Logo

Marketing MIX

Juliette Binoche wprowadzi Credit Agricole

Twarzą kampanii wizerunkowej Credit Agricole Bank Polska będzie Juliette Binoche. Od 18 października spoty z jej udziałem pojawią się w telewizji.

Po raz pierwszy w historii kampanii reklamowych banków w Polsce wystąpi zdobywczyni Oskara. Juliette Binoche, laureatka tej statuetki za rolę w „Angielskim pacjencie” z 1996 r., wystąpi w kampanii wizerunkowej Credit Agricole Bank Polska. Pod taką nazwą od kilku dni działa dawny Lukas Bank.

– Zależało nam, aby znaleźć kogoś, kto będzie łączył Polskę i Francję. Wybór od razu padł na Juliette Binoche. Jej babcia urodziła się w Częstochowie, a sama Juliette jest honorową obywatelką tego miasta. Poza tym wszyscy pamiętamy ją z doskonałej roli w filmie Krzysztofa Kieślowskiego „Trzy kolory. Niebieski”, za którą otrzymała nagrodę Cezara dla najlepszej aktorki francuskiej. – mówi Jędrzej Marciniak, członek zarządu banku odpowiedzialny za marketing.

Kampanię reklamową zobaczymy już 18 października, potrwa ona 4 tygodnie. W tym samym czasie pojawią się filmy reklamujące produkty – 1.Konto skierowane do osób młodych oraz depozyty. Bank nie zdradza na razie koncepcji kreatywnej kampanii. Dodaje tylko, że film z Juliette Binoche wyreżyserowała Małgorzata Szumowska, najbardziej obiecująca reżyserka polskiego kina. Artystka była wielokrotnie nagradzana, a magazyn „Time” uznał ją za „person to watch” – osobę, której karierę warto obserwować.

– Okazało się, że zdobyliśmy doskonały duet. Juliette Binoche i Małgorzata Szumowska znają się, mogę zdradzić, że już w najbliższych miesiącach ukaże się film, który razem nakręciły i nie mówię tu o filmie dla Credit Agricole Bank Polska. ¬– żartobliwie komentuje Marciniak.

Markę Crédit Agricole dla bankowości detalicznej pomoże bankowi wprowadzić agencja NestPoint Warszawa. To ona wygrała przetarg, zorganizowany jeszcze przez Lukas Bank. Do przetargu, rozpoczętym w połowie roku, bank zaprosił 6 agencji. Ich zadaniem było przedstawienie konceptów kreatywnych, a także strategii i platformy komunikacyjnej, która wyróżni na rynku nową markę. Po analizie badań najlepszych konceptów, przeprowadzonych przez agencję badawczą Millward Brown IQS, bank zdecydował się powierzyć obsługę agencji NestPoint Warszawa. Jednocześnie bank zachował sobie prawo do korzystania z usług agencji Lowe GGK, której potencjał kreatywny wysoko ocenił w procesie przetargowym.