Logo

Trade marketing

Stora Enso podsumowuje targi Interpack 2014

Nowe podłoża do produkcji opakowań, rozwiązania dedykowane różnym segmentom rynku w kooperacji z partnerami technologicznymi, aktywny udział w sesjach organizowanych w ramach Packaging Innovationparc, rozstrzygnięcie 2. edycji konkursu dla projektantów Recreate Packaging – tak w skrócie można ująć udział firmy Stora Enso w majowych targach Interpack 2014 w Düsseldorfie. Z myślą o klientach z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, także z Polski, na stoisku był m.in. Mariusz Lewandowski – menedżer sprzedaży w jej dziale kartonów i papierów opakowaniowych.
   
Targi Interpack to jedna z kilku tegorocznych, specjalistycznych imprez wystawienniczych, w których firma Stora Enso bierze aktywny udział. Obecność w Düsseldorfie wpisuje się w strategię koncernu, który szeroko rozumianą branżę opakowań traktuje jako jeden z kluczowych rynków dla swojej przyszłości. Z tego też względu na stoisku Stora Enso byli przedstawiciele dwóch jednostek, wchodzących w skład firmy: Consumer Board i Speciality Papers, a z myślą o targach firma przygotowała szereg premierowych produktów i rozwiązań.

– Wśród zwiedzających przeważali goście z Europy, także z naszego regionu, będącego w gestii warszawskiego Centrum Obsługi Klienta. Wśród nich znaleźli się przedstawiciele firm produkujących opakowania, a więc drukarnie i konwerterzy, nasi partnerzy handlowi oraz licznie obecni w Düsseldorfie studenci kierunków związanych z projektowaniem opakowań. Nasz udział w targach można zatem ująć w dwóch aspektach. Pierwszy to aspekt wizerunkowy – na tego typu imprezie po prostu wypada być, aby spotkać się z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz partnerami. Z drugiej strony jest to znakomita okazja do zaprezentowania nowych, innowacyjnych produktów z naszej oferty – wówi Mariusz Lewandowski.

Nowe podłoża w ofercie Stora Enso

Wśród materiałów promowanych podczas targów Interpack przez Stora Enso na wyróżnienie zasługują dwie premiery. Pierwsza z nich to Cupforma Ice – nowy karton przeznaczony do opakowań na lody i inne produkty mrożone. – Charakteryzuje się on wysoką drukownością, niższą gramaturą i większą sztywnością – mówi Mariusz Lewandowski. Na stoisku Stora Enso były dostępne przykłady wykonanych z niego kubeczków.

Drugi premierowy produkt to Cupforma Natura PP – karton zawierający specjalną barierę, przeznaczony do produkcji kubków, pozwalający na podgrzewanie zawartości (zup i innych płynów) w kuchenkach mikrofalowych. – To nasza odpowiedź na rosnącą popularność produktów typu food-to-go i rozwinięcie oferty Stora Enso w tym segmencie o materiał do wytwarzania kubków – mówi Mariusz Lewandowski. Stoisko targowe było miejscem prezentacji licznych próbek opakowań, wykonanych zarówno na bazie wspomnianych dwóch kartonów, jak też innych podłoży z oferty Stora Enso, skierowanych na rynki: napojów i płynów, czekolad i dóbr konfekcyjnych, kosmetyków i środków pielęgnacyjnych, żywności, farmaceutyków i innych.

Nowe rozwiązania na stoiskach partnerów technologicznych

Poza własnym stoiskiem, Stora Enso była też obecna w kilku innych miejscach, gdzie prezentowane były rozwiązania powstałe wspólnie z jej partnerami technologicznymi. Jednym z nich jest ValueCase – niskogramaturowe opakowanie farmaceutyczne (wykonane na bazie kartonu Tambrite o gramaturze 210 g/m2), zaprojektowane wspólnie z firmami Edelmann i Uhlmann i aktywnie promowane na stoiskach obu firm. Z kolei we współpracy z AR Packaging stworzono CandyCup – bazujące na kartonie Cupforma Special PE specjalne opakowanie w kształcie pucharu, przeznaczone na słodycze, snacki i wyroby czekoladowe. Materiały opakowaniowe Stora Enso były prezentowane także na kilku innych stoiskach, m.in. polskiej firmy Druk Markuszewscy.

