Logo

Trade marketing

Komori H-UV w drukarni internetowej Chroma z Żar

Dwie pierwsze w Polsce ośmiokolorowe, wyposażone w innowacyjny system suszenia Komori H-UV maszyny drukujące pracują od niedawna w drukarni Chroma z Żar. Pierwsza z nich rozpoczęła tu pracę ponad rok temu, kolejna kilka tygodni temu. W planach inwestycyjnych jest tu już również trzecia taka maszyna. Wszystkie dostarczyła do Chromy firma Reprograf, wyłączny dystrybutor maszyn Komori w Polsce.

Komori H-UV to innowacyjny system suszenia UV, wykorzystujący lampę ultrafioletową i farby UV o wysokiej czułości do suszenia świeżo zadrukowanego arkusza. Łączy on w sobie zalety druku konwencjonalnego i druku UV. Krzysztof Raczkowski, właściciel drukarni Chroma, wymienia je niemal jednym tchem: natychmiastowe suszenie wydruków, możliwość sprawnej realizacji krótkich cykli produkcyjnych, co przy specyfice drukarni internetowej jest niezmiernie ważne, podobnie jak natychmiastowa gotowość wydruków do dalszej obróbki. Również: druk na trudnych podłożach, eliminacja prószenia, łatwość uszlachetniania, odporność mechaniczna oraz połysk taki jak w technologii konwencjonalnej.

– To rozwiązanie bardzo ekonomiczne – mówi Krzysztof Raczkowski. – Oszczędności na samym papierze, wynikające z bardzo szybkiego narządu, przyniosły nam oszczędność rzędu jednej raty kredytowej za tę maszynę. Warto też podkreślić, że suszenie H-UV jest około dwukrotnie bardziej energooszczędne w stosunku do rozwiązania bazującego na tradycyjnych lampach UV, co przynosi nam kolejne oszczędności. Jednak do największych zalet maszyny Komori z technologią H-UV należy zwiększenie wydajności i zdecydowane skrócenie łącznego czasu, jaki jest potrzebny na realizację danego zlecenia. Ponieważ dziennie mamy ich bardzo wiele, bo taki jest profil naszej produkcji – jest to kluczowa zaleta tego rozwiązania, dającego nam poczucie bezpieczeństwa i zapewniającego spokojniejszą pracę.

Warto wspomnieć, że tylko ostatnio zakupiona maszyna Komori H-UV drukuje w Chromie dziennie 150 000 arkuszy, w tym czasie wykonywanych jest na niej średnio 50 narządów. Maszyna posiada dwie kamery skanujące obraz i na bieżąco wychwytuje błędy, co pozwala operatorowi maszyny na sprawną reakcję, kontrolę i ewentualne poprawki tak, by wydruki były jak najlepsze jakościowo i aby w ten sposób uniknąć kosztownych – głównie ze względu na zmarnowane arkusze papieru – pomyłek. Szybki narząd maszyny umożliwia także drukowanie wielu różnorakich zleceń, a prosta i intuicyjna obsługa urządzenia bardzo pomaga w codziennej pracy.

Wszystkie te zalety, w tym 20% wzrost zleceń drukarni rok do roku po inwestycji m.in. w pierwszą maszynę H-UV, a także mniejsza niż ma to miejsce przy tradycyjnych sposobach suszenia przestrzeń, jaką zajmuje urządzenie, sprawiły, że Krzysztof Raczkowski – zadowolony z zakupów dwóch pierwszych maszyn – zdecydował się na inwestycję w kolejną, która rozpocznie pracę w drukarni wiosną przyszłego roku.

Drukarnia Chroma to obecnie jedna z największych drukarń internetowych w Polsce. Na powierzchni 8500 m2 pracuje tu ponad 200 osób. Zakład swoją produkcję opiera na sześciu maszynach drukujących Komori. Wśród nich są wspomniane, pierwsze w Polsce, ośmiokolorowe maszyny, wyposażone w innowacyjny system suszenia Komori H-UV.

Realizowanych jest tu dziennie około 1500 zleceń; większych i mniejszych – nie ma to znaczenia, bo w Chromie liczy się każdy klient. Ale liczy się tu również każdy pieniądz – wszystkie inwestycje są bardzo dokładnie analizowane, a przy tym odważnie sięga się tu po wiele z nich. Chroma od lat buduje swój park maszynowy, opierając go na innowacyjnych urządzeniach – niejednokrotnie pionierskich nie tylko w Polsce, ale także na świecie. Światu bowiem Krzysztof Raczkowski zawsze przygląda się bacznie, ale bez kompleksów; tu czerpie inspiracje dla swojej działalności, tu podpatruje rozwiązania z innych zakładów, tu także zapoznaje się z najnowszymi technologiami, by zawsze być krok do przodu przed konkurencją, ale także by jak najwięcej oferować swoim klientom – wysoką jakość końcowego produktu i jego sprawną realizację w jak najkrótszym czasie.

– Cieszy nas kolejna inwestycja drukarni Chroma w rozwiązanie Komori tym bardziej, że i tym razem wybór padł na innowacyjne rozwiązanie Komori H-UV – mówi Tadeusz Figurski, wiceprezes firmy Reprograf. – Cieszy nas również fakt, że możemy współuczestniczyć w tym sukcesie dostarczając od lat rozwiązania do tej drukarni. Chcemy być zawsze dla niej partnerem, oferując najlepsze nasze propozycje – wspólnie poszukujemy tych rozwiązań, staramy się być najlepszym doradcą. Chroma czerpie z tego inspirację i ma odwagę sięgać po nowości, co przekłada się na jej sukces.

Na zdjęciu od lewej: Satoshi Mochida (Managing Director Komori), Krzysztof Raczkowski (właściciel Drukarni Chroma), Jolanta Kurowiak (Prezes Reprograf SA).

Materiał powstał na podstawie informacji Reprograf oraz PAI PrintinPoland.com