Trade marketing Sukcesy opakowań Karl Knauer w międzynarodowych konkursach

Sukcesy opakowań Karl Knauer w międzynarodowych konkursach

0

Firma Karl Knauer może pochwalić się nagrodami w konkursie WorldStar Awards i iF Design Award 2015.

Multisensoryczne opakowanie promocyjne Red Bull Illume, opracowane we współpracy z agencją ROX Asia Consultancy ma na swoim koncie nagrodę na szczeblu krajowym zdobytą w Niemczech. Ten laur pozwolił na udział w WorldStar Awards. Zdaniem konkursowego jury to opakowanie „jedyne w swoim rodzaju”, wyznaczające nowe trendy. Opakowanie promocyjne zostało przygotowane specjalnie na fotograficzny konkurs sportów i akcji „Red Bull Illume 2013 Image Quest”. Jak podkreślali jurorzy: aksamitna powierzchnia soft touch w połączeniu z naniesioną błyszczącym lakierem UV inskrypcją „Prepared to be” nadaje opakowaniu eleganckiego wyglądu, który wywiera silne wrażenie na odbiorcy.

Technologia multisensoryczna

W momencie otwarcia opakowania rozświetla się napis „Prepared to be”, a jednocześnie można usłyszeć charakterystyczny odgłos ładowania i wyładowanie lampy błyskowej. Wewnątrz umieszczona jest pamięć USB w kształcie aparatu marki Leica, zawierająca informacje na temat konkursu. Opakowanie jest zamykane za pomocą wbudowanego w karton magnesu. W chwili otwarcia zintegrowany czujnik światła wyzwala równocześnie animację świetlną oraz dźwięk. W ten multisensoryczny sposób (poprzez wrażenia wizualne, dotykowe i akustyczne) opakowanie Red Bull Illume odwołuje się więc do grupy docelowej: nowocześnie, komunikatywnie, a przede wszystkim wyjątkowo.

Kompleksowe uszlachetnienie i interesująca konstrukcja nagrodzone na  iF Design Awards

Aż dwa wyróżnienia przypadły firmie Karl Knauer w konkursie iF Design Awards za opakowanie ekskluzywnej whisky i pudełko na produkty dla sportowców. – Wszystkie propozycje odznaczały się poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju i dbałością o szczegóły – stwierdzili jurorzy podczas ceremonii wręczania nagród w monachijskim centrum „Świat BMW”. Podstawę oceny stanowiły takie aspekty jak jakość wzornictwa, jakość wykonania, dobór materiałów, wartość marki oraz kreowanie marki.

We współpracy z londyńską agencją Butterflycannon firma Karl Knauer wyprodukowała opakowanie do wysokogatunkowej whisky Glenmorangie. Opakowanie składa się z ponad 16.000 soczewek holograficznych. Jeszcze nigdy dotąd nie udało się zrealizować holografii na opakowaniu w takim wymiarze. Kolejne uszlachetnienia to lakier hybrydowy UV, nadruk na wewnętrznej stronie oraz tłoczenie reliefowe logo. To nie tylko o wrażenia optyczne, lecz także doznania dotykowe. Zdaniem jury konkursu iF Design Awards: to opakowanie klasy premium podtrzymuje i w sposób szczególny eksponuje wyjątkową pozycję marki.

Dla sportowej linii firmy Bauerfeind firma Karl Knauer opracowała wysoce uszlachetnione pudełka składane zwykłe i szufladkowe. Tłoczenie folią na zimno w złocie i srebrze na śnieżnobiałym kartonie, powleczenie lakierem aksamitnym (soft touch) zapewniające wrażenie delikatności w dotyku i wreszcie lakier wybiórczy UV sprawiają, że opakowanie to jest bez wątpienia produktem z najwyższej półki. Dają się ponadto zauważyć inne udogodnienia: nowatorska, w pełni zintegrowana zawieszka z dziurą euro, a także szufladka zaopatrzona w blokadę i otwory na palce, dzięki którym opakowaniem można posługiwać się w maksymalnie uproszczony sposób. 

Źródło: www.karlknauer.pl

JK