Logo

Marketing MIX

Wielki format wspiera polskie zabytki

Neolit Media i Universum Promotion Group rozpoczęły współpracę PR mającą na celu poprawę wizerunku reklamy wielkoformatowej w Polsce. Dwie czołowe firmy reklamy wielkoformatowej, czynnie uczestniczące w renowacji wielu zabytkowych obiektów, chcą wspólnie zmienić wizerunek wielkiego formatu na polskim rynku.

W Warszawie nadal wiele zabytków wymaga natychmiastowego remontu. Właścicieli czy zarządców budynków rzadko jednak na nie stać. Skazani są na publiczne fundusze, które nie wystarczają nawet na przeprowadzenie najważniejszych części renowacji. Wspólnoty mieszkaniowe, właściciele i zarządcy budynków zmuszeni są więc do poszukiwania alternatywnych form wsparcia finansowego. Taką pomoc oferują firmy wielkiego formatu.

Na rusztowaniach zabezpieczających restaurowany budynek umieszczane są siatki reklamowe. Dochód z reklamy wielokrotnie zasila jego fundusz remontowy. W ten sposób można sfinansować nawet 80% wszystkich prac.
Neolit Media i Universum Promotion Group chcą zwrócić uwagę mieszkańców miast na konieczność renowacji zabytków i możliwość wsparcia ze strony wielkiego formatu. Reklama jest nie tylko korzystna, ale i potrzebna. Dzięki jej wsparciu odrestaurowano tak znane obiekty jak: Kościół św. Anny, Zamek Królewski, krakowskie Sukiennice, szereg kamienic przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi, Rynek czy Ostrów Tumski we Wrocławiu.

W ramach zaplanowanych działań znalazły się publikacje promocyjne prezentujące odrestaurowane zabytki, promocja idei restauracji zabytkowych obiektów w mediach oraz cykl spotkań z ekspertami i przedstawicielami miast.

Al. Jerozolimskie 49 – dobry przykład na wykorzystanie środków z reklamy

Al. Jerozolimskie 49 – kamienica powstała w latach 1910-1913 według projektu Józefa Napoleona Czerwińskiego w miejscu olbrzymiego wrotniska, czyli największego w Warszawie toru do jazdy na wrotkach.

Rok instalacji reklamy – 2004
Miesięczne zasilenie funduszu remontowego – 55 000 zł

W latach 2004 – 2007 Wspólnota Mieszkaniowa Al. Jerozolimskie 49 pozyskała z reklamy wielkoformatowej 1 300 000 złotych netto i te pieniądze cały czas na bieżąco były przeznaczane na remonty.

Dzięki tej kwocie udało się wykonać następujące prace:

1.remont dachu
2.remont hydroforni
3.wymiana tablic głównych
4.wymiana okien na klatkach schodowych
5.wymiana parapetów
6.stolarka drzwiowa zewnętrzna i wewnętrzna
7.ocieplenie ścian bocznych kamienicy
8.wymiana wszystkich okien na froncie kamienicy
9.remont balkonów /front i oficyna/
10.zainstalowanie 2 nowych wind

W planach są jeszcze:

1.Program konserwatorski dla elewacji frontowej
2.Stropy pod budynkiem
3.Stropy pod prześwitem
4.Stropy pod dziedzińcem 1 i 2

Kamienica ta jest też wzorcowym przykładem współpracy pomiędzy Wielkim Formatem a Zarządem Wspólnoty Mieszkaniowej, dzięki prężnie działającemu prezesowi Wspólnoty – p. Ewie Czerwińskiej.