Marketing MIX Rozmiar ma znaczenie

Rozmiar ma znaczenie

0

Świat reklamy rządzi się prawem dżungli. Tutaj wygrywa się siłą, rozmachem i charakterem. Duży dominuje nad mniejszym i pożera całą uwagę publiczności. Tak jak słoń zdepcze mrówkę, tak gigantyczna konstrukcja reklamowa pochłonie mnogość skromnych kreacji reklamowych, których nagminność i powszechność ochłodziły nieco entuzjazm przechodniów.

O tym, że warto być dużym przekonała świat ekspozycja reklamowa potężnych rozmiarów, której pomysłodawcami byli Rosjanie. I tak w Moskwie w nietypowej, bo pionowej płaszczyźnie stanęła autostrada. Billboard ma około 6000 m², a na jego powierzchni umieszczonych jest kilka pełnowymiarowych modeli BMW serii M od M3 do Z4M. Każdy z samochodów waży około 200 kg, billboard ma długość 400 metrów i wysokość 15. Z taką fantazją i rozmachem powstała reklama BMW w Rosji pod hasłem: “BMW M Power. Być pierwszym każdego dnia.” Oczywiście ważna jest dbałość o szczegóły, więc i tutaj Rosjanie wykazali troskę o to, żeby światła mijania włączały się wieczorem. Nie jest to jednak światowy rekord. Trofeum, według Księgi Guinnessa, należy się reklamie Sorouh Real Estate o powierzchni 20 000 m² umieszczonej na lotnisku w Dubaju. Billboard o rozmiarach 1380×316 m (50 boisk piłkarskich) wyhodowali (!) natomiast farmerzy z Austrii. Do jego stworzenia (podczas 4 miesięcy prac) użyto 9 ton ziaren pszenicy, 53 tys. nagietków, 1,5 km bawełnianych nici oraz rumianku, rzepaku, gorczycy, koniczyny i trawy. Rośliny tworzyły logo Betfair i hasło "Nr 1 dla piłki nożnej i wciąż rośnie".

Artykuł ukazał się w majowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:
pub.oohmagazine.pl/2011/OOH25.pdf