Logo

Marketing MIX

OOH magazine wyróżniony w konkursie Grand Front 2015

9. maja 2016 roku w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie już po raz czternasty nagrodzono najlepsze polskie okładki prasowe. Wśród nagrodzonych znalazła się okładka OOH magazine, wyróżniona w kategorii „Nauka i technologia” wykonana przez Andrzeja Pągowskiego. Jeden z najbardziej uznanych grafików i plakacistów w specjalnej rozmowie z OOH magazine opowiadał o synergii kultury i biznesu. Nietypowa i oryginalna okładka spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem czytelników.

Nagroda GrandFront to prestiżowe polskie wyróżnienie dla twórców grafiki prasowej. Konkurs jest miejscem prezentacji twórczych pomysłów, inspirujących technik i profesjonalnie opracowanych okładek gazet i czasopism. Zwycięzca GrandFrontu wskazuje na rozwiązania, które będą wyznaczać trendy w projektowaniu prasy na kolejny rok.

 – Wyróżnienie w konkursie GrandFront to przede wszystkim ukoronowanie wielu lat naszej pracy i działalności. Czujemy się zaszczyceni, że nasza okładka została wyróżniona wśród kilkuset zgłoszeń. Zgłoszeń, dokonywanych przez największe redakcje w Polsce, ale i te lokalne. W tych pierwszych, nad każdą okładką pracuje sztab ludzi, który niejednokrotnie przewyższa liczebnie naszą redakcję. Cieszymy się tym bardziej, że to autorska okładka Andrzeja Pągowskiego z którym współpracujemy już od kilku lat – mówi odbierający nagrodę Robert Załupski, dyrektor marketingu OOH magazine.

Warto dodać, że Andrzej Pągowski jest autorem także logo OOH magazine. Jego cykl „OOH world by Andrzej Pągowski” zrobił swojego czasu sporo zamieszania za sprawą kontrowersyjnego plakatu „Oddajcie krzyż Chrystusowi”.  

Główną nagrodę w Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2015 zdobyła redakcja Polski The Times za stronę tytułową wydania nr 33 z 2015 roku autorstwa Tomasza Bocheńskiego, będąca reakcją na zamachy terrorystyczne w Paryżu. 

– Genialna praca i mistrzowska okładka. Mam jednak nadzieję, że – tak jak mówił przedstawiciel jury -nie przyjdzie już nam oglądać takich realizacji – mówi Michał Piechniczek, dyrektor kreatywny OOH magazine.

Do rywalizacji o miano najlepszej okładki w 2015 roku stanęło ponad 200 redakcji prasy o zasięgu lokalnym, regionalnym i ogólnokrajowym, które zgłosiły 432 prace w 9 kategoriach dla prasy drukowanej. Najwięcej zgłoszeń wpłynęło w kategorii Hobby (96) oraz Rodzina i dom (72). O nagrody w kategoriach dla wydań cyfrowych rywalizowało 18 aplikacji mobilnych, stron internetowych i publikacji na tablety. Ponadto redakcje przysłały 26 zgłoszeń do nagrody specjalnej.

Zwycięzców Konkursu wyłoniło Jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej – dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy. Wybór laureatów wywołał wiele emocji, a podczas selekcji jurorzy kierowali się zarówno techniczną precyzją twórców, czystością kompozycji czy zastosowaną kolorystyką, jak i przyglądali się pomysłom na przedstawienie tematu oraz wywoływanym przez poszczególne okładki emocjom.

Nagrodzony numer można pobrać TUTAJ

Więcej informacji o konkursie: www.grandfront.pl

KL