Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Naszą strategią jest ochrona środowiska | Iwona Skolicka, Salomon

O współpracy z Andrzejem Bargielem, pasji do aktywnego spędzania czasu w naturze i o budowaniu wizerunku marki w oparciu o strategię ochrony środowiska mówi Iwona Skolicka, Country Marketing Manager marki Salomon.

W kwietniu br. wystartowaliście z nową kampanią – „ruszaj w outdoor na swoich zasadach z X Ultra 4”. Jakie są główne założenia kampanii? Na jakich rynkach będzie realizowana? 

Jest to kampania globalna, której celem jest wprowadzenie na rynek nowej generacji buta górskiego X Ultra 4. Globalnie obejmuje płatne media oraz działania e-com na rynku Europejskim, Amerykańskim czy też Azjatyckim. Lokalnie kampania została poszerzona o wiele punktów styku z konsumentem, począwszy od billboardów w obszarach górskich, płatnych social mediów, konkursu konsumenckiego, po kompleksowe kampanie realizowane z klientami.

Lokalnie twarzą wiosennej kampanii marki jest Andrzej Bargiel. Skąd pomysł na współpracę właśnie z tym sportowcem i jakie plany/efekty marketingowe chcecie osiągnąć?

Salomon wspiera Andrzeja Bargiela w jego wyprawach już od 10 lat, kiedy to młody Zakopiańczyk rozpoczynał swoje górskie wyzwania w skialpiniźmie. Naturalnym więc było zaangażowanie Andrzeja także i w tę kampanię Salomona. Andrzej wspiera promowanie idei marki Salomon „Time to Play” oraz pasji do aktywnego spędzania czasu w naturze. Jest uosobieniem aktywności na świeżym powietrzu, a w górach spędza większość swojego czasu eksperymentując z różnymi formami sportu.

W ramach kampanii w kwietniu zorganizowaliście też konkurs, w którym zachęcaliście do wyruszania na szlaki i szukaniu specjalnie ukrytych kamieni. Z jakim zainteresowaniem spotkała się akcja, jak ją oceniacie? 

Akcja przerosła nasze oczekiwania, organicznie zyskała zainteresowanie 4,5 tysiąca entuzjastów outdoor’u. Konsumenci prosili o umieszczenie większej liczby kamieni w różnych miejscach. Idąc za tą prośbą nie tylko wyprodukowaliśmy więcej kamieni, ale rozszerzyliśmy zasady konkursu umożliwiając ludziom tworzenie własnych kamieni i robienie sobie z nimi zdjęć w swoich ulubionych miejscach.

Informujecie, że przyszłość Waszej firmy mają dyktować czyste, ekologiczne źródła, trwałość, możliwość recyklingu i współpraca. Proszę przybliżyć Wasze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju? 

Firma obrała sobie za główny cel przyszłych lat strategię ochrony środowiska i na tej podstawie budowania wizerunku marki Salomon. Działa firmy obejmują 4 obszary: produkcję, produkty, edukację społeczeństwa oraz pracowników.

W zakres działań wchodzi ograniczenie emisji CO2 o 35%, osiągnięcie statusu „carbon neutral” w ciągu najbliższych 15 lat. Firma zainstalowała także panele słoneczne, wprowadziła samochody elektryczne oraz ograniczyła użycie plastiku w produkcji i logistyce. W 2022 roku wszystkie buty Salomona będą w 40% z materiałów z odzysku, a ubrania w większości nie będą posiadały szkodliwych związków PFC (perfluorowane) nadającym właściwości wodoodporne.

Jednym z takich projektów jest INDEX.01 – recyklingowy but treningowy, który do sprzedaży wszedł wiosną tego roku. Z jakim zainteresowaniem się przyjął? Czym wyróżnia się pośród innych Waszych produktów?

Index.01 to but, który może być w 100% poddany recyclingowi i przetworzony na but narciarski. Salomon zbudował but przy użyciu tylko dwóch materiałów, które można bardzo łatwo rozdzielić i przetworzyć po zakończeniu użytkowania. W górnej części buta zastosowano poliester z recyklingu, w dolnej użyto termoplastyczny poliuretan (TPU). Łącząc wydajność, styl i cechy sportowe, Index.01 wyróżnia się prostym, ale innowacyjnym wyglądem. Waży zaledwie 285 gramów i jest przeznaczony do codziennego treningu.

Jakie są inne, główne kanały Waszej komunikacji marketingowej?

Korzystamy z większości kanałów komunikacji marketingowej, aby oferować konsumentom holistyczne doświadczenie. Tworzymy kampanie w mediach społecznościowych, w outdoor’ze, działamy z influencerami, tworzymy lokalny content, wspieramy naszych klientów prowadząc z nimi wspólnie kampanie w internecie jak i sklepach stacjonarnych.

Jeśli chodzi o istotną część Waszego portfolio produktowego, czyli obuwie i sprzęt do sportów zimowych, czas pandemii mocno ograniczył takie aktywności. Jak to wpłynęło na Waszą firmę

Faktycznie sezon na narciarstwo alpejskie nie był udany ze względu na zamknięte stoki narciarskie, natomiast odnotowaliśmy ogromne zainteresowanie skitour’ingiem oraz narciarstwem biegowym. W obuwiu biegowym i turystycznym natomiast firma odnotowała zwiększony popyt na produkty outdoor’owe i dwucyfrowy wzrost. Pandemia więc pozytywnie wpłynęła na zachowania zakupowe Polaków, którzy więcej czasu spędzają teraz na świeżym powietrzu.

Podobny popyt zaobserwowaliśmy w naszej marce Suunto – zegarków sportowych, natomiast spadło zapotrzebowanie na produkty tenisowe Wilson’a ze względu na zamrożone korty.

Czy w innych aspektach Waszej działalności pandemia wpłynęła / wpływa na was znacząco?

Nasza firma przyjęła bardzo elastyczny sposób pracy, pracownicy mogą, ale nie muszą pracować fizycznie w biurze. W zasadzie poza procedurami wzajemnego bezpieczeństwa, pracownicy mają dużą niezależność i dowolność w ramach swoich odpowiedzialności co podsysa jeszcze bardziej ich odpowiedzialność i rozliczanie za wyniki pracy. W czasie pandemii staliśmy się także bardziej kreatywni ze względu na konieczność zmian, dostosowywania się do zmieniającego się popytu, zamrażaniu niektórych sportów np. tenis.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

www.phototroya.pl

Iwona Skolicka posiada bogate kompetencje w dziedzinie zarządzania marketingowego i strategicznego, które zdobywała przez 15 lat pracując dla znanych marek na rynkach Europy Środkowo-wschodniej. Wcześniej rozwijała produkty beauty w firmie Philips, a także marki okularów luksusowych tj. Chanel, Dolce&Gabbana, obecnie pracuje jako dyrektor marketingu na Europę Centralną w firmie sportowej Salomon. Prywatnie jak i zawodowo interesuje się sportem oraz środowiskiem naturalnym. Aktywnie uprawia wiele dyscyplin sportów począwszy od skituringu wysokościowego po nurkowanie, a jej ulubionym placem zabaw są góry.