Logo

Marketing MIX

Wyniki konkursu Young Creatives Eurobest

Podczas mającego miejsce 7 listopada 2013 w warszawskim Multikinie Złote Tarasy Imagination Day wyłoniono zwycięzców konkursu Young Creatives Eurobest. Tegoroczną nowością było dodanie obok Young Creatives Integrated dwóch nowych kategorii – Young Creatives Planners oraz Just Creatives. Nagrodą dla wszystkich zwycięzców jest wyjazd na Festiwal Eurobest w Lizbonie sponsorowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Do tegorocznej edycji Young Creatives Integrated zostały zgłoszone 63 teamy. Do eliminacji zakwalifikowało się 20 zespołów. Najlepiej oceniony i zwycięski okazał się duet reprezentujący agencję Saatchi & Saatchi Poland – Marta Frączek i Quentin Carenzo. Zaraz za nimi otrzymując po nominacji uplasowały się aż dwa zespoły reprezentujące Change Integrated – Agata Bańkowska i Jacek Karaś oraz Karolina Pietrzyk i Damian Grudzień. Zwycięzki zespół wyjedzie na Festiwal Eurobest do Lizbony, by reprezentować Polskę w finałach Young Creatives Integrated.

Partnerem kategorii Young Creatives Integrated było Vision Express. Uczestnicy mieli za zadanie stworzyć koncepcję kampanii zintegrowanej, mającej na celu przejęcie klientów niesieciowych salonów optycznych. Grupą docelową kampanii były osoby po 40 roku życia. Przewodniczącym jury Young Creatives Integrated był Piotr Chrobot (Interactive Solutions). Do konkursu Young Creatives Integrated mogą zgłaszać się dwuosobowe zespoły poniżej 29 roku życia, reprezentujące agencje reklamowe, domy mediowe, jak i również freelancerzy.

Z kolei do kategorii Young Creatives Planners napłynęło 26 zgłoszeń. Jury najwyżej oceniło zespół reprezentujący TBWA – Anna Witkowska i Eliza Rutkowska. Na wyróżnienia zasłużyli Agnieszka Strzemińska
i Łukasz Nosek z Peppermint. Oprócz tego, nominację otrzymały Marta Pierścieniak z Karoliną Kaczmarczyk
z Corporate Profiles Consulting. Zespół z TBWA weźmie udział w Festiwalu Eurobest.

Partnerem kategorii Young Creatives Planners był Play. Uczestnicy mieli za zadanie stworzenie strategii wprowadzenia nowego produktu na rynek. Przewodniczącą jury Young Creatives Planners była Agata Grabowska (Corporate Profiles Consulting). Young Creatives Planners skierowany jest do młodych (poniżej
31 roku życia) strategów, plannerów z agencji komunikacyjnych, domów mediowych oraz freelancerów.

Do drugiej nowej kategorii – Just Creatives, napłynęło 19 zgłoszeń. Zwycięzcami okazali się Aleksandra Zalewska-Ucińska i Bartek Klimaszewski z Oglivy & Mather Advertising. Jury ponadto wyróżniło pracę Macieja Robaka i Rafała Kocika z K2, a nominację przyznało Zofii Smełce i Katarzynie Mardeusz-Karpińskiej
z Havas Worldwide. Zespół z Oglivy & Mather Advertising weźmie udział w Festiwalu Eurobest.

Partnerem kategorii Just Creatives była Cepelia. Uczestnicy mieli za zadanie stworzyć koncepcję kampanii zintegrowanej, mającej na celu przyciągnięcie młodych ludzi do sklepów Cepelii. Przewodniczącym jury Just Creatives był Tytus Klepacz (180heartbeats + Jung v. Matt). Kategoria Just Creatives skierowana jest do osób powyżej 29 roku życia, pracujących w branży komunikacji marketingowej.