Logo

Marketing MIX

Kantar Media: Rynek OOH wzrósł o 10%

Jak wynika z danych Kantar Media (dane brutto) rynek reklamy OOH w Polsce wzrósł w 2012 o 10% w stosunku do roku 2011. Jednocześnie ilość sprzedanych nośników spadła o ponad 3600 sztuk. Nośnikami, które odnotowały najwyższe wzrosty sprzedaży (liczba kupionych nośników) w 2012 roku są przede wszystkim frontlighty 12×3/4 (FL 12×3/4) – wzrost aż o 24% oraz frontlighty 6×3 (FL 6×3) – wzrost o 7%. Pozostałe formaty uwzględnione w monitoringu Kantar Media odnotowały spadki sprzedaży, mniejszym zainteresowaniem cieszyły się m.in. backlighty 6×3 (BL 6×3) oraz citylighty (CLP) – odpowiednio spadek o 11% i 7%.

W 2012 roku trzy sektory zwiększyły znacząco wydatki na reklamę zewnętrzną. Największy wzrost odnotowały produkty farmaceutyczne i leki (o 57,6%) sektor napoje i alkohole (o 56,3%), motoryzacja (o 35,9%).