Logo

Media & maszynyWielki Format

HP sponsorem tytularnym zespołu Ferrari w Formule 1

Firmy Ferrari i HP ogłosiły wieloletnie partnerstwo, w ramach którego zobowiązują się wspólnie do rozwoju zrównoważonych innowacji i przyspieszenia rozwoju technologii w zespole Formuły 1 o nowej nazwie „Scuderia Ferrari HP”. Na samochodach i kombinezonach włoskiej ekipy pojawi się charakterystyczne niebieskie logo z białymi inicjałami.

24 kwietnia 2024 roku Ferrari i HP Inc. ogłosiły historyczne, wieloletnie partnerstwo tytularne, łączące dwie najbardziej kultowe firmy na świecie. Partnerstwo to charakteryzuje się wspólnym zaangażowaniem w rozwój zrównoważonych innowacji i ich przyspieszone wdrażanie nowych technologii w zespole Scuderia Ferrari Formula 1, Scuderia Ferrari Esports i Akademii Kierowców Scuderia Ferrari.

Co łączy firmę Ferrari i HP? Prędkość, adrenalina, innowacyjność i strategia.

Obie firmy tworzą historię, Ferrari w motoryzacji, HP w druku. Obie firmy cechuje zwycięska mentalność i dla obu firm innowacyjność, jakość i prowadzenie zrównoważonego biznesu to priorytety działalności. Formuła 1 to najbardziej prestiżowa kategoria wyścigów samochodowych, która ma swoje korzenie w Europie lat 20. i 30. XX wieku, a wyścigi Formuły 1, w formule Mistrzostw Świata odbyły się po raz pierwszy w roku 1950. Ferrari jest jedynym zespołem w historii zawodów startującym w każdym roku wyścigów.

Co obejmie współpraca? Globalna współpraca HP i Ferrari obejmuje zaangażowanie w innowacje oparte na wydajności, zaufanie, doskonałość oraz przyjęcie nowej nazwy zespołu – Scuderia Ferrari HP. Porozumienie obejmuje także wsparcie techniczne Ferrari przez firmę HP, która zapewni zespołowi nowoczesne komputery, sprzęt, usługi oraz urządzenia do drukowania. Poza sponsoringiem zespołu głównego F1, HP będzie również wspierało program juniorski, zespół e-sportowy i bolid wspierany przez Ferrari w serii F1 Academy.

Debiut Scruderia Ferrari HP

Logo HP zadebiutowało na samochodach Ferrari w F1 podczas Grand Prix Miami 3-5 maja br., kiedy to zespół rozpoczął rywalizację pod nazwą Scuderia Ferrari HP. Zespół Scuderia Ferrari Esports oraz samochód Scuderia Ferrari prowadzony przez Mayę Weug w całkowicie kobiecej serii F1 Academy również będą ścigać się z logo HP na pojazdach. W ramach partnerstwa integracja wysokowydajnych produktów i usług HP, w tym adaptacyjnych komputerów i urządzeń, technologii konferencyjnej i technologii druku LFP, umożliwi Scuderia Ferrari HP i innym zespołom wyścigowym Prancing Horse zwiększenie precyzji treningowej i optymalizację strategii na torze i poza nim.

Podczas prezentacji barw Scuderia Ferrari HP podczas Grand Prix Miami obecni byli przedstawiciele obu firm. Dyrektorzy: Dyr. Generalny Ferrari, Benedetto Vigna, Dyrektor Zespołu Scuderia Ferrari HP Fred Vasseur, kierowcy zespołu Charles Leclerc i Carlos Sainz oraz Dyrektor Generalny HP, Enrique Lores w swoich wystąpieniach wskazywali na rozwój innowacji i zrównoważoną przyszłość.

– Nasz założyciel przekazał nam swoją nieustanną wolę postępu. Z tego wynika nasze dążenie do innowacji na drodze i na torze, a także nasze zaangażowanie w zrównoważoną przyszłość, od neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla po edukację młodszego pokolenia – powiedział Benedetto Vigna, Dyrektor Generalny Ferrari.

– W HP wyznajemy te same wartości, które czynią nas idealnym partnerem. Nie możemy się doczekać rozpoczęcia naszej współpracy i wspólnego stawienia czoła nowym możliwościom i wyzwaniom. Dzięki technologii, wydajności i wyjątkowemu kunsztowi implikującemu przyszłość, partnerstwo pomiędzy HP i Ferrari jest naturalnym rozwiązaniem – powiedział Enrique Lores, Dyrektor Generalny HP Inc.

– Obie marki opierają się na bogatej historii, która przetrwała próbę czasu. Dzięki tej wyjątkowej współpracy mamy także szansę dotrzeć do nowych odbiorców, pobudzić rozwój firmy i wywrzeć trwały wpływ na naszych wspólnych klientów i społeczności. Razem wykorzystamy globalną scenę wyścigów, aby przyspieszyć zrównoważone innowacje. – dodał Lores.

Szczegóły i video materiały z prezentacji bolidu „Scuderia Ferrari HP” można obejrzeć na stronie HP.


Więcej newsów z branży TUTAJ.