Logo

Marketing MIX

Rewolucja w reklamie, nowe szanse i wyzwania – konferencja IAB HowTo: Wideo Marketing

 Jak zmieniają się trendy w reklamie i w odbiorze widzów w nowej rzeczywistości wyrastającej na styku tradycyjnej telewizji i wideo? Jakie są perspektywy rozwoju wideo i co w prawie piszczy? Najbardziej aktualna wiedza na temat wykorzystania wideo w reklamie i marketingu prosto od czołowych ekspertów branży: konferencja IAB HowTo: Highway to Sound & Vision. Praktyczny przewodnik po świecie wideo – już 6 marca w Warszawie.

– Rynek wideo zmienia się na naszych oczach. Na reklamę wideo w Polsce, wg szacunków, reklamodawcy w zeszłym roku wydali ponad 1.5 mld złotych. Jednocześnie wideo jest najszybciej rosnącym segmentem reklamy internetowej. Ale rynek reklamy wideo to nie tylko spektakularne wydatki reklamowe, ale też powiązane ze sobą światy serwisów VOD, streamingu, YouTube’a, social i short video, a także, coraz częściej przenikającej świat wideo, telewizji. Tylko dobre zrozumienie tych ekosystemów pozwala na budowanie skutecznych strategii marketingowych. IAB HowTo: Highway to Sound & Vision to przestrzeń do rozmowy o tym, jak wideo kształtuje współczesną komunikację. To także okazja do spotkania ekspertów, wymiany doświadczeń i spojrzenia na rynek z wielu perspektyw – od marketerów, przez wydawców i nadawców, po twórców – komentuje Wojciech Kowalczyk, Przewodniczący Rady Programowej IAB HowTo: Wideo Marketing, Zastępca dyrektora ds. komunikacji i rozwoju w Biurze Reklamy i Marketingu TVP.

Rewolucja rynku reklamy w Polsce

Rynek reklamy wideo to coraz bardziej złożony ekosystem. Zgłębienie jego różnorodności i trendów dotyczących zarówno formatów, jak i inwestowania będzie punktem wyjścia do rozmów o perspektywach rozwoju wideo na bazie raportu Publicis Groupe „Rynek reklamy w Polsce”.

Jedno z najgorętszych pytań branży dotyczy praktyk odbiorczych treści wideo w dobie streamingu. Co oglądamy na inteligentnych telewizorach, jaki jest polski widz Connected TV – o tym porozmawiają eksperci przedstawiający najnowsze dane Nielsena.

Przenikanie się świata online i klasycznej telewizji spowodowało prawdziwą rewolucję na rynku reklamy wideo. O konsekwencjach tego zjawiska, istotnych zmianach w konsumpcji treści i nowych jakościach w świecie reklamy opowie Małgorzata Madej z TVP w wystąpieniu Digital w TV, TV w digitalu.

Przyszłość wideo

Czy stoimy u progu nowej ery wideo marketingu? Jeśli nie TikTok – to co? Jak pojawianie się reklamy w płatnych platformach streamingowych wpłynie na konsumpcję serwisów i układ sił? O tym opowiedzą eksperci Zenith w prelekcji „What’s buzzing?” – co w trawie piszczy? Przewidywania na rok 2025, które mogą zmienić status quo.

Myśląc o przyszłości, nie sposób nie uwzględnić rozważań dotyczących AI – Automatyzacja wideo od A do Z to temat, który poruszy specjalistka Google Marketing Platform z Full Stack Experts, Marta Kusowska. Dzięki nowym narzędziom i trendom już dziś jesteśmy w stanie błyskawicznie tworzyć angażujące treści wideo i to będzie się liczyć w najbliższej przyszłości.

Co oglądają widzowie YouTube, a co napędza jego algorytmy? Jakiego wideo potrzebuje YouTube w 2025 roku – nad tym zagadnieniem pochyli się Marcin Pyć z Lifetube. Z kolei o tym, jak płynąć na fali trendów na TikToku, będą mówić eksperci Space Cat Industries w wystąpieniu Panta Rhei: rzeka contentu wideo na TikToku.

Nie zabraknie również palących tematów związanych z prawem autorskim w realiach short social video, zagadnień związanych z gamingiem czy transformacjami radia.

Dlaczego warto?

Konferencja IAB HowTo: Wideo Marketing skierowana jest dla wszystkich, którzy chcą uzyskać aktualną wiedzę na temat wykorzystania wideo w reklamie i marketingu.

– Kiedy na jednej sali zasiadają eksperci odpowiedzialni za strategie marketingowe w największych polskich i światowych brandach, marketerzy projektujący komunikację, agencje mediowe i interaktywne, wydawcy internetowi, przedstawiciele telewizji i szeroko rozumianej branży wideo, możemy mieć pewność, że żadna warta obserwacji zmiana nie ujdzie uwadze. Aby nadążyć za dynamicznie zmieniającym się światem wideo, warto obejrzeć skuteczne kampanie, poznać możliwości krótkich i długich form, ale także zapoznać się z trendami, które w najbliższych latach będą królować w sektorze, coraz odważniej rozdającym karty w świecie digital marketingu – dodaje Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska.

Konferencja odbędzie się 6 marca w Warszawie. Więcej szczegółów na stronie konferencji. Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział.

OOH magazine jest patronem medialnym wydarzenia.


Więcej newsów z branży TUTAJ.