada rozpuszczalników, a klej jest na bazie kauczuku. Zmieniamy się na lepsze – wszystko w trosce o środowisko naturalne.

Niebawem wystartujecie z ofertą świąteczną?

Oczywiście, połowa roku dla nas to prezentacja nowej oferty na sezon świąteczno-zimowy. Jak zawsze będzie ona bardzo zróżnicowana. Znajdą się w niej zarówno drobne upominki, jak i bardziej okazałe zestawy. Jak co roku, wprowadzamy też kilka czekoladowych nowości. Oferta lada moment będzie gotowa i zaczniemy ją promować, zachęcając firmy do planowania wydatków na ten cel.

Jakie widzicie swoją przyszłość?

Wydaje się, że w tym roku bardziej niż kiedykolwiek istotna będzie umiejętność podtrzymania dobrych relacji z kontrahentami. Wiele branż zanotowało w ostatnim okresie spadek obrotów, chcąc „wrócić do gry”, trzeba będzie się przypomnieć swoim klientom, zachęcić ich do kontynuowania współpracy. My jako producent słodkich upominków wiemy, że dobrej jakości czekolada to zawsze trafiony prezent!

Musimy odważnie patrzeć w przyszłość i wyciągać mądre wnioski. To, jak będzie zależy w dużej mierze od nas samych.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Elwira Dudzińska. Z Chocolissimo związana od 5 lat, zajmuje się obsługą klientów biznesowych i marketingiem. Wcześniej przez wiele lat zbierała doświadczenia w branży poligraficznej i opakowaniowej. Praca w MM Brown pozwala jej poświęcić się pasji do czekolady i brać czynny udział w tworzeniu projektów nowych produktów dedykowanych dla biznesu. W wolnych chwilach uprawia nordic walking, uwielbia podróże i czas z dobrą książką.