Logo

Aktualności

BACK TO SCHOOL: Raz, dwa, trzy do szkoły idziesz Ty!

Wakacje na półmetku to pora, aby pomyśleć o przygotowaniach do rozpoczęcia nowego roku szkolnego. To również czas wielu akcji promocyjnych, dodatkowych rabatów, konkursów, itp. Wszystko po to, aby zaopatrzyć w niezbędne artykułu codziennego użytku uczniów, przedszkolaków, studentów czy członków drużyn sportowych, które wracają do cyklu treningowego po wakacyjnej przerwie.

Jakie produkty są najczęściej kupowane w tym okresie?

  • Artykuły szkolne: zeszyty, długopisy, linijki, kredki, etc.
  • Odzież i obuwie codziennego użytku,
  • Odzież i obuwie na zajęcia sportowe,
  • Podręczniki, lektury.

Te informacje są niezwykle cenne w chwili organizacji aktywności promocyjnych w okresie sierpień – wrzesień. Produkty z powyższych grup mogą być objęte działaniami promocyjnymi lub stanowić bonus, nagrodę dla klienta w promocjach innych grup produktów.

Działania promocyjne w e-commerce i przy wsparciu digital marketingu dają wiele możliwości. Jakie narzędzia wybrać, aby zmaksymalizować szanse na sprzedaż w tym okresie?

  1. GRYWALIZACJA

Grywalizacja to mechanizm, który ma na celu wprowadzenie elementu gry, rywalizacji i zaangażowania odbiorcy w promocyjną komunikację firmy bądź marki.

W ofercie TheOneGroup.pl znajduje się wiele propozycji dla tej grupy konsumentów, m.in.: piórniki, ręczniki, bluzy, t-shirty, chusty wielofunkcyjne, czapki i worko-plecaki. Właśnie worko-plecaki stały się głównym bohaterem sierpniowej akcji promocyjnej BACK TO SCHOOL. Jej mechanizm jest połączony z grywalizacją, w której nagrodą jest rabat 18% na zakup worko-plecaków classic. Każdy zainteresowany zakupem worko-plecaka jest zaproszony do gry, polegającej na znalezieniu różnic w grafikach dwóch worków. Wystarczy wysłać liczbę odkrytych różnic na adres biuro@theonegroup.pl, aby zdobyć aż 18% rabatu na worki classic.

Powyższy mechanizm ma zastosowanie zarówno w transakcjach B2B jak i B2C, wcale niekoniecznie odbywających się w e-commerce.

BACK TO SCHOOL

  1. FOMO

FOMO (and. Fear Of Missing Out) to mechanizm, który jest zabiegiem psychologicznym mającym na celu wywołanie obawy kupującego przed szybkim zakończeniem atrakcyjnej promocji. W jaki sposób go wprowadzić? Wystarczy określić limity czasowe danej akcji, wprowadzić do komunikaci licznik odliczający czas do zakończenia oferty, itp.

  1. MULICHANNEL KOMUNIKACJA

Komunikacja wielokanałowa pozwala zwiększyć szanse na dotarcie z komunikatem do przedstawicieli grupy docelowej. Aby akcja promocyjna przyniosła dobre efekty konieczne jest jej aktywowanie w różnych kanałach. I tak np. komunikację email marketingową, warto wesprzeć działaniami w social mediach, przy czym warto pokusić się o kampanie Facebook Ads. W tym wypadku warto też zwrócić uwagę, że w różnych mediach, komunikacja powinna być dostosowana do naszej grupy docelowej, korzystającej z danego medium. Dodatkowo należy zakomunikować promocję na własnej stronie www oraz w miarę możliwości w różnych serwisach zewnętrznych. Dodatkowym wzmocnieniem przekazu mogą być kampanie SMS lub MMS, w których już bezpośrednio na telefon klientów trafiają informacje o akcji promocyjnej.

  1. REKOMENDACJE INNYCH PRODUKTÓW

Szczególnie pomocnym mechanizmami w przypadku sprzedaży w e-commerce jest polecanie kupującemu innych produktów. Wyróżniamy w nich:

  • Cross-selling czy zaproponowanie produktów komplementarnych, uzupełniających pierwszy produkt. Ta metoda w sprytny sposób wykorzystuje emocje i impulsy, które towarzyszą Twojemu klientowi. Przykładowo, kupującemu buty sportowe możemy zaproponować strój sportowy, torbę lub worek – możliwości jest wiele w zależności od dyscypliny, której dedykowane są właśnie buty.
  • Up-selling to także forma sprzedaży dodatkowej, jednak polega na oferowaniu droższych produktów. Tuż przed finalizacją zakupu klientowi jest przedstawiana lepsza oferta. Na przykład, klient zdecydował się na zakup bluzy i tuż przed potwierdzeniem zamówienia pojawia mu się rekomendacja z bluzą o 20% droższą, ale wykonaną z materiału o większej gramaturze i w dodatku z bawełny organicznej i poliestru rPET.
  • Down-selling to z kolei mechanizm, który można potraktować jako koło ratunkowe w chwili, gdy klient chce porzucić koszyk można mu zaproponować inny, tańszy produkt.

Okres akcji promocyjnych BACK TO SCHOOL już się rozpoczął na dobre. Warto wykorzystać jego potencjał, szczególnie, że grupy docelowe tych działań wcale nie muszą się ograniczać wyłącznie do uczniów.

Karolina Przygońska, Dyrektor Komercyjna www.TheOneGroup.pl , współzałożycielka www.smart2know.pl – firmy szkoleniowej z zakresu 4 filarów biznesu: marketingu, sprzedaży, zarządzania i wellbeing.


Więcej newsów z branży TUTAJ.