Grupa hotelarska Accor otworzy pierwszy w pełni cyfrowy hotel działający w oparciu o integrację nowoczesnych technologii. Ambicją grupy jest oferowanie gościom pełnego pakietu cyfrowych rozwiązań, tak by dzięki technologii wznieść guest experience i prace hotelowej załogi na jeszcze wyższy poziom profesjonalizmu, zapewniając wszystkim bezpieczny i ciepły pobyt.
Pierwszym cyfrowym hotelem Accor w regionie Europy Północnej będzie zlokalizowany w Wielkiej Brytanii ibis Styles London Gloucester Road. Obiekt zaoferuje zdigitalizowane i bezkontaktowe rozwiązania na każdym etapie pobytu gościa, gwarantujące szybką i bezpieczną obsługę. Cyfrowy ekosystem obejmie takie rozwiązania i usługi jak mobilny meldunek online, internetowy system płatności, cyfrowy klucz Accor Key, usługi F&B i obsługę hotelową za pośrednictwem Whatsapp w trakcie pobytu. Innowacyjne podejście do guest experience w pełni dopasowane do nowej rzeczywistości podróżowania rozpocznie się od londyńskiego hotelu i obejmie co najmniej 50% obiektów grupy w najbliższych pięciu latach.
– W dzisiejszej rzeczywistości coraz więcej gości szuka możliwości podróżowania z maksymalnym ograniczeniem kontaktów oraz bezpieczną i intuicyjną obsługą, co właśnie chcemy im zaoferować w nowym hotelu. Nasze rozwiązania nie wiążą się z wprowadzeniem bezosobowej obsługi, ale integracji inteligentnych technologii zawsze w gotowości dla naszych gości. Technologie dzisiaj są częścią naszej codzienności, a teraz w pełni staną się hotelową rzeczywistością w zakresie guest expierience – mówi Carla Milovanov, SVP Customer Technology Services, Accor.
Zameldowanie się w hotelu będzie łatwiejsze dzięki inteligentnym bezkontaktowym rozwiązaniom online. Każdy gość będzie mógł samodzielnie zameldować się w hotelu z poziomu smartfona, tabletu czy laptopa. Accor rozszerza także istniejącą funkcjonalność szybkiego wymeldowania (FCO – Fast Check-Out) dla wszystkich gości, dostępną z poziomu urządzeń mobilnych i oferującą wysłanie faktury w formacie PDF na skrzynkę e-mail.
Autorska mobilna technologia Accor, FOLS, umożliwia obsłudze hotelu powitanie każdego gościa z łatwością, eliminując konieczność pracy recepcji na rzecz bezpośrednich interakcji. Wprowadzenie mobilnej wersji technologii daje załodze możliwość kontaktu z gośćmi za pośrednictwem systemów operacyjnych, pozwalających na zarządzanie codziennymi obowiązkami. Od wprowadzenia rozwiązania w 2018 roku technologia cieszy się dobrym odbiorem gości i pracowników hoteli, będąc inteligentnym wsparciem w codziennej pracy.
Accor to open first fully digital hotel in Northern Europe from Sarah Wilson on Vimeo.
Każdy gość odwiedzający ibis Styles London Gloucester Road otrzyma cyfrowe klucze do pokoi i wind, dostępne z poziomu smartfona. Accor planuje wprowadzić rozwiązanie Accor Key na całym świecie, a tylko w samym 2021 grupa wyposaży 20 tys. drzwi w tę funkcjonalność, która będzie dostępna także we wszystkich hotelach uruchamianych od lata bieżącego roku. Jednocześnie goście będą mogli dokonywać płatności dzięki Pay By Link, umożliwiającej jednorazowe logowanie i bieżące wydatki w trakcie pobytu. Usługa Click Pay Collect umożliwi gościom zamawianie posiłków i pozycji z hotelowego cyfrowego menu za pośrednictwem smartfona wprost do pokoju. Kontakt z obsługą zapewni pełna integracja hotelowych systemów z aplikacją Whatsapp, umożliwiając gościom jak największą wygodę podczas pobytu.
– Technologia jest niesamowicie ważną częścią naszej działalności biznesowej, pozwalając zespołom hotelowym świadczyć serwis najwyższej jakości i dostarczać niezapomniane doświadczenia z pobytu w hotelu. Nasza codzienność jest coraz mocniej integrowana z technologiami, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie jej także do hoteli Accor. Chcemy zapewniać naszym gościom wszystko, czego potrzebują zgodnie z ich codziennym stylem życia. W pełni zdajemy sobie sprawę z tego, ze szczególnie dzisiaj, we wciąż zmieniającym się świecie goście poszukują gwarancji bezpieczeństwa i zachowania dystansu społecznego. Dlatego nowoczesne technologie przychodzą z pomocą w idealnym dla nas wszystkich czasie. Priorytetem cyfrowych rozwiązań, jakie wprowadzamy w hotelach, są nasi goście – dodaje Luc Gesvret, SVP Loyalty, Partnership & Guest Relations, Accor Northern Europe.