Logo

Marketing MIX

PZU z nową komunikacją

Grupa PZU ruszyła z dużą kampanią społeczną "Resztę opowiem, jak wrócę", której celem jest uzmysłowienie kierowcom zagrożeń jakie niesie za sobą okres wakacyjny i zwiększone ryzyko wypadków.

– Chcemy wywołać u kierowców chwilę refleksji nad wartością życia, a zarazem jego kruchością. Kampania w emocjonalny sposób zwraca na to uwagę – mówi Wojciech Pronobis, dyrektor zarządzający ds. strategii marketingowej Grupy PZU.

Działania reklamowe PZU rozpoczęło od kampanii teaserowej (billboardy w formie pocztówek z wakacji). Rozwinięciem są spoty (30-sekundowy w telewizji i 60-sekundowy dostępny w internecie), które pokazują ludzi wypoczywających na urlopach, szykujących się do powrotu, a następnie rodziny opłakujące swoich bliskich (w domyśle – tych, którzy zginęli w wypadkach) – element spajający stanowią właśnie pisane przez nich kartki z wakacji.
Kampania o budżecie kilku milionów złotych obejmuje telewizję, radio, outdoor (747 tablic 6×3, 74 tablice 6×3 wolno stojące, 47 tablic 12×4 i 15 tablic 10×5) oraz internet, zaplanowana jest na cały sierpień. Kreację przygotowała agencja Just, planowaniem i zakupem mediów zajął się Starlink.

Grupa PZU w najbliższym czasie rozpocznie procedury przetargowe (zarówno na ATL, jak i na media) – oprócz dotychczasowych agencji zaproszenia otrzymają również inne firmy.

PZU planuje przede wszystkim kampanie produktowe, szykuje się też do uruchomienia zapowiadanej platformy sprzedaży bezpośredniej (direct – przez telefon i internet). Nowemu projektowi nie będzie towarzyszyła osobna kampania.