Logo

Marketing MIX

ASUS i MadeInWarsaw mierzą skuteczność kampanii OOH w centrach handlowych

Dobiegła końca kampania firmy ASUS i agencji MadeInWarsaw w ośmiu centrach handlowych w Polsce. Akcja promowała nową serię urządzeń ASUS Transformer Book T-100 oraz tablety i notebooki tej marki. Wykorzystany w nich został system biometryczny analizujący ruch i zachowania konsumentów w oparciu o kamery video ASUS Xtion Pro Live.

W ramach kampanii agencja MadeInWarsaw przygotowała specjalną strefę produktową. Strefa została wykonana na wysoki połysk. Znalazły się w niej owalne lady produktowe z mdf’u, kubiki z podświetleniem oraz ścianki totemowe z kreacjami najważniejszych produktów. Osoby odwiedzające strefę mogły zapoznać się z product Hero, czyli najnowszym urządzeniem 2w1 ASUS Transformer Book T100, który jest tabletem i laptopem w jednym. Na odwiedzających czekały też tablety MeMO Pad HD 7 i 10, VivoTab, Fonepad  i Nexus 7, a także ultrabooki serii K56, N, Zenbook i Vivobook. Łącznie dostępnych było 14 urządzeń, gotowych na interakcję z konsumentami.

Dodatkową atrakcją dla zainteresowanych był specjalny konkurs dostępny w strefie oraz na Facebooku ASUS Polska. Zabawa polegała na przejściu labiryntu i odpowiadaniu na pytania quizu dotyczące produktów ASUS. Na uczestników czekało ponad 100 nagród, w tym nagrody główne w postaci ASUS Transformer Book T100 oraz ASUS MeMO Pad HD 7, a dodatkowo: myszki ASUS UX 300  i UT100 i torby na laptopa ASUS Helios.

W kampanii zastosowano innowacyjny system biometryczny, wykorzystujący kamery 3D ASUS Xtion Pro Live. System ten analizował zachowania konsumentów i ich przemieszczanie się w strefie. Dodatkowo mierzył czas spędzony przez unikalnego konsumenta w ekspozycji i poszczególnych strefach produktowych. Ponadto system kamer wskazał także ruch klientów w strefie oraz poza nią, a także rozpoznawał płeć konsumentów.

Warto zwrócić uwagę na najistotniejsze statystyki, które mówią, że ponad 110 000 osób przeszło obok, z czego prawie 20 000 odwiedziło ekspozycję ASUS. System zliczył, że 9 303 osoby weszły do strefy z notebookami ASUS, a 13 912 zainteresowanych – do strefy z tabletami ASUS. Średni product experience per konsument w strefie z laptopami trwał 17,8 sekund, a z tabletami trwał 23,3 sekundy. Według statystyk 80% odwiedzających to mężczyźni.