Marketing MIX Polskie miasta i regiony rozpoczęły walkę o Złote Formaty

Polskie miasta i regiony rozpoczęły walkę o Złote Formaty

0

Aż 157 projektów promocyjnych zgłosiło 67 samorządów reprezentujących wszystkie województwa Polski do V edycji konkursu Złote Formaty związanego z dziedziną promocji miejsc. Już w lipcu poznamy listę nominowanych, a 21 września dowiemy się, które z samorządów znalazły się wśród laureatów. Na zwycięzców czekają m.in. ogólnopolskie kampanie reklamowe oraz kampanie w warszawskim metrze na nowoczesnych nośnikach Infoscreen.

Rozstrzygnięcie V edycji Konkursu Złote Formaty nastąpi podczas Festiwalu Promocji Miast i Regionów, który odbędzie się w dniach 20-21 września 2011 roku w Warszawie. Festiwal Promocji Miast i Regionów to największe w Polsce, a także w Europie wydarzenie dedykowane szeroko pojętej promocji miejsc. Konkurs Złote Formaty stanowi przegląd osiągnięć promocyjnych polskich miast i regionów oraz weryfikację postępów w zakresie efektywności działań promocyjnych. Dotychczas, do czterech edycji Konkursu, 240 samorządów przesłało ponad 600 projektów.

Uczestnicy Konkursu ubiegają się o tytuł Złotego Formatu w pięciu kategoriach: Grand Prix Festiwalu za całokształt działań promocyjnych prowadzonych na przestrzeni dwóch ostatnich lat, event, wydawnictwo promocyjne, kampania reklamowa oraz kampania public relations/public relations on-line.

Na zwycięzców, oprócz prestiżowej statuetki Złote Formaty, czekają atrakcyjne nagrody, między innymi ogólnopolskie kampanie outdoorowe i kampanie reklamowe na nośnikach Infoscreen w warszawskim Metrze, ufundowane przez organizatora Konkursu i Festiwalu, Grupę Ströer. Łączna wartość kampanii to 100 tys. PLN brutto w każdej z pięciu kategorii konkursowych.

Konkurencja w każdej kategorii jest duża. Już samo znalezienie się w gronie nominowanych projektów jest dla samorządów wyróżnieniem. W tegorocznej edycji zgłoszono do konkursu 157 projektów z 67 samorządów, w tym aż 12 do najbardziej prestiżowej i zarazem najtrudniejszej kategorii – Grand Prix Festiwalu. Ponadto 27 projektów napłynęło do kategorii kampania reklamowa, a 22 do kategorii kampania PR/PR on-line. Dużą popularnością cieszyły się kategorie: wydawnictwo promocyjne oraz event – do obu zgłoszono po 48 projektów.

Projekty napłynęły z każdego regionu Polski, przy czym rekordową liczbę, 44 projekty, zgłosiło województwo warmińsko-mazurskie. Na drugim miejscu znalazł się lider poprzednich edycji Konkursu, województwo śląskie, które zgłosiło 24 projekty.

Projekty oceni Jury składające się z ekspertów w zakresie budowania marek miast, komunikacji społecznej i marketingowej oraz przedstawicieli środowisk akademickich. Funkcję audytora, czuwającego nad prawidłowością przebiegu obrad Jury pełni Ernst & Young.