Gemini Park Tychy zdobyło nagrodę PRCH Retail Awards, przyznawaną przez Polską Radę Centrów Handlowych. Rynek docenił obiekt za projekt „Tydzień dla seniora”, który pokazywał, że galeria handlowa to miejsce przyjazne i bezpieczne dla osób w starszym wieku.
Co roku Polska Rada Centrów Handlowych nagradza najciekawsze projekty marketingowe realizowane przez galerie z całego kraju. W wąskim gronie dziewięciu laureatów, którzy w tym roku zdobyli złotą nagrodę PRCH Retail Awards, znaleźć można także Gemini Park Tychy.
Galeria nagrodzona została w kategorii „Kampania wizerunkowa” za zorganizowany rok temu „Tydzień dla seniora”. Był to pierwszy tak złożony projekt w polskiej galerii, wykorzystujący silvermarketing, czyli działania skierowane do starszych konsumentów. To również pierwszy w polskiej galerii projekt, który wykorzystał doświadczenia, jakie na tym polu zdobyły m.in. tokijskie centra handlowe.
– Osoby 60+ to wciąż konsumenci słabo dostrzegani przez galerie handlowe. Grupa ta jest wykluczana często z wydarzeń, a komunikaty nie zawsze są dla niej interesujące, a nieraz wręcz stereotypowe. Tymczasem społeczeństwo się starzeje. Wg GUS na 100 wnuczków przypada już 112 dziadków. Galerie muszą otworzyć się na seniorów – klientów przyszłości, udowadniając, że są miejscem nie tylko ludzi młodych, ale także starszych. Ważne jest także przełamanie wizerunku wieku podeszłego, jako okresu stagnacji konsumenckiej i wyłączenia się z życia towarzyskiego – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor marketingu i PR Gemini Park Tychy.
– Rok temu podjęliśmy się tego wyzwania, sięgając przy tym po silvermarketingowe doświadczenia wypracowane w Japonii w ostatnich 40-latach. Cel był prosty – w Tokio i w Tychach ten sam. Zaktywizować seniorów-konsumentów, zintegrować wokół Gemini Park i pokazać, że galeria jest też dla nich, bez względu na to, co się powszechnie próbuje wmówić – dodaje Aleksandra Zawodzińska.
Projekt zainaugurowano rok temu, 18 listopada. Tego dnia galeria zorganizowała seniorom dzień wypełniony aktywnościami, w tym: koncertami muzyki klasycznej, poradami silver-stylistek, doradztwem ekspertów od dojrzałej skóry, badaniami wzroku, a także warsztatami beauty podkreślającymi dojrzałe piękno. Przez cały dzień odbywały też zajęcia ruchowe w fitness clubie Fabryka Formy. Wydarzenie zakończono spotkaniem z Walentyną Kozioł, Królową Turnusu z programu TVP „Sanatorium Miłości”. Barwna Walentyna, która jest zaprzeczeniem wizerunku seniora, została także ambasadorką projektu.
Inauguracja otwarła 4 tygodniową kampanię z powtarzalnym programem dla seniorów, utrwalającym przekaz, że Gemini Park jest miejscem dla nich. Program podzielono na 5 segmentów. W poniedziałki odbywały się koncerty muzyki klasycznej. We wtorki w sklepach seniorzy mogli znaleźć rabaty, a w środy organizowano bezpłatne badania i spotkania z lekarzami Polsko-Amerykańskich Klinik Chorób Serca i Uzdrowiska Ustroń
Czwartki upływały pod znakiem ruchu. Osoby 60+ zainteresowane sportem mogły wziąć udział w bezpłatnych zajęciach fitness w Fabryce Formy (m.in. z salsation, senior mobility i ćwiczeń aktywny senior). Tydzień kończyły rabaty do kawiarni i restauracji Gemini Park. Działania spinała kampania medialna, która pokazała zaprzeczenie tradycyjnego wizerunku seniora.
– Tylko w samej inauguracji projektu udział wzięło ponad 200 seniorów. Na zajęcia ruchowe chodziło nawet po 40 osób. Z cotygodniowych badań korzystało po kilkadziesiąt osób. Dużym sukcesem projektu było odczarowanie przestrzeni galerii, przełamanie stereotypu, zgodnie, z którym to „strefa” ludzi młodych. Ten efekt odczuwalny był także w wynikach galerii. W dniu inauguracji ruch wzrósł rok do roku o 5 proc., z kolei w czasie trwania miesięcznej kampanii zanotowaliśmy wzrost aż o 13 proc. Obroty najemców, którzy brali udział w projekcie wzrosły w stosunku do poprzedniego roku nawet o 50 proc. – wylicza Aleksandra Zawodzińska.
To nie jedyne sukcesy. – Udało się nam stworzyć nowe miejsce spotkań seniorów w Tychach, a także, uwzględniając różnice kulturowe, efektywnie wykorzystać doświadczenia japońskich galerii. Jednocześnie odczarowaliśmy „starość”, pokazując alternatywę, tak jak od lat robią to galerie w Kraju Kwitnącej Wiśni. Nasza kampania była udaną próbą wprowadzenia silver marketingu w roczną aktywność marketingową centrum handlowego, pokazując, że tego typu działania w dobie starzenia się społeczeństwa, muszą stać się stałym elementem planowania – podsumowuje Aleksandra Zawodzińska.
Gemini Park Tychy, już po raz drugi zdobyło nagrodę PRCH Retail Awards. Rok temu nagrodzono galerię za kampanię otwarcia „Jestem z Tych”.
źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding, Guarana PR