Logo

Marketing MIX

Innovation Award Media Trendy 2014 rozdane

Podczas uroczystej Gali, 7 maja ogłoszono laureatów konkursu Innovation Award Media Trendy 2014. Jury przyznało dwa Grand Prix – w tym dla kampanii komercyjnej i społecznej. Pierwsze z nich otrzymała agencja VML Poland razem ze Starcom MediVest Group za kampanię „Mocno Pomocni Agenci PZU”, drugie trafiło do agencji Cheil Poland za kampanię „Bardzo Dobre Maniery”. W sumie przyznano 11 nagród, 25 wyróżnień i 14 nominacji. Oprócz tego podczas Gali rozstrzygnięty został konkurs Young Media Lions.

Kampania „Mocno Pomocni agenci PZU”, jak uzasadniali Przewodniczący jury konkursu, była jedną z najbardziej zauważalnych, innowacyjnych i ciekawych kampanii ubiegłego roku. Wyróżniła się szczególnie spośród innych zastosowaniem angażującej zabawy, która wciągnęła setki tysięcy ludzi do sprawdzania, jak dobrzy są agenci PZU.

Projekt „Bardzo Dobre Maniery”, realizowany w ramach programu Polskiego Czerwonego Krzyża „Godne Dzieciństwo”, szczególnie doceniono za innowację kulturową. Dzięki modyfikacji restauracyjnego savoir vivre’u, stworzony został nowy sposób przekazywania pieniędzy na zakup posiłków dla niedożywionych dzieci. Układając sztućce na krzyż podczas wizyty w restauracjach wspierających PCK wyrażamy zgodę na doliczenie do rachunku 5 złotych na PCK. Dzięki wpisaniu dobroczynności w zasady dobrego wychowania, udało się stworzyć ciągle rozwijającą się platformę fundraisingową, która stanowi alternatywę dla jednorazowych kampanii i zbiórek. Pomysł ten ma również potencjał międzynarodowy.

W sumie najwięcej nagród, wyróżnień i nominacji zdobyły firmy:
• VML Poland (2 nagrody, 3 wyróżnienia)
• Havas Worldwide Warsaw (2 nagrody, 1 wyróżnienie)
• Starcom MediaVest Group (2 nagrody, 6 wyróżnień, 3 nominacje)
• MediaCom Warszawa (1 nagroda, 4 wyróżnienia)

W rankingu agencji, agencji mediowych i mediów, zwyciężyły odpowiednio: VML Poland, Starcom MediaVest Group oraz AMS. Za nominację przyznawano 1 punkt, za wyróżnienie 5 punktów, a za nagrodę 10 punktów. Przy czym firmy współzgłaszające otrzymały 50% punktów. Grand Prix było nagradzane dodatkowo 15 punktami.

Nagrody specjalne trafiły do:

Spotify, jako Medium Roku za to, że po roku działalności na polskim rynku może się już pochwalić dziesiątkami milionów przesłuchanych godzin muzyki, a także milionami stworzonych przez Polaków playlist.

Wydarzeniem Roku uznano cyfryzację telewizji naziemnej za wprowadzenie Polski do grona państw, które całkowicie wyłączyły naziemny sygnał analogowy, a tym samym dostarczyły milionom ludzi możliwości „telewizji jutra”. Dodatkowo doceniono sprawną i skuteczną kampanię informacyjną towarzyszącą temu procesowi. Nagrodę odebrali: Pan Michał Boni, współtwórca koncepcji i pierwszy Minister Administracji
i Cyfryzacji (w latach 2011-13), Pan Wiktor Sęga, Dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Częstotliwości Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Pani Małgorzata Szelachowska – Dyrektor Biura Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Człowiekiem Roku został Grzegorz Molewski za niezachwianą wiarę w magię kina i stworzenie projektu Kino za Rogiem – sieci małych kin, w których widzowie mogą sami decydować o repertuarze. Ta nowatorska koncepcja kina z jednej strony odwołuje się do tęsknoty za kameralną wspólnotą, do pomysłu na kino dla przyjaciół, a z drugiej – wykorzystuje najnowsze możliwości techniki. Kino za Rogiem to szansa na powstanie setek małych kin – nie tylko w wielkomiejskich ośrodkach, ale przede wszystkim w małych miejscowościach i wsiach – wszędzie tam, gdzie są kinomani. „Bo kino, jak życie, może czaić się za każdym rogiem…”

Podczas Gali rozstrzygnięty został również konkurs Young Media Lions. Nagrodę główną – wyjazd na Festiwal Cannes Lions, zdobył team z agencji mediowej Starlink: Łukasz Malinowski i Łukasz Kowalczyk. Wyróżnienia otrzymali: Joanna Szwilling i Daniel Przygoda z agencji mediowej K2 Media, oraz Aleksandra Dębińska i Aleksandra Pastwa z Mindshare.

Więcej informacji, a także wszystkie nagrody, wyróżnienia i nominacje na stronie www.mediatrendy.pl