Logo

Marketing MIX

Biedronka sponsorem filmu „Mundial. Gra o wszystko”

W najbliższy czwartek, 15 maja o godz. 19:00, w warszawskim klubie Palladium, odbędzie się premiera filmu dokumentalnego „Mundial. Gra o wszystko”, pokazującego chwile triumfu polskiej drużyny piłkarskiej podczas Mundialu rozgrywanego w 1982 r. w Hiszpanii. Wyłącznym sponsorem filmu i jego premiery jest sieć sklepów Biedronka.

Dokument w reżyserii Michała Bielawskiego opowiada o wielkim sukcesie polskiej reprezentacji piłkarskiej. Przedstawia chwile triumfu drużyny piłkarskiej pod wodzą Antoniego Piechniczka podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Hiszpanii na tle stanu wojennego. Podczas España’82 polska drużyna, niejako na przekór trudnej sytuacji polityczno-społecznej w Polsce, zdobyła trzecie miejsce na Mistrzostwach Świata. Polacy, oglądając spektakularne bramki Bońka i Smolarka, popisy umiejętności Laty czy parady Młynarczyka, nazwane później „najpiękniejszym serialem stanu wojennego”, mogli choć na chwilę zapomnieć o trudnościach, cenzurze, wojsku na ulicach i więzieniach zapełnionych opozycjonistami.

W uroczystej premierze filmu, którą poprowadzi Krzysztof Materna, wezmą udział twórcy i bohaterowie filmu, byli i obecni piłkarze oraz wybitni przedstawiciele różnych środowisk – sportu, mediów, kultury, filmu, polityki oraz osób internowanych. Projekcję filmu poprzedzi krótka dyskusja o wydarzeniach sportowych i politycznych 1982 roku z udziałem trenera Stefana Majewskiego oraz dziennikarzy sportowych, znawców piłki nożnej – Tomasza Wołka i Stefana Szczepłka.

Obraz powstał w wyniku połączenia unikalnych materiałów archiwalnych Telewizji Polskiej, Kronik Filmowych, materiałów FIFA foto, fotografii z obozu w Białołęce animowanych w technice 3D, rysunków oraz wywiadów z piłkarzami, komentatorami sportowymi i internowanymi w Białołęce. Producentem filmu jest Unlimited Film Operations, zaś dystrybutorem Against Gravity.

Premiera kinowa filmu odbędzie się 23 maja br.