Badanie wykazało, że treści influencerów (ICG) mają istotny wpływ na zachowania zakupowe, generując większe zaangażowanie. Aż 49% klientów zadeklarowało dokonanie zakupu po obejrzeniu treści tego typu. Rekomendacje od znajomych (WOM) również pozostają ważne, gdzie aż 75% konsumentów podejmuje decyzję o zakupie, bazując na pozytywnych opiniach innych użytkowników.
Należy zwrócić uwagę, że aż 60% konsumentów bardziej ufa treściom generowanym przez użytkowników (UGC) niż oficjalnym treściom marek. Przed zakupem aż 90% osób przegląda treści UGC. Dla 62% respondentów, treści UGC są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji podczas procesu zakupowego, co potwierdza wpływ autentycznych treści na decyzje konsumentów. Istnieje także znacząca korelacja (89%) między zaufaniem do treści UGC a lojalnością wobec marki.
W kontekście rosnącej roli influencerów, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń, takich jak Gen Z, które coraz bardziej polegają na nich podczas podejmowania decyzji zakupowych (76%), oraz wyrażają oczekiwania co do większej liczby transmisji na żywo (64%) i większej różnorodności treści (78%), staje się jasne, że kluczowym elementem strategii sklepów e-commerce jest dostosowanie do tych dynamicznych preferencji konsumentów.
Wyniki badania dostępne są na infografice.
Więcej newsów z branży TUTAJ.