UPM Raflatac, wiodący producent przyjaznych środowisku rozwiązań etykietowych razem z Serpol-Cosmetics, główny producentem kosmetyków i chemii gospodarczej sprzedawanych pod marką własną popularnych sieci handlowych w Europie, sadzą drzewa, aby zademonstrować wartość dodaną dla środowiska z uczestnictwa w programie recyclingu RafCycle firmy UPM Raflatac. 250 drzew zasadzonych wspólnie 7 czerwca, symbolizuje ilość drzew, które mogły zostać wykorzystane w inny sposób, dzięki uczestniczeniu firmy Serpol-Cosmetics w programie recyclingu, w przeliczeniu na okres od stycznia do końca maja 2021.
Serpol-Cosmetics jest jednym z pionierów w Polsce, którzy przystąpili do programu RafCycle firmy UPM Raflatac w 2019 roku. – Nasza współpraca z Serpolem jest doskonałym przykładem na to, jak poprzez partnerstwo, firmy mogą wspierać się nawzajem w znajdowaniu innowacyjnych sposobów tworzenia wartości z czegoś, co kiedyś było tylko odpadem. Od początku współpracy przetworzyliśmy razem ponad 80 ton podkładów papierowych na nowe produkty, w tym wprowadziliśmy odpady z etykiet z powrotem do obiegu w branży etykietowej jako nowy materiał podkładowy. To czysta cyrkulacja w najlepszym wydaniu – mówi Juha Virmavirta, Dyrektor ds. RafCycle, UPM Raflatac.
Drzewa posadzone nieopodal siedziby firmy Serpol-Cosmetics podczas spotkania „Grow Together”, podsumowującego współpracę obu firm, są symbolem tego, jak można skutecznie zamknąć pętlę i włączyć się w gospodarkę obiegu zamkniętego.
Firma UPM Raflatac od ponad 10 lat rozwija współpracę w całym łańcuchu wartości etykiet, aby poprawić wyniki swoich partnerów RafCycle w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dziś współpracuje z ponad 200 firmami w wielu krajach w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Dzięki usłudze recyklingu firmy UPM Raflatac odpady są zbierane od partnerów RafCycle i, zamiast trafiać na wysypiska, otrzymują nowe życie jako podkłady do etykiet lub papier do czasopism.
TUTAJ dowiesz się więcej o programie RafCycle.