Logo

Marketing MIX

Gala 3. Festiwalu Plakatu Reklamowego w Krakowie.

W Krakowie trwa trzecia edycja Festiwalu Plakatu Reklamowego Barbakan 2008. Większość wystaw festiwalowych czynna będzie do 18 maja. W dniu galowym 8 maja 2008 roku odbędą się ciekawe spotkania poświęcone tematowi tegorocznego Festiwalu: reklamie społecznej.

W czwartek 8 maja zapraszamy wszystkich zainteresowanych i żądnych dyskusji na otwarte imprezy, ktore odbędą się w centrum królewskiego miasta Krakowa:

Godzina 12.00, Sala Fontany Muzeum Historycznego Krakowa przy Rynku Głównym. Konferencja poświęcona reklamie społecznej. Prezentacje poświęcone roli środowisk reklamowych w promowaniu akcji społecznych i charytatywnych:

– “Propaganda dobrych serc”. Prezentacja Piotra Wasilewskiego, historyka reklamy, wydawcy, redaktora i współautora książek “Propaganda dobroci czyli rzecz o reklamie społecznej” oraz “Szlachetna propaganda dobroci czyli drugi tom o reklamie społecznej”.
– Wykład Jacka Maciejewskiego, dyrektora kreatywnego agencji Euro RSCG 4D na temat udziału agencji reklamowej w tworzeniu strategii kampanii społecznych.
– Prezentacja firmy Business Consulting, która od kilku lat współpracuje z Duszpasterstwem Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej przy kampanii “Prowadzę – jestem trzeźwy”. Inicjatorem tej akcji był przed dziesięciu laty ksiądz Piotr Brząkalik z Katowic. Poznamy rzeczywiste współdziałanie biznesu reklamowego z autorami ważnej kampanii społecznej.
– “Społeczna odpowiedzialność biznesu” to tytuł wystąpienia szefów jednej z największych firm reklamy zewnętrznej w Polsce – AMS S.A. (Piotr Parnowski, Marek Kuzaka). Dotyczyć będzie roli reklamy zewnętrznej w kształtowaniu pozytywnych relacji między biznesem i potrzebami społecznymi.

Godzina 15.30, Klub Pod Jaszczurami przy Rynku Głównym. Panel dyskusyjny pod patronatem i przy udziale tygodnika “Wprost” pod tytułem “Reklama społeczna. Potrzeba serca czy wyrzut sumienia”.

– W panelu, którego animatorami będa redaktorzy tygodnika “Wprost” wezmą między innymi udział: przedstawiciele Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystki, Andrzej Pągowski, dyrektor kreatywny agencji Kreacja Pro, Grzegorz Kiszluk, wydawca i redaktor naczelny magazynu “Brief”, Michał Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group, Jacek Maciejewski, dyrektor kreatywny agencji Euro RSCG 4D, Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

W środę 7 maja o godzinie 18.00 spotykamy się w Pawilonie Wyspiański 2000 (Plac Wszystkich Śwętych 2) na podsumowaniu ogólnopolskiej debaty o miejscu reklamy zewnętrznej w przestrzeni publicznej.

– Konferencja i dyskusja panelowa poświęcona „Reklamie zewnętrznej w przestrzeni publicznej polskich miast” będzie podsumowaniem ogólnopolskiej debaty odbywającej się z udziałem architektów, przedstawicieli administracji publicznej, branży reklamowej i mieszkańców miast. Debata od blisko ośmiu miesięcy towarzyszy wystawie „Architektoniczne Punkty Odniesienia”. Organizatorem debaty jest członek IGRZ – Cityboard Media.

– Uczestnicy spotkania podsumują obecny sposób funkcjonowania reklamy w przestrzeni publicznej polskich miast, takich jak Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa, Wrocław. Zdiagnozują największe problemy tkanki miejskiej w tych miastach. Omówią możliwości uporządkowania przestrzeni miejskiej i wskażą największe bariery tego procesu. Swój udział w dyskusji potwierdzili między innymi: Jacek Maria Stokłosa – Główny Plastyk Miasta Krakowa, Jan Sowa, socjolog miasta, Profesor Krzysztof Bojanowski, Zarząd Główny SARP, Piotr Kraus, Architektura i Biznes, Robert Wieja, ProMediaHouse, Marta Bryła, Pełnomocnik Zarządu Cityboard Media, Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.

– Organizatorzy debaty oraz organizatorzy Festiwalu liczą na liczny udział w debacie mieszkańców królewskiego miasta Krakowa.

Wszystkie imprezy są ogólnodostępne. Sadzimy zatem, że będziemy mieć możliwość spotkania i dyskusji tak z przedstawicielami środowisk reklamowych, jak i przedstawicielami Miasta oraz jego mieszkańców.

Trzeci Festiwal Plakatu Reklamowego Barbakan 2008 w Krakowie potrwa do 18 maja 2008 roku.