Marketing MIX Podsumowanie roku – Mediaedgecia

Podsumowanie roku – Mediaedgecia

106
0

Najciekawsza kampania outdoorowa w roku 2007?
Małgorzata Węgierek: Szczęście do fajnych pomysłów outdoorowych mają u nas bajki: Ratatuj, Film o Pszczołach, Shrek.  Pamiętam też dobrze charakterystyczne kontrowersyjne kampanie Playa, które jednych zachwycały, innych oburzały.

Osoba, która wywarła największy wpływ na rynek?
Izabela Albrychiewicz: Szefowie biur reklamy stacji telewizyjnych! Od ich ruchów zależy nie tylko poziom inflacji ale dostępność czasu reklamowego. W tym roku był to nie lada ból głowy.

Najważniejsze wydarzenie mijającego roku w Państwa firmie?
MW: W rankingu obrotów Media i Marekting Polska publikowanym w ubiegłym roku znaleźliśmy się na pierwszej pozycji. Po raz kolejny dostaliśmy  tez wyróżnienie w rankingu dom mediowy roku MiMP. Zdobyliśmy wiele nagród w konkursach Media Trendy i Effie – w konkursie Effie zajęliśmy II miejsce wśród domów mediowych pod względem ilości nagród i nominacji.  jako jedyny dom mediowy zostaliśmy wyróżnienie w konkursie Golden Arrow.  Poza tym nasza szefowa  Ania Lubowska została wybrana człowiekiem roku w konkursie Media Trendy.

Co zmieniło się na rynku reklamy na przestrzeni roku?
IA: Przede wszystkim rynek reklamy rośnie. Jest to skutek wzrostu gospodarczego. Klienci maja większe budżety na promowanie swoich marek, pojawiają się nowe marki i nowi reklamodawcy. Towarzyszy temu inflacja i wzrost zatłoczenia w mediach a szczególnie w telewizji.
Bardzo szybko rosną nakłady na internet i niestandardowe formy reklamy. Uwaga konsumenta jest coraz bardziej rozproszona, coraz trudniej go zainteresować  naszym komunikatem. To dopiero przedsmak tego co stanie się gdy zapanuje na rynku telewizja cyfrowa.

Czy cele, które założyli sobie Państwo na roku 2007 zostały osiągnięte?
MW: Założone cele businesowe wykonamy z pewnym zapasem. Mimo dużych inwestycji zarówno w szkolenia jak i w narzędzia przekroczymy zaplanowany poziom PBT. Widzimy rosnące zapotrzebowanie na usługi naszych oddziałów: MEC Interaction, MEC Access, MEC Retail i MediaLab. Bardzo nas to cieszy, gdyż w strategicznych planach długookresowych zakładamy dywersyfikacje usług. Rozrósł nam się również zespół, zatrudniamy juz prawie 100 osób.

IA: Czego można życzyć Państwu w nowym 2008 roku?
MW: Oby tak dalej!