Logo

Event MIX

Co czeka fanów na jubileuszowej edycji Audioriver?

Organizatorzy ogłaszają kolejne plany dotyczące 15. odsłony festiwalu, która odbędzie się w dniach 29-31 lipca 2022 roku w Płocku. 

Nowa scena i łącznie ponad 100 koncertów w ciągu 3 dni

Już od 15 lat, Audioriver to najważniejsze święto muzyki elektronicznej oraz największe w Polsce wydarzenie, które prezentuje publiczności tak szerokie spektrum tego typu brzmień. Co ważne, na scenach festiwalu występują nie tylko światowe gwiazdy elektroniki, ale również artyści reprezentujący takie gatunki, jak pop, rock, a nawet jazz. Jak zapowiada organizator Audioriver, program 15. edycji Audioriver będzie jeszcze szerszy niż dotychczas.

– Minęło 15 lat, odkąd na płockiej plaży odbyła się pierwsza edycja Audioriver. Wtedy nie mogliśmy podejrzewać, że ten projekt rozwinie się do takich rozmiarów, a na samym festiwalu będziemy mogli usłyszeć koncerty nie kilkunastu, a ponad 100 artystów z wieloma światowymi gwiazdami na czele. Bardzo dziękujemy niesamowitej społeczności Audioriver, dzięki której to wydarzenie cały czas może się rozwijać. Już teraz możemy zdradzić, że festiwal się powiększy, a na terenie plaży pojawi się dodatkowa scena. Ujawniliśmy już pierwsze nazwiska artystów, a przed nami wiele innych ogłoszeń – nie tylko muzycznych, bo pamiętajmy, że Audioriver to także panele dyskusyjne i debaty, różne aktywności za dnia, a także niesamowity niedzielny Sun/Day. Mamy nadzieję, że będą to niezapomniane urodziny. Nie tylko dla nas, ale przede wszystkim dla naszej publiczności, która tworzy ten festiwal” – mówi Piotr Orlicz-Rabiega, szef festiwalu Audioriver.

Nowa festiwalowa scena, na której odbędą się występów artystów z całego świata, to kolejny element programu nocnej części Audioriver, odbywającej się w piątek i sobotę. Teren festiwalu powiększy się aż do brzegu Zalewu Sobótka, znajdującego się tuż obok płockiej plaży nad Wisłą.

Design: Więcej dekoracji i ograniczenie zużycia energii elektrycznej

Festiwal zmienia się nie tylko pod względem aktywności programowych, ale także w warstwie wizualnej. Niedzielny Sun/Day to jedno z pierwszych dziennych wydarzeń w Polsce, które zachwyca fanów dzięki mnogości dekoracji, kolorów i instalacji artystycznych. Coraz więcej takich motywów wizualnych pojawia się również na terenie festiwalu na plaży, a w przyszłym roku większość scen będzie zaprojektowana właśnie w oparciu o specjalnie przygotowane elementy dekoracyjne pochodzące z materiałów naturalnych. Ich wprowadzenie ma także na celu ograniczenie zużycia energii elektrycznej, koniecznej do działania ekranów scenicznych, ścian LED i instalacji świetlnych. Za design poszczególnych scen i stref odpowiadać będą osoby i organizacje, które współpracują z Audioriver od lat. Mowa tu między innymi o kolektywie Affekt, odpowiedzialnym właśnie za aranżację terenu Audioriver Sun/ Day i wrocławski klub Projekt Pralnia, a także o osobach związanych z festiwalem Egodrop. Wszystkich artystów wizualnych oraz ich projekty, organizatorzy Audioriver zaprezentują w najbliższych miesiącach.

Kontynuacja działań ekologicznych

Audioriver od czerwca 2020 r. prowadzi akcję edukacyjną Audioriver Goes Green, która na celu ma przekazywanie wiedzy w zakresie ekologii. W najnowszej formule akcji Festiwal wraz z ambasadorką, Jagną Niedzielską, prowadzi rozmowy w formie podcastów. Do tej pory gośćmi podcastu byli już m.in. Krzysztof Zalewski, Kasia Sienkiewicz i Jacek Sienkiewicz (Kwiat Jabłoni), Piotr “Vienio” Więcławski, Zofia Zochniak (Ubrania do oddania czy Osi Ugonoh. Materiały edukacyjne były realizowane we współpracy m.in. z Koalicją Klimatyczną, WWF Polska, Extinction Rebellion oraz Fundacją Ubrania Do Oddania.

Działania edukacyjne to jednak nie wszystko, ponieważ organizatorzy wspólnie z Jagną Niedzielską pracują również nad wprowadzeniem kolejnych zmian ograniczających szkodliwość festiwalu dla środowiska. – Za nami już ponad rok wspólnej, bardzo owocnej pracy. Z powodów pandemicznych, głównie edukacyjnej, ale takie było właśnie nasze założenie – przekazywanie wiedzy, cennych wskazówek i pokazanie, że wszyscy możemy zmieniać nasze codzienne nawyki, aby mniej szkodzić planecie. Audioriver cały czas się uczy i daje dobry przykład! To bardzo ważne. Przed 15. edycją pracujemy nad kolejnymi ekologicznymi rozwiązaniami na terenie wydarzenia i bardzo się cieszę, że takie zmiany również będą częścią pięknego jubileuszu festiwalu. – mówi Jagna Niedzielska, ambasadorka projektu Audioriver Goes Green oraz laureatka nagrody Kobieta Roku Glamour 2021 w kategorii E-aktywizm.

Materiały video Audioriver Goes Green można obejrzeć na www.audioriver.pl/info/eko.

Podcasty Audioriver Goes Green są dostępne m.in. na Spotify i Youtube.

Spotify

https://www.youtube.com/watch?v=CKssy0vS1i0

Audioriver bez barier, czyli akcja Audiohome: #jesteśwdomu

Innym projektem realizowanym przez Audioriver jest kampania edukacyjna Audiohome: #jesteśwdomu, w ramach której festiwal poświęca uwagę kwestiom bezpieczeństwa, tolerancji, praw człowieka, wykluczeń czy społecznej misji festiwali. Od prawie roku, w mediach społecznościowych Audioriver pojawiają się m.in. materiały video, wywiady i edukacyjne komunikaty. Akcję wspierają artyści, dziennikarze, a także organizacje pozarządowe i eksperci. Partnerami akcji są Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Fundacja Edukacji Społecznej i Fundacja Kultury Bez Barier.

Kolejnym krokiem festiwalu jest stworzenie strefy bezpieczeństwa, która powstanie na terenie wydarzenia. Będzie to przestrzeń, gdzie każdy uzyska pomoc, niezależnie od charakteru czy skali problemu, a organizatorzy będą przygotowani, żeby reagować na bieżące i niespodziewane sytuacje. W strefie AUDIOHOME znajdą się również psycholodzy, edukatorzy oraz wolontariusze, którzy będą w regularnym kontakcie z ochroną oraz służbami medycznymi.

– Festiwal to nasz wspólny dom, dlatego zależy nam, aby każdy z uczestników czuł się tam jak u siebie – bezpiecznie i swobodnie. Naszym zadaniem jest zadbać nie tylko o wspaniałą zabawę, ale i o pełny komfort naszej publiczności. Przestrzeń AUDIOHOME będzie przede wszystkim odpowiadać na bieżące potrzeby, a także pełnić funkcję strefy edukacyjnej, gdzie festiwalowicze mogą przyjść z pytaniami, których nie mają śmiałości zadawać przez cały rok – mówi Piotr Orlicz-Rabiega, szef festiwalu Audioriver.