Marketing MIX Motoryzacyjna ofensywa reklamowa w polskich górach

Motoryzacyjna ofensywa reklamowa w polskich górach

0

Headz Marketing Partner zainwestował w budowę sieci nośników w kurortach górskich i wspólnie z PHD Media Direction zrealizował niestandardową akcję reklamową dla Toyoty.

Ogromna, 11 tonowa bryła lodu w kształcie najnowszego modelu samochodu marki Toyota stanęła w samym centrum Zakopanego. To dopiero początek ofensywy reklamowej Toyoty, która wykorzysta kilkadziesiąt nośników Headz Marketing w największych ośrodkach wypoczynkowych w okresie zimowym 2013.

Nośniki Headz pojawią się na stokach narciarskich, parkingach, drogach dojazdowych do 18 największych ośrodków zimowych m.in.: Zakopanego, Białki Tatrzańskiej, Bukowiny, Wisły, Szczyrku. W sumie ponad 200 tablic Headz w różnych lokalizacjach ma zapewnić obecność reklamową dla firmy motoryzacyjnej i farmaceutycznej w I kwartale 2013 roku.  Jednocześnie Headz na zlecenie PHD Media Direction działającego w imieniu Toyoty Motor Poland zrealizował niestandardową akcję reklamową dla Toyoty. W centrum Zakopanego stanęła lodowa rzeźba Toyoty Auris. 11 tonowy pojazd, został już przetransportowany na szlak prowadzący do Wielkiej Krokwi, a po zakończeniu Pucharu Świata w skokach narciarskich, znów stanął na Krupówkach.

"Akcja z lodową rzeźbą Toyoty Auris,  rozpoczyna cykl rodzinnych Premier Toyoty przewidzianych na 2013. Od dawna w Polsce Toyota nie proponowała tak szerokiej gamy samochodów rodzinnych.  Zaplanowane aktywności mają na celu precyzyjne dotarcie do klientów, którzy wspólnie z rodziną spędzają wolny czas w górach"- tłumaczy Paulina Sobczak, senior media manager z domu mediowego PHD Media Direction.

"Koncerny motoryzacyjne mocno inwestują w reklamę i starają się być obecne w kurortach górskich, czego przykładem jest pojawienie się w centrum Zakopanego samochodu Toyota Auris" – dodaje Łukasz Wylęga z firmy Headz Marketing.

25 mln zł na reklamę w górach

Nie tylko motoryzacja reklamowo zagląda do Zakopanego, Białki Tatrzańskiej czy  Bukowiny. Obok koncernów samochodowych najwięcej budżetów reklamowych na działania w górach przeznaczają firmy farmaceutyczne (m.in. VICKS) i operatorzy telefonii komórkowej. W ocenie specjalistów Headz całkowita suma tych wydatków w I kwartale 2013 r. ma się zamknąć kwotą 25 mln zł.

"Pomimo spodziewanego spadku wydatków reklamowych w Polsce w 2013 roku na poziomie 5-6 proc., koncerny motoryzacyjne decydują się na wzmożone akcje chcąc pobudzić słabnący popyt ‘’ – podkreśla Łukasz Wylęga.

To uzasadnia fakt pojawienia się w największych ośrodkach zimowych kilkudziesięciu nowych tablic reklamowych. "Nasze nośniki są obłożone w 100 proc. do końca marca br. Cały czas napływają zapytania od nowych klientów reprezentujących branże farmaceutyczne i telekomunikacyjne ‘’ – dodaje Łukasz Wylęga z firmy Headz .

Według danych z Kantar Media (instytucji monitorującej wydatki reklamowe na rynku polskim) w ciągu 11 miesięcy 2012 roku wydatki motoryzacyjne wzrosły o ponad 9,4% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i zamknęły się kwotą ponad 990 tys. zł. Specjaliści uważają, że koncerny samochodowe nie będą ograniczać wydatków, nawet kosztem spadającej marży, dlatego w tym roku również spodziewać się wzrostu wydatków na poziomie ok 9-10 proc.

"Skala naszych wydatków reklamowych wynika ze strategii sprzedażowej. Pojawienie się nowych modeli to czas wzmożonych akcji i chęci pozyskania nowych klientów" – wyjaśnia Jarosław Bąk, Product Manager Toyoty Auris.