Motywem przewodnim kampanii subfunduszu UniAkcje Dywidendowy jest drzewo, symbolizujące proces inwestowania – od solidnego gruntu po owoce inwestycji.
Za kreację odpowiada agencja S4. Ideą kampanii jest porównanie inwestycji do drzewa, które wyda dorodne owoce tylko wtedy, gdy jest zdrowe i dobrze ukorzenione. Analogicznie, satysfakcjonujące zyski można osiągać wówczas, gdy proces inwestycyjny jest stabilny oraz ma podstawy w spółkach o solidnych fundamentach.
Kampania ma pokazać potencjalnym inwestorom strategię lokowania kapitału inną niż oparta wyłącznie na wzroście wycen spółek i zachęcić ich do zarabiania na dywidendach poprzez subfundusz UniAkcje Dywidendowy.
Kampania rozpoczęła się 10 czerwca od emisji advertorialu w „Rzeczpospolitej” i będzie trwać 4 tygodnie. W TVN CNBC od 3 czerwca był prowadzony pre-launch w postaci działań sponsoringowych. Będą one towarzyszyć kampanii również w czasie jej trwania.
Media-mix obejmuje media drukowane oraz elektroniczne. Advertoriale można przeczytać m.in. w „Rzeczpospolitej”, tygodnikach opinii oraz miesięcznikach dla mężczyzn. Emisja reklam w Internecie obejmuje serwisy tematyczne (Bankier.pl, Money.pl, Forsal, Gazeta Prawna, Gazeta.pl). Ponadto, 13 czerwca na antenie radia PIN odbył się „Dzień Dywidendy”, podczas którego słuchacze mieli możliwość uczestniczenia w konkursie.
Podczas kampanii na profilach Union Investment TFI w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn, Goldenline, Google+) publikowane są informacje dotyczące inwestowania w spółki dywidendowe oraz subfundusz UniAkcje Dywidendowy.
Po stronie Union Investment TFI zespołem przygotowującym kampanię kieruje Agnieszka Padzik-Wołos. Koncept mediowy, planowanie i zakup mediów zrealizował dom mediowy Lowe Media (dawniej PanMedia Western).