Wydarzenia Konkurs Loyalty Heroes – rozmowa z członkami Jury konkursu  

Konkurs Loyalty Heroes – rozmowa z członkami Jury konkursu  

0

Rola lojalności jeszcze nigdy nie była tak kluczowa jak obecnie. COVID-19 okazał się katalizatorem przemian w tym obszarze. Zmianie uległy działania lojalnościowe firm, w tym oczywiście te związane z programami lojalnościowymi. Naturalnym więc jest przyjrzenie się temu, co działo się w Polsce w roku 2021 na rynku szeroko pojętej lojalności.

Skąd pomysł na konkurs Loyalty Heroes i co spowodowało, że zdecydowałeś się objąć funkcję Przewodniczącego Jury?

Marcin Klimkowicz (Mastercard):

Naszym celem od samego początku było stworzenie forum, w ramach którego będziemy mogli uhonorować najlepsze projekty z zakresu szeroko rozumianego zarządzania relacjami z konsumentami. Zachęcamy wszystkie firmy i agencje do składania swoich zgłoszeń i pochwalenia się wszelkimi inicjatywami związanymi z budowaniem zaangażowania klienta, CRM,  aktywizacji, wykorzystania danych oraz innych działań związanych z budowaniem lojalności konsumenta.

Cieszę się, ze mogę objąć funkcję przewodniczącego jury i razem z ekspertami z różnych branż wyłonić najlepsze pomysły i praktyki z zakresu działań lojalnościowych. Zwłaszcza w obecnych czasach – gdy ogromne znaczenie ma dynamiczny rozwój technologiczny, dający dostęp do wielu ciekawych narzędzi.

Dlaczego Twoim zdaniem warto wziąć w nim udział?

Dominik Zacharewicz (Loyalty Point):

Nasza branża potrzebuje dobrych wzorców i przykładów jak efektywnie i efektownie budować relacje. Wierzę, że konkurs skoncentrowany na tym obszarze podniesie merytoryczną poprzeczkę, z korzyścią dla organizatorów oraz uczestników.

 

 


Jak będzie przebiegał konkurs?

Anna Heimberger (Upfield):

Konkurs odbywa się w II etapach, I etap to nadsyłanie zgłoszeń przez marketerów (od 1 grudnia 2021 r. do 28 lutego 2022 r.), II etap to prace Jury nad wyłonieniem najpierw nominowanych w każdej kategorii a potem zwycięzcy. Ogłoszenie zwycięzców i gala rozdania nagród odbędą się pod koniec pierwszego dnia Forum Loyalty PLanet: wieczorem, 21 kwietnia 2022 r., w Warszawie.

 

Kto może przystąpić do konkursu i ile projektów można zgłosić?

Piotr Kwiatek (Kozminski University):

Do konkursu może przystąpić zarówno agencja marketingowa, która opracowała projekt, jak i firma, dla której projekt był opracowany. Nie ma limitu zgłoszeń.

 

 

 


Jakie są kategorie konkursowe?

Tomasz Burdziński (Oskar Wegner):

Mamy aż 8 różnych kategorii, w których można zgłaszać prace, tak więc każde ciekawe i nowatorskie działanie budujące lojalność ma szanse na zdobycie nagrody. Nagradzamy najlepszy program lojalnościowy w handlu, usługach oraz B2B. Osobna kategorią jest best new / relunched program. Co ważne, zależy nam nie tylko na nagradzaniu programów lojalnościowych, ale na wyróżnieniu wszystkich ciekawych rozwiązań budujących lojalność i wspierających zaangażowanie klienta. Dlatego pozostałe kategorie to: The best loyalty innovation, The best data-driven loyalty, The best customer-centric solutions oraz The best use of social media in loyalty.

Jakie projekty powinny zostać zgłoszone w kategorii: The best data driven loyalty?

Marek Kosakowski (H2H.tech):

Innowacyjne projekty, które wykorzystują zaawansowaną analizę danych w celu zbudowania optymalnego doświadczenia Klienta.

 

 

 


Na co Jury będzie zwracać uwagę w kategorii: The best loyalty Innovation?

Karol Kamas (Sodexo):

W tej kategorii będziemy oceniać programy pod kątem 3 kryteriów. Kluczowa będzie innowacyjność, czyli ich niesztampowość, świeżość i wykorzystanie nowych technologii. Ocenie podlegać będzie również strategia oraz osiągnięte wyniki i efekty działań.

 

 

Kto może wygrać w kategorii: The best use of social media?

Andrzej Łapeta (Mall Promo):

Oceniać będziemy rzeczywisty wpływ zastosowanej strategii użycia social mediów na wyniki projektu lojalnościowego. Wygra projekt, w którym ten wpływ na wyniki będzie najbardziej spektakularny.

 

 

 

Jak zgłosić projekt krok po kroku?

Dr Dorota Bachman (współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu, Prezeska sklepu internetowego TuZwierzaki.pl):

Zgłoszenie do Konkursu jest niezwykle proste i to jest bardzo dobra wiadomość.

Najpierw przeczytaj dokładnie Regulamin, następnie wypełnij formularz zgłoszeniowy i dokonaj opłaty na podstawie faktury proforma. Po uiszczeniu opłaty dostaniesz formularz opisowy, który jest kluczowy, bo w oparciu o ten formularz będziemy wybierać laureatów Konkursu! I uwaga – możesz zgłosić więcej projektów, ale do każdego wymagany jest oddzielnie wypełniony formularz z opisem.

I to byłoby tyle. Reszta jest już w naszych rękach. Wyniki poznasz podczas wieczornej Gali, 21 kwietnia 2022 r. w Warszawie

Jakie są kryteria oceny?

Adam Nowak (Ikea):

Zależy nam, aby wszystkie prace oceniać holistycznie. Spędziliśmy wiele godzin na dyskusjach odnośnie kryteriów, gdyż wiemy, że będziemy mieć do czynienia z pracami z różnych branż, o zróżnicowanych celach i o różnej skali. Wierzę, że udało nam się wypracować kryteria, które będą to uwzględniać. Zależy nam, aby wszystkie prace oceniać holistycznie. Będziemy zatem skupiać się zarówno na wyzwaniach i przyjętych celach projektu; jego strategii i realizacji jak i osiągniętych wynikach.

Co w przypadku, kiedy dwa projekty otrzymają tę samą liczbę głosów?

Grzegorz Ostrowski (Kantar):

Przede wszystkim zwycięzca wybierany jest w tajnym głosowaniu Jury. Jeżeli dwa projekty otrzymają tę samą liczbę głosów, możliwe jest dodatkowe głosowanie lub ogłoszenie dwóch zwycięzców ex aequo.

 

 

 

Kiedy poznamy nominowanych a kiedy zwycięzców?

Katarzyna Sowa-Górska,

(Leroy Merlin):

Nominowanych poznamy już w marcu po spotkaniu Jury, a zwycięzców podczas gali 21 kwietnia 2022 r. w Warszawie.

 

 

 

W jaki sposób zostanie przyznana nagroda Grand Prix?

Krzysztof Stremler (Medicover):

Nagrodę w tej kategorii może otrzymać jedynie projekt wybrany spośród zgłoszonych prac. Projekt innowacyjny i wyróżniający się na polu wszystkich aspektów tworzenia rozwiązań z kategorii szeroko pojętego zarządzania relacjami z klientami.

 

 

Więcej informacji:

www.loyalty-planet.com/konkurs/

www.loyalty-planet.com

www.braveconferences.pl

OOH magazine jest partnerem medialnym wydarzenia.