Logo

Marketing MIX

Gemini Park Tychy stawia na silvermarketin i zdobywa nagrodę!

  • Wg GUS na 100 wnuczków przypada już 112 dziadków. Galerie muszą otworzyć się na seniorów – klientów przyszłości – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor marketingu i PR Gemini Park Tychy.
  • „Tydzień dla seniora” był pierwszym tak złożonym projektem w polskiej galerii, wykorzystującym silvermarketing.
  • To również pierwszy w polskiej galerii projekt, który wykorzystał doświadczenia, jakie na tym polu zdobyły m.in. tokijskie centra handlowe.

Gemini Park Tychy zdobyło nagrodę PRCH Retail Awards, przyznawaną przez Polską Radę Centrów Handlowych. Rynek docenił obiekt za projekt „Tydzień dla seniora”, który pokazywał, że galeria handlowa to miejsce przyjazne i bezpieczne dla osób w starszym wieku.

Co roku Polska Rada Centrów Handlowych nagradza najciekawsze projekty marketingowe realizowane przez galerie z całego kraju. W wąskim gronie dziewięciu laureatów, którzy w tym roku zdobyli złotą nagrodę PRCH Retail Awards, znaleźć można także Gemini Park Tychy.

Galeria nagrodzona została w kategorii „Kampania wizerunkowa” za zorganizowany rok temu „Tydzień dla seniora”. Był to pierwszy tak złożony projekt w polskiej galerii, wykorzystujący silvermarketing, czyli działania skierowane do starszych konsumentów. To również pierwszy w polskiej galerii projekt, który wykorzystał doświadczenia, jakie na tym polu zdobyły m.in. tokijskie centra handlowe.

– Osoby 60+ to wciąż konsumenci słabo dostrzegani przez galerie handlowe. Grupa ta jest wykluczana często z wydarzeń, a komunikaty nie zawsze są dla niej interesujące, a nieraz wręcz stereotypowe. Tymczasem społeczeństwo się starzeje. Wg GUS na 100 wnuczków przypada już 112 dziadków. Galerie muszą otworzyć się na seniorów – klientów przyszłości, udowadniając, że są miejscem nie tylko ludzi młodych, ale także starszych. Ważne jest także przełamanie wizerunku wieku podeszłego, jako okresu stagnacji konsumenckiej i wyłączenia się z życia towarzyskiego – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor marketingu i PR Gemini Park Tychy.

– Rok temu podjęliśmy się tego wyzwania, sięgając przy tym po silvermarketingowe doświadczenia wypracowane w Japonii w ostatnich 40-latach. Cel był prosty – w Tokio i w Tychach ten sam. Zaktywizować seniorów-konsumentów, zintegrować wokół Gemini Park i pokazać, że galeria jest też dla nich, bez względu na to, co się powszechnie próbuje wmówić – dodaje Aleksandra Zawodzińska.

Projekt zainaugurowano rok temu, 18 listopada. Tego dnia galeria zorganizowała seniorom dzień wypełniony aktywnościami, w tym: koncertami muzyki klasycznej, poradami silver-stylistek, doradztwem ekspertów od dojrzałej skóry, badaniami wzroku, a także warsztatami beauty podkreślającymi dojrzałe piękno. Przez cały dzień odbywały też zajęcia ruchowe w fitness clubie Fabryka Formy. Wydarzenie zakończono spotkaniem z Walentyną Kozioł, Królową Turnusu z programu TVP „Sanatorium Miłości”. Barwna Walentyna, która jest zaprzeczeniem wizerunku seniora, została także ambasadorką projektu.

Inauguracja otwarła 4 tygodniową kampanię z powtarzalnym programem dla seniorów, utrwalającym przekaz, że Gemini Park jest miejscem dla nich. Program podzielono na 5 segmentów. W poniedziałki odbywały się koncerty muzyki klasycznej. We wtorki w sklepach seniorzy mogli znaleźć rabaty, a w środy organizowano bezpłatne badania i spotkania z lekarzami Polsko-Amerykańskich Klinik Chorób Serca i Uzdrowiska Ustroń

Czwartki upływały pod znakiem ruchu. Osoby 60+ zainteresowane sportem mogły wziąć udział w bezpłatnych zajęciach fitness w Fabryce Formy (m.in. z salsation, senior mobility i ćwiczeń aktywny senior). Tydzień kończyły rabaty do kawiarni i restauracji Gemini Park. Działania spinała kampania medialna, która pokazała zaprzeczenie tradycyjnego wizerunku seniora.

– Tylko w samej inauguracji projektu udział wzięło ponad 200 seniorów. Na zajęcia ruchowe chodziło nawet po 40 osób. Z cotygodniowych badań korzystało po kilkadziesiąt osób. Dużym sukcesem projektu było odczarowanie przestrzeni galerii, przełamanie stereotypu, zgodnie, z którym to „strefa” ludzi młodych. Ten efekt odczuwalny był także w wynikach galerii. W dniu inauguracji ruch wzrósł rok do roku o 5 proc., z kolei w czasie trwania miesięcznej kampanii zanotowaliśmy wzrost aż o 13 proc. Obroty najemców, którzy brali udział w projekcie wzrosły w stosunku do poprzedniego roku nawet o 50 proc. – wylicza Aleksandra Zawodzińska.

To nie jedyne sukcesy. – Udało się nam stworzyć nowe miejsce spotkań seniorów w Tychach, a także, uwzględniając różnice kulturowe, efektywnie wykorzystać doświadczenia japońskich galerii. Jednocześnie odczarowaliśmy „starość”, pokazując alternatywę, tak jak od lat robią to galerie w Kraju Kwitnącej Wiśni. Nasza kampania była udaną próbą wprowadzenia silver marketingu w roczną aktywność marketingową centrum handlowego, pokazując, że tego typu działania w dobie starzenia się społeczeństwa, muszą stać się stałym elementem planowania – podsumowuje Aleksandra Zawodzińska.

Gemini Park Tychy, już po raz drugi zdobyło nagrodę PRCH Retail Awards. Rok temu nagrodzono galerię za kampanię otwarcia „Jestem z Tych”.

źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding, Guarana PR