Logo

Marketing MIX

Wspieramy ideę sportu | Piotr Kiciński

O współpracy z Chicago Bulls, kampanii promocyjnej z byłymi prezydentami RP i sponsoringu sportowym mówi wiceprezes Cinkciarz.pl, Piotr Kiciński.

W październiku ubiegłego roku ogłosiliście wejście na amerykański rynek oraz podpisanie siedmioletniej umowy sponsorskiej z drużyną koszykarską Chicago Bulls. Jaki był cel nawiązania tej współpracy?
Piotr Kiciński: Drużyna Chicago Bulls jest symbolem sukcesu i sportowego ducha walki. Dzielimy te same wartości. To wytrwałość, pracowitość, odpowiedzialność. Jesteśmy przekonani, że to partnerstwo będzie procentować. Już mamy tego dowody. Tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni po opublikowaniu informacji o podpisaniu umowy partnerskiej z Chicago Bulls w mediach (w tym na portalach społecznościowych) wspomniano o Cinkciarz.pl ok. 4 tys. razy. Jak wyliczył Instytut Monitorowania Mediów, w ciągu kilkunastu godzin od emisji pierwszych materiałów prasowych na temat podjętej współpracy, dzienna liczba wzmianek o spółce we wszystkich mediach wzrosła o niemal 5 tys. proc. Aż 73,3 proc. wszystkich publikacji dotyczących wymiany walut w Internecie zostało poświęconych Cinkciarz.pl. Również wg danych prezentowanych przez IMM pozytywny wydźwięk miało aż 43,3 proc. wszystkich publikacji. Z odrębnego raportu przygotowanego dla portalu Wirtualnemedia.pl przez Nielsen Audience Measurement wynika, że w okresie od 1 września do 15 października br. ekwiwalent reklamowy materiałów Cinkciarz.pl wyniósł blisko 21 mln zł. To niemal tyle samo, co łączny wynik czterech kolejnych firm z tej czołówki. Zdecydowana większość tych treści dotyczyła właśnie współpracy z Chicago Bulls.

W ramach współpracy z Chicago Bulls, do działań promocyjnych marki w USA zaprosiliście byłych prezydentów: Bronisława Komorowskiego i Lecha Wałęsę. Kampania odbiła się szerokim echem w mediach. Jak oceniacie ją z perspektywy czasu?
Mamy świadomość, że podejmowane przez firmę działania marketingowe i sponsoringowe wywołują żywe zainteresowanie odbiorców. Bardzo nas to cieszy. Obserwując dynamiczny rozwój firmy, zwiększające się obroty oraz coraz większą liczbę klientów jesteśmy pewni, że podjęte przez nas decyzje były trafne, a kampanie promocyjne są niezwykle skuteczne. Jesteśmy przekonani, że udział prezydentów w konferencji w Chicago dodatkowo skupił uwagę mediów na podpisanej umowie, a tym samym przyniósł marce dodatkowe publikacje. Temat ten poruszyły wszystkie najważniejsza media w Polsce. Wywiad z prezesem zarządu Cinkciarz.pl, Marcinem Pióro, opublikowały m.in. tygodnik Polityka, Newsweek oraz dzienniki: m.in. Gazeta Wyborcza i Rzeczpospolita. Artykuły, komentarze i dyskusje zagościły na antenach najpoważniejszych stacji telewizyjnych oraz rozgłośni radiowych (Radio Zet i RMF FM).

Chcielibyśmy równocześnie podkreślić, że do udziału w konferencji zapraszaliśmy czterech prezydentów, także urzędującego prezydenta Andrzeja Dudę. Wszyscy nam odpisali i podziękowali za przesłane zaproszenia. Mieli jednak różne obowiązki, np. prezydent Aleksander Kwaśniewski miał już zaplanowany inny wyjazd zagraniczny.

W transmitowanym przez najważniejsze stacje telewizyjne w Polsce wydarzeniu uczestniczyło ponad stu zaproszonych gości. W konferencji wzięli udział dyplomaci: Ryszard Schnepf, Ambasador RP w USA oraz Paulina Kapuścińska, Konsul Generalna RP w Chicago. Wśród jej uczestników znaleźli się także zawodnicy mistrzowskiego składu Chicago Bulls z lat 90.: Toni Kukoč i John Paxson oraz wielokrotnie wybierany do grona najlepszych zawodników w historii drużyny lider zespołu w latach 70., Bob Love.

Świat biznesu reprezentowali m.in przedstawiciele Polish American Chamber of Commerce. Obecny był również Frank Spula, prezes Kongresu Polonii Amerykańskiej. Pojawili się także reprezentanci lokalnych władz, w tym przedstawiciel Biura Gubernatora Illinois oraz Biura Burmistrza Chicago.

Mocno angażujecie się także w sponsoring sportowy w naszym kraju. Wspieracie piłkarską reprezentację Polski, a także polską ligę koszykarzy. Czym jest dla Was sponsoring sportu i jakie oczekiwania wiążecie z tymi aktywnościami?
Cinkciarz.pl aktywnie wspiera ideę sportu. W ub. r. szerokim echem w mediach odbiła się podpisana przez nas wspomniana umowa z Chicago Bulls. Od kilku lat jesteśmy partnerem Stelmet BC Zielona Góra. Teraz zdecydowaliśmy się na szeroką współpracę z krajową ligą koszykówki. Uważamy, że te umowy idealnie wpisują się w realizowaną przez nas strategię sponsoringową. Sporty, które sponsorujemy, to gry zespołowe. O sukcesie decydują w nich przemyślana taktyka, wytrwałość i ciężka praca. Nie inaczej jest w biznesie. To ambicja, indywidualne talenty współpracujących ze sobą ludzi oraz dyscyplina decydują o sukcesie tak firmy, jak i zespołu.

Cinkciarz ma w języku polskim pejoratywny wydźwięk. Skąd pomysł na taką właśnie nazwę firmy?
To marketingowo silna nazwa. Zdajemy sobie sprawę, że wzbudza ona dyskusje, ale nie boimy się tego. Tak było np. tuż po podpisaniu umowy sponsorskiej z PZPN. Cinkciarz.pl to brand, w który od lat inwestujemy. To nazwa niezwykle rozpoznawalna, mocna i jednoznacznie kojarzona z wymianą walut.
Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

 

Dr Piotr Kiciński – wiceprezes zarządu Cinkciarz.pl
Sp. z o.o. Ma blisko 20-letnie doświadczenie w branży finansowej. W swojej karierze zajmował stanowiska menadżerskie i zarządcze w zakresie zarządzania ryzykiem, rozwoju produktów oraz zarządzania sprzedażą. Z grupą Cinkciarz.pl jest związany od 2012 roku. Od 2014 roku zajmuje stanowisko wiceprezesa zarządu. Spółka Cinkciarz.pl to jedna z najszybciej rozwijających się firm w Europie. Z usług lidera internetowego rynku wymiany walut korzystają m.in. przedsiębiorstwa i instytucje oraz klienci indywidualni. Od 2010 r. firma z powodzeniem funkcjonuje w sektorze fintech.