Choć każdy z projektów jest nadal odrębny w swoich założeniach i idei, razem stanowią odzwierciedlenie procesu twórczego. Efekt nowej strategii to, na poziomie wizualnym, ujednolicone graficznie strony internetowe oraz zgrane równolegle terminarze obu konkursów.
– Do tej pory flagowe konkursy organizowane przez SAR miały swoją oddzielną orbitę, po której się poruszały. Spojrzeliśmy na nasze projekty z innej perspektywy i na nowo osadziliśmy je względem siebie. Traktujemy je jako etapy procesu twórczego, który poddawany jest różnym ocenom. Zaczynając od fazy innowacji, w której idea, przecierając nowy szlak, musi zmierzyć się z zastanym kontekstem i dostępnymi narzędziami. Przez fazę ewaluacji kreatywności, w której ocenia się aktualność i trafność danego rozwiązania, aż po ewaluację efektywności, w której można przyjrzeć się jakości i częstotliwości interakcji oraz zaobserwować skalę biznesowej zmiany – podkreśliła Anna Zimecka, dyrektor projektów SAR.
Strategiczna zmiana ma swoje odzwierciedlenie w warstwie wizualnej oraz technicznej. Zarówno KTR jak i Innovation otrzymały nowe, ujednolicone i uproszczone strony internetowe, co ma sprzyjać intuicyjności i nawigacji w projektach. Nastąpiły także zmiany w formularzach
i regulaminach oraz pojawiły się nowe funkcjonalności na platformie zgłoszeniowej, m.in. po zamknięciu zgłoszenia pojawiają się propozycje zgłoszeń do innych kategorii w KTR i Innovation.
Same projekty, choć zachowały swój charakter, również zawierają nowe elementy. Szczegóły TUTAJ.
– To, co najważniejsze w edycji KTR 2021, to przede wszystkim zwrócenie uwagi na pomysły, które wyróżniły się w komunikacji i rozwiązały jakiś problem. A rolą KTR jest nagradzanie kreatywności, która angażuje. Druga ważna zmiana wiąże się z nową kategorią – Creative Strategy. Zapraszamy strategów do zapoznania się z regulaminem i podkategoriami, a wszystkich do zgłaszania kampanii do nowej kategorii. Ewolucyjne zmiany dokonają się w każdej z sekcji KTR: Communication, Design, Craft, Technology, ale konkurs nadal będzie o genialnych talentach. I mam nadzieję, że pozostanie jeszcze długo jedynym projektem, który docenia tak szerokie spektrum twórców i ich prac – od pojedynczej ilustracji, przez doskonałe produkcje reklamowe, aż do kreatywnego wykorzystania technologii – podkreślił Maciej Waligóra, przewodniczący Zarządu KTR, executive creative director DDB Warszawa.
Kreatywność, która angażuje, będzie hasłem przewodnim w tegorocznej komunikacji KTR, opartej o emocje. Wkrótce powstanie aplikacja na Instagram – maska AR, która odzwierciedli emocje pojawiające się na twarzy wybranej osoby. Maska będzie dostosowana do wybranej koncepcji graficznej – każdy grymas na twarzy zmodyfikuje elementy świata wizualnego stworzonego dla projektu.
– Innovation to konkurs, w którym patrzymy w przyszłość, oceniamy te prace i projekty, które wnoszą nową, niespotykaną dotąd wartość do świata biznesu i komunikacji. To integralna część całego kalendarza wydarzeń SAR. Dzięki zdefiniowaniu wszystkich kategorii konkursów,
w szczególności KTR i Innovation, projekty wzajemnie się uzupełniają, a zgłaszający otrzymali jasne wskazówki, gdzie kwalifikują się ich kampanie. W konkursie Innovation mamy 3 kategorie: Biznes, Komunikacja i Media, a w każdej z nich najważniejszą wartością, którą będziemy oceniać jest innowacyjność i odwaga w eksplorowaniu nowych rozwiązań – powiedział Błażej Soniewicki, członek Komitetu Organizacyjnego Innovation i Managing Partner startupu mediowego E-Contenta.
Szczegóły TUTAJ.
Innovation, podobnie jak KTR, zachowuje indywidualną komunikację. W tej edycji wykorzystany został motyw 22 Arkan Wielkich, czyli kart tarota, ale potraktowanych z lekkim przymrużeniem oka.
Ważne daty w konkursach: