Logo

Marketing MIX

Category Managment- sposób na shoppera

Konsument często nie zdaje sobie sprawy z tego, w jakim stopniu jego decyzjami kierują przemyślane strategie marketingowe. Na temat typów zachowań shoppera, sposób podejmowania decyzji zakupowych oraz taktyk Category Mangement rozmawiamy z dr Grzegorzem Osóbką (na zdjęciu), CEO Umbrella Marketing Group.

Joanna Łęczycka: Category Mangement to inaczej ułożenie asortymentu do ścieżki decyzyjnej klienta. Na jakich danych opierają się te teorie?

Grzegorz Osóbka: Definicji, które oddają sens Category Management tzw. catman jest bardzo dużo. Najważniejsze jest oddanie sedna tego pojęcia, które można określić jako dostosowanie strategii i taktyk w zakresie asortymentu, ekspozycji, promocji i cen do sposobu myślenia konsumentów. Jeśli wnioski, które możemy wyciągnąć z wiedzy o zachowaniach konsumentów, przełożymy na działania związane z takim, a nie innym ułożeniem asortymentu, możemy wówczas śmiało powiedzieć, że ułożenie asortymentu zostało dopasowane do zachowań klienta, czyli właśnie do jego ścieżki decyzyjnej. (…)

Artykuł ukazał się w lutowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

pub.oohmagazine.pl/2012/OOH28.pdf