Logo

Marketing MIX

Zgłoszenia do konkursu Effie

Do Effie wpłynęły 154 prace, w tym 52 prace zgłoszone przez jedną agencję komunikacji marketingowej, 70 współzgłoszeń od dwóch agencji oraz 32 zgłoszenia wspólne od pracujących nad kampanią trzech lub więcej agencji. Do podmiotów zgłaszających prace w poprzednich edycjach Effie, dołączyło kolejnych 30 nowych agencji.

– Kolejny rok i kolejny prawie 10% wzrost zgłoszeń to potwierdzenie wagi, jaką branża przywiązuje do konkursu Effie i otrzymywanych w nim nagród. – powiedział Paweł Tyszkiewicz Dyr. Zarządzający SAR, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Effie – Dalej wzrasta odsetek wspólnych zgłoszeń, co pokazuje jak złożonym procesem jest zaprojektowanie i realizacja efektywnej kampanii.

Prace zostały zgłoszone w 20 kategoriach  i ich ilość rozłożyła się następująco: Artykuły nieżywnościowe – 11, Bankowość – 11, Digital – 13 , Dobra konsumenckie – 12, E-commerce / e-services / m-commerce – 5, Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR- 5,  Launch – 9, Leki i suplementy diety – 7, Limited budget – 8,  Long term marketing excellence – 12, Media – 7, Media idea – 3, Napoje – 14,  Pro Bono – 4, Promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoring kultury i sportu – 11, Retail (sklepy / sieci handlowe) – 4, Telekomunikacja – 4, Ubezpieczenia i inwestycje – 3, Usługi – 5,  Żywność – 6.

Konkurs wspierają media i partnerzy biznesowi, stale współpracujący ze środowiskiem. Są to: Sponsorzy Strategiczni – Radio Zet, TVN; Sponsorzy Wspierający – Onet., AMS, Multikino Media; Partnerzy Merytoryczni – Premium TV, Performance Media, Facebook; Partner spotkań Jury Effie – Replise; Partner – Nespresso; Patroni Medialni – ThinkThank, Chilli Zet, Biznes.pl, Media&Marketing Polska, NowyMarketing.pl. Audytorem konkursu jest LSW, a Patronem Głównym PKPP Lewiatan.

Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Effie Awards 14 października 2013 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.