Logo

Trade marketing

Debiut firmy Kolbus na targach Interpack 2014

Na stoisku firmy Kolbus prezentowana była nowa, zautomatyzowana linia do produkcji opakowań luksusowych, ciesząca się dużym zainteresowaniem zwiedzających z całego świata. Już na początku targów znalazła ona pierwszego nabywcę – polską firmę Interdruk z Garwolina.

– Byliśmy mile zaskoczeni faktem, że pierwszy na świecie egzemplarz nowej linii został zakontraktowany przez firmę z naszego kraju – mówi Jolanta Szafranek z działu marketingu firmy Introzap, wyłącznego przedstawiciela marki Kolbus w Polsce. – Echa tego wydarzenia znalazły się m.in. w wydawanej podczas imprezy gazetce targowej. Jak się okazało, była to zapowiedź kolejnych umów na dostawę nowego rozwiązania firmy Kolbus, podpisanych jeszcze podczas targów. Można więc uznać, że zakończyły się one dla naszego niemieckiego partnera handlowego dużym sukcesem.

Debiutująca w Düsseldorfie linia produkcyjna została pokazana – jako koncept – przed dwoma laty, podczas targów drupa 2012. Tym razem Kolbus zaprezentował jej rynkową wersję. System cechuje wysoki stopień automatyzacji, a jego grupa docelowa to producenci wysokiej klasy tekturowych opakowań typu premium. Z myślą o niej Kolbus stworzył dedykowaną maszynę do żłobkowania tektury NM 100, pracującą w zakresie kątów 90-130°, co zwiększa jej dokładność i powtarzalność. Pozostałe elementy linii to: maszyna do wklejania luster SA 260, maszyna do wkładania magnesów ME 100 oraz modułowe urządzenie do końcowego kompletowania pudełek SW 100. W rozbudowanej wersji system pracuje z prędkością do 65 cykli/min., znacząco przyspieszając procesy, które dotychczas w wielu przypadkach były wykonywane ręcznie.

– Technologia firmy Kolbus, bazująca na jej doświadczeniach w zakresie opraw książkowych, umożliwia produkcję sztywnych pudełek, w których tektura jest uprzednio zadrukowywana i laminowana. Mówimy w szczególności o podłożach niestandardowych, trudnych w obróbce, o grubości nawet 4 mm. Niewielu dostawców może zaoferować rynkowi tego typu rozwiązanie, cieszymy się zatem że mamy je w naszym portfolio – dodaje Jolanta Szafranek.

Linia zakontraktowana przez Interdruk uwzględnia jej pełną konfigurację. Umowę sfinalizowano zaledwie trzy miesiące po rozpoczęciu negocjacji handlowych. Jak zgodnie podkreślają Anna Moryson-Stolarczyk – prezes zarządu firmy Introzap i Markus Dammann – regionalny szef sprzedaży w firmie Kolbus, właścicielom garwolińskiej firmy bardzo zależało, by stać się jej pierwszym użytkownikiem.

– Mamy nadzieję, że w ślad za tym podpiszemy umowy na dostawę nowej linii do kolejnych firm z naszego kraju. Podczas targów odwiedzili nas przede wszystkim obecni klienci, którzy byli zainteresowani jej możliwościami. Liczymy na to, że targowe prezentacje i referencje w postaci pierwszych kontraktów na dostawę linii utwierdzą ich w przekonaniu, że Kolbus – poza renomą na rynku systemów produkcji dziełowej – staje się też znaczącym graczem w obszarze zaawansowanych rozwiązań do produkcji wysokiej jakości opakowań luksusowych – podsumowuje Jolanta Szafranek.

Od lewej: Anna Moryson-Stolarczyk – prezes zarządu firmy Introzap, Dariusz Rękawek – właściciel firmy Introdruk, Kai Buntemeyer – dyrektor zarządzający i Markus Dammann – regionalny szef sprzedaży (obaj Kolbus).

Więcej na Introzap.