Logo

Marketing MIX

Pionierzy w outdoorze

Outdoor Media: Ambientowa kampania NIVEA jest częścią dużej kampanii. Proszę nam o niej opowiedzieć.
Aneta Grzegorzewska – Półtorak, Public Relations Manager, Nicea Polska: W nowym sezonie najwięksi kreatorzy lansują różne typy fryzur, od długich po krótkie, łączy je jednak jedno – absolutnie wszystkie muszą lśnić olśniewającym blaskiem. Ponieważ nie ma na świecie blasku cenniejszego niż blask diamentów, znalazły się one w formule jedynej w Polsce na rynku masowym linii z diamentami do pielęgnacji i stylizacji włosów NIVEA Diamond Gloss. To kompleksowa linia, w skład której wchodzi 8 produktów przeznaczonych zarówno do pielęgnacji jak i stylizacji włosów.

Dla wyjątkowych kosmetyków Diamond Gloss została przygotowana najbardziej olśniewająca kampania reklamowa w historii kosmetyków do włosów z wykorzystaniem narzędzi ATL jak i BTL. I tak mi.in.:
W telewizji od lutego można oglądać dwie reklamy Hair Care i Styling, w najbardziej popularnych kanałach takich jak TVP, TVN czy Polsat. W prasie pojawiły się eleganckie reklamy w dwóch wersjach dla Hair Care i Styling. Przygotowywane zostały również piękne sesje zdjęciowe pokazujące najmodniejsze fryzury wyczarowane za pomocą Diamond Gloss.
W lutym w eksponowanych miejscach w dużych miastach pojawiły się ekskluzywne billboardy podświetlane Diamond Gloss. Po zapadnięciu zmierzchu zwracały szczególną uwagę dzięki zastosowaniu specjalnej techniki eksponującej blask włosów. W największych miastach w Polsce – na budynkach w centrach miast – pojawił się również Diamond Gloss na ogromnych siatkach z niestandardowym elementem – lakierem w 3D.
Od lutego reklamę Diamond Gloss kinomanki mogły oglądać w sieci kin Multikino. Diamond Gloss jest pokazywany na dużym ekranie, a także wyeksponowany na pięknych plakatach przypominających plakaty filmowe. Pokazowi dodatkowo towarzyszył efekt świetlny uzyskany za pomocą światła laserowego.

OM: Jak często w swoich działaniach korzystacie z działań ambientowych?
Do tej pory przede wszystkim wykorzystywaliśmy taką formę dotarcia w kampaniach kierowanych do młodzieży. Ponieważ jest to bardzo atrakcyjna forma zamierzamy z niej korzystać przy okazji kolejnych wyjątkowych wprowadzeniach nowych produktów. Na pewno będziemy rozważać działania ambientowe, jeśli pojawią się ciekawe pomysły kreatywne.

OM: Jaką rolę odgrywa w Waszych działaniach outdoor?
Można powiedzieć, że w działaniach outdoorowych byliśmy pionierem spośród firm z branży kosmetycznej. Outdoor jest dla nas ważnym elementem wsparcia kampanii ATL i stosunkowo często znajduje się w naszych planach mediowych dla poszczególnych marek.

OM: Czy outdoorowe kampanie, niestandardowe, są skuteczne – jaka jest państwa obserwacja?
Outdoor jest częścią szerszej kampanii i w jej kontekście będzie oceniany. Natomiast jeszcze za wcześnie na takie podsumowania, bo kampania jest on-air dopiero od miesiąca. Natomiast docierają do nas opinie, między innymi mailowe, że kampania jest zauważalna dzięki zastosowaniu elementów zaskakujących konsumenta.

Czas trwania: luty
Zasięg: ogólnopolska
Layout: wykorzystanie efektu day & night
Nośniki: backlighty 6×3 i 8×4 oraz frontlighty 100 m 2
Kreacja: Ad Fabrika
Zakup Mediów: Mediaedge:cia
Pomysł: wspólny

Zmiany w dziale marketingu
Nivea Polska utworzyła stanowiska czterech marketing managerów w dziale marketingu w celu lepszej organizacji wewnętrzna firmy. Każdy z nowo powołanych marketing managerów ma pod opieką jedną markę oraz kategorię: Tomasz Walkowiak (dział hair care), Marzena Bala (kategoria visage) oraz Barbara Świetlik (dezodoranty) – awans z funkcji trade marketing managera. Nie obsadzone jest stanowisko marketing managera w dziale kosmetyków dla mężczyzn.

Wsparciem dla marketing managerów ma być marketing services. Dyrektorem marketingu Nivea Polska jest Katarzyna Gola.