Logo

Event MIXTylko w OOH magazine

Rynek eventowy okiem agencji BLUEXPERIENCE | Krzysztof Paradowski

BLU EXPERIENCE TEAM

Z Krzysztofem Paradowskim z agencji BLUEXPERIENCE rozmawiamy o popandemicznym ożywieniu branży eventowej, zmianach w formatach spotkań oraz trendach w event marketingu.

 

Jak oceniacie rynek eventów w I kwartale 2023 r. z perspektywy Waszej firmy?

I kwartał tego roku zdecydowanie przywrócił schemat sprzed pandemii, zrealizowaliśmy kilka dużych wewnętrznych wydarzeń korporacyjnych, znacznie wzrosła ilość briefów od klientów, a przede wszystkim przetargów publicznych na wydarzenia stacjonarne, które cieszą się dużym zainteresowaniem agencji, są takie w których startuje nawet 15 podmiotów.

Firmy eventowe optymistycznie patrzą na ten rok. Wrócimy do rynku sprzed pandemii?

Myślę, że nie mamy innego wyjścia jak patrzeć na ten rok optymistycznie zważając na ubiegłe lata, ale jednocześnie nadal ze sporą dozą ostrożności i czujności. Ten rok to ogromne wyzwanie związane między innymi ze znacznym i niespotykanym do tej pory wzrostem cen.

Czy eventy online są nadal popularne czy głodni spotkań wróciliśmy do spotkań face to face?

Niezaprzeczalnie my jako branża, klienci i ich goście jesteśmy głodni spotkań face to face, natomiast online zostanie z nami jako istotny komponent i dodatkowa bardzo efektywna forma dotarcia do widzów szczególnie w obszarze kongresów i konferencji.

Jakie zauważacie trendy w event marketingu?

Wydarzenia przeszły przyspieszoną ewolucję, digitalizacja, sztuczna inteligencja taka jak ChatGPT czy Midjourney AI zmieniają oblicze branż kreatywnych. To wszystko powoduje, że eventy staną się jeszcze bardziej zależne i zintegrowane ze światem cyfrowym. Pokolenie Z to coraz częściej goście naszych wydarzeń, wywierają wpływ na ich kształt wytyczając trendy takie jak absolutna cyfryzacja i mobilność, różnorodność, gromadzenie różnorodnych doświadczeń, ale także troska o klimat i zaangażowanie społeczne.

 

Rozmawiał Kamil Dudka

Krzysztof Paradowski – Od 2008 roku związany z CMA AV, aktualnie dyrektor kreatywny i wiceprezes zarządu agencji BLUEXPERIENCE. Członek zarządu Stowarzyszenie Kongresy i Konferencje w Polsce i członek m.in. takich organizacji jak Meeting Professional International Poland Chapter, Kraków Network. Wyróżniony Eventex 2022 The 100 most influential people in the global event oraz MP POWER 12 w 2017 i 2021. Jest autorem, producentem kilkuset koncepcji wydarzeń korporacyjnych, kongresowych i kulturalnych, pasjonatem scenografii oraz nowoczesnych technologii. Prywatnie ojciec dwóch córek, żeglarz, instruktor narciarstwa, ratownik wodny.