Logo

AktualnościTylko w OOH magazine

Gadżety reklamowe: Podsumowanie 2021, prognozy na 2022 r. | Krystiana Pachołek, .RITF

Krystiana Pachołek, Account Manager w firmie .RITF przygląda się tegorocznym działaniom i trendom na rynku artykułów promocyjnych, a także analizuje wyzwania i prognozy na kolejny rok.

Trend roku

Pandemia i związane z nią zmiany stylu pracy pracowników biurowych mają ogromny wpływ na trendy wśród gadżetów reklamowych. Popularne stały się upominki umilające pracę w trybie home office, takie jak słuchawki, kubki, skarpetki, czy żywe kwiaty, cieszące oczy, kiedy odrywamy się na chwilę od komputera. Kolejną grupą gadżetów są akcesoria ułatwiające utrzymanie porządku w domowym biurze, np. spersonalizowane notatniki i przyborniki. Trzecią grupą są przedmioty przydatne w pracy z Internetem: powerbanki, bezprzewodowe ładowarki, uchwyty na smartfony, a także antybakteryjne pamięci USB. Ostatnia grupa upominków to akcesoria niemające bezpośredniego związku z pracą, ale których zadaniem jest umilenie pracownikom czasu wolnego, czyli m.in. gadżety sportowe do trenowania w domu i na wolnym powietrzu, takie jak skakanki, ekspandery, maty do ćwiczeń, krokomierze, opaski monitorujące aktywność, a nawet smartwatche.

Wpływ pandemii na branżę 

Oczywiście, pandemia wywarła duży wpływ na branżę gadżetów reklamowych, choć przyszłość wcale nie rysuje się w czarnych barwach. Początek roku 2021 był momentem wyczekiwania, gdyż rok ubiegły przyniósł wiele niewiadomych. Sytuacja pandemiczna w kraju bardzo mocno zahamowała liczbę i wartość zleceń, jednak druga połowa bieżącego roku była bardzo dużym zaskoczeniem – liczba zleceń na upominki reklamowe wzrosła aż o 70%, a trend wzrostowy nadal się utrzymuje. Jako firmę branży reklamowej, pandemia nauczyła nas szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby rynkowe. Już w 2020 roku wyodrębniła się zupełnie nowa grupa gadżetów reklamowych, bezpośrednio związana z zaleceniami pandemicznymi. Należą do niej, oczywiście, maseczki ochronne, rękawiczki jednorazowe, środki do dezynfekcji oraz chusteczki i żele antybakteryjne, ale także bezdotykowe narzędzia do otwierania drzwi czy naciskania przycisków wind.

Wyzwania na 2022 rok

Rok 2022 będzie, według wszelkich prognoz, kolejnym rokiem z pandemią COVID-19. Dlatego też należy przygotować się na fluktuację na rynku – co przyniosą kolejne miesiące, tego nie wie naprawdę nikt. Na pewno wyzwaniem dla nas, jako firmy, będzie podążanie za trendem zakupów online. Pragniemy rozwijać nasz sklep internetowy, zwłaszcza w zakresie personalizacji upominków reklamowych. Chcemy wyjść z inicjatywą sprzedaży boxów z gadżetami dopasowanymi do potrzeb Klienta. Planujemy skupić się bardziej na starannie dobranych i odpowiednio zapakowanych pakietach upominkowych niż na pojedynczych gadżetach. Co więcej, nasz e-sklep będzie dawać wyjątkową możliwość personalizacji upominków za jednym kliknięciem myszki.

Trendy i prognozy na 2022 rok?

Z pewnością moda na bycie eko-friendly nie przemija i mocno wpływa na branżę gadżetów reklamowych. Pojawiło się mnóstwo pomysłów na naturalne, ekologiczne upominki, a Klienci zwracają coraz większą uwagę na materiały, z których wytwarzane są gadżety, na ich skład, etc. Kolejną prognozą na 2022 rok jest ucieczka od technologii i elektroniki. Mimo, że pandemia pokazała jak ważna jest komunikacja elektroniczna, pozwalająca na zachowanie bezpiecznego dystansu społecznego, jednak obcowanie z nią na co dzień, zwykle przez wiele godzin, staje się po prostu męczące. Znużeni technologicznym kalejdoskopem zwracamy się ku starym, dobrym rozwiązaniom analogowym, stąd też wyraźnie zarysowuje się popyt na tradycyjne zegarki, aparaty fotograficzne, zdjęcia na papierze, a nie w telefonie, gry retro czy płyty winylowe i adaptery.