Logo

Trade marketing

Kodak Polska na targach Packaging Innovations

Kodak Polska, która w swojej ofercie ma szereg rozwiązań dla branży opakowaniowej, po raz kolejny wzięła udział w targach Packaging Innovations, które odbywały się w dniach 9-10 kwietnia w Warszawie.  Swoją ofertę prezentowała wraz ze swoim partnerem – firmą Netflex – również obecnym na stoisku.

– Targi Packaging Innovations to impreza zyskująca na znaczeniu w branży opakowaniowej. Firma Kodak, od lat dostarczająca rozwiązania dla tego sektora, posiada w swoim bogatym portfolio wiele innowacyjnych systemów, które mogą wspierać zarówno procesy produkcyjne, jak również biznesowe w firmach opakowaniowych. Stąd tak duże zainteresowanie promowanymi przez nas podczas targów rozwiązaniami – mówi Jacek Galiński, Account Manager Packaging w firmie Kodak Polska. – Wśród nich były rozwiązania prepress dla opakowań drukowanych w technologii fleksograficznej oraz offsetowej, a także rozwiązania do drukowania danych zmiennych na etykietach i opakowaniach, zarówno w technologii CIJ jaki i elektrofotgraficznej, w którym to obszarze Kodak cały czas intensywnie się rozwija.

Temu tematowi była też poświęcona prezentacja poprowadzona podczas targów przez firmę Kodak w ramach strefy learnShops. Referat zatytułowany „Personalizacja w opakowaniach flekso. Głowice druku cyfrowego firmy Kodak” wygłosił Jacek Galiński. Prezentacja spotkała się z dużym zainteresowaniem słuchaczy, a wiele rozmów dotyczących tej propozycji przeniosło się również na stoisko Kodak Polska, gdzie zainteresowani mogli otrzymać wyczerpujące informacje od pracowników firmy. Warto wspomnieć, że Kodak w ostatnim czasie zdecydował się na partnerstwo z producentem maszyn do druku fleksograficznego, aby jeszcze intensywniej rozwijać się w tym zakresie.
 
Wśród rozwiązań promowanych na targach Packaging Innovations był również system produkcji form fleksograficznych – Kodak Flexcel NX, którego liczba wdrożeń w naszym kraju nieustannie rośnie i obecnie dobiega 20. – Gwarantuje on wysoką jakość wydruków, konkurującą z jakością oferowaną dotąd przez rotograwiurę (technologię znacznie droższą), ale też generuje znaczące korzyści operacyjne dla naszych odbiorców. Tu warto wymienić m.in. skrócony czas rozruchu maszyny drukującej, redukcję ilości odpadów i czasów przestoju, trwalsze formy drukowe oraz bardziej wydajne zużycie farby, a także eliminację typowych problemów, jakie mogą się przydarzyć w produkcji fleksograficznej – mówi Jacek Galiński.

Kolejne promowane podczas targów Packaging Innovations produkty to: płyty Kodak Flexcel NX (podnoszące wydajność i jakość produkcji fleksograficznej) oraz oprogramowanie Kodak Spotless Flexographic, które umożliwia drukowanie z wykorzystaniem mniejszej liczby kolorów dodatkowych i gwarantujące wyższą jakość końcowego produktu przy krótszym narządzie maszyny drukującej, co pozwala znacząco zredukować zużycie płyt i farb. Firma promowała również nowe funkcje w systemie bezpośredniego grawerowania laserowego oraz w oprogramowaniu workflow Kodak Prinergy Powerpack, które zapewnia wysoką wydajność i jakość, a także automatyzację działań i kompatybilność z innymi systemami.

– Cieszy nas fakt, że odwiedzający targi Packaging Innovations docenili nasze propozycje. Cennym był dla nich również fakt, że mogliśmy zaprezentować  na naszym stoisku szereg wydruków, które są dowodem wysokiej jakości, jaką można uzyskać z naszych systemów. Odwiedziło nas również wielu obecnych klientów Kodak Polska, których doświadczenia są dla nas bardzo cenne, dlatego oceniamy nasz udział w tej imprezie w kategoriach sukcesu – podsumowuje Anna Kołodziejczyk, Marketing Manager w Kodak Polska.