Logo

Marketing MIX

Podsumowanie roku – Schulz

 

Największe wydarzenie branżowe roku 2007?
Robert Zarański Prezes Zarządu: Wygranie wyborów przez Platformę Obywatelską. Dzięki temu po dwóch latach klienci znowu zaczęli zwracać uwagę na jakość kreacji a nie polityczno/wyznaniową poprawność.

Najciekawsza kampania outdoorowa w roku 2007?
RZ: Niezmiennie Lavazza – Kobieta w podróży.

Osoba, która wywarła największy wpływ na rynek?
RZ: Donald Tusk – zostając premierem rządu.

Najważniejsze wydarzenie mijającego roku w Państwa firmie?
RZ: Wybraliśmy partnera handlowego — firmę Jatex-Finanse, co w dużej mierze przyczyniło się do rozpoczęcia inwestycji na rynku azjatyckim (chińskim). Ponadto pozyskaliśmy do obsługi brand Mitsubishi – naszego pierwszego klienta z branży motoryzacyjnej.

Co zmieniło się na rynku reklamy na przestrzeni roku?
RZ: Wyraźny wzrost aktywności klientów w telewizji. Obecnie nawet najmniejsi reklamodawcy upatrują w tym medium główny nośnik komunikacji marketingowej. Outdoor jest obecnie nośnikiem kampanii wsparcia, a nie jak bywało dotychczas – launchingu, co jest znakiem odwrócenia panującej tendencji.

W jakim kierunku powinien on zmierzać?
RZ: Rynek musi się pogodzić z nadejściem ery nowych mediów, których znaczenie będzie sukcesywnie rosło kosztem mediów tradycyjnych.
W roku 2007 oraz przez kolejne lata będziemy mieli do czynienia z konsolidacją rynku reklamowego w Polsce, mam głównie na myśli agencje reklamowe.

Czy cele, które założyli sobie Państwo na roku 2007 zostały osiągnięte?
RZ: Rok 2007 jeszcze się nie skończył, dlatego tym bardziej cieszy fakt, że cele, które sobie założyliśmy, zostały wypracowane z nawiązką.

Czego można życzyć Państwu w nowym 2008 roku?
RZ: Trzech rzeczy: podwojenia budżetów – to nasz plan numer jeden, po drugie, utrzymania opinii naszych klientów o Agencji Schulz jako partnerze – najlepszym dostawcy usług marketingowych; i po trzecie, laurów na konkursach reklamowych.