– Firma ta była jednym z kilku naszych klientów, którzy postanowili pojawić się na targach Interpack 2014 w charakterze wystawcy. Tym bardziej było nam miło, że zdecydowała się ona zaprezentować swoje produkty wykonane w oparciu o nasze podłoża – mówi Mariusz Lewandowski.

Stora Enso Customer Event

Inną okazją do zapoznania się z  praktycznym zastosowaniem podłoży opakowaniowych Stora Enso był zorganizowany przez firmę Dzień Otwarty u jednego z jej niemieckich klientów, będącego jednocześnie projektantem opakowań. Pokazy uwzględniały zadruk w maszynie offsetowej, a następnie obróbkę kartonu Ensocoat 2S o gramaturze 350 g/m2. W efekcie powstały pełnokolorowe pudełka, zawierające efekty specjalne, m.in. złocenie i tłoczenie. – Spotkanie w drukarni w Gelsenkirchen było kolejnym etapem promocji kartonu Ensocoat 2S – mówi Mariusz Lewandowski – i cieszymy się, że z naszego zaproszenia do udziału w nim skorzystali także goście targowi z Polski.

Recreate Packaging – odsłona druga

Podczas targów Interpack rozstrzygnięta została druga edycja konkursu dla projektantów opakowań – Recreate Packaging – organizowanego wspólnie przez Stora Enso i Uniwersytet Aalto. Jego ideą tym razem było stworzenie nowych, bazujących na surowcach odnawialnych rozwiązań w zakresie opakowań przydatnych w podróży. Główną nagrodę zdobył Arthur Schmidt z Niemiec za opakowanie podróżne na trzy różne środki higieny osobistej. Wśród wyróżnionych przez jury prac znalazł się m.in. projekt Marty Wrzodak z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku: opakowanie na mydło, szampon i krem do rąk. Wszystkie nagrodzone i wyróżnione prace znalazły się w specjalnie wydzielonej przestrzeni stoiska Stora Enso, gdzie prezentowano je przez cały okres trwania targów.

Packaging Innovationparc

Stora Enso wzięła też aktywny udział w sesjach konferencyjnych oraz była obecna w specjalnej przestrzeni wystawienniczej zorganizowanej w ramach inicjatywy Packaging Innovationparc pod hasłem „Oszczędzajmy żywność”. Poza prezentacją opakowań wykonanych na bazie kartonów Stora Enso, przedstawiciele firmy wystąpili z trzema referatami związanymi z tematem przewodnim. Jeden z nich został przygotowany wspólnie z firmami Tetra Pak i Valio, a dotyczył wydajnego łańcucha dostaw w zakresie produkcji żywności, jej pakowania i recyklingu opakowań.

– Targi Interpack 2014 – a była to kolejna edycja, w której miałem okazję uczestniczyć – uważamy za bardzo udane. Byliśmy na nich obecni na wielu płaszczyznach, prezentując innowacyjne idee, rozwiązania i produkty, skierowane do różnych segmentów branży opakowań. Mamy nadzieję, że dzięki temu udało się jeszcze bardziej wzmocnić markę Stora Enso jako wiarygodnego i stabilnego partnera, koncentrującego swoją działalność na tym obszarze rynkowym – podsumowuje Mariusz Lewandowski.

Zdjęcie: Firmę Stora Enso Polska reprezentował na targach m.in. Mariusz Lewandowski – menedżer sprzedaży w dziale kartonów i papierów opakowaniowych.

Materiał powstał na podstawie informacji Stora Enso oraz PAI PrintinPoland.com.