Logo

Marketing MIX

Od Ambientu do Standardu – o reklamie tranzytowej

Nośniki Digital Signage w tranzycie mają już kilka ładnych lat. Od swoich początków w ramach ambientu odbiegły już bardzo, stając się standardem w komunikacji miejskiej. Trend ten widać zwłaszcza w Warszawie i komunikacji miejskiej realizowanej na zlecenie stołecznego ZTM. Digital Signage w Warszawie to blisko 7 tysięcy ekranów z czego połowa należy do sieci UrbanINFO.tV zarządzanej przez Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. W nośniki DS. wyposażone są wagony metra, autobusy, tramwaje czy pociągi SKM, gdzie w każdym z tych środków transportu publicznego istnieje możliwość dotarcia do pasażerów. Obecnie nie kupuje się już środków transportu zbiorowego nie wyposażonych w ekrany LCD.

W reklamie tranzytowej, która w przeciwieństwie do innych form na rynku podąża za zasięgiem, autobus jest narzędziem realizacji przemieszczania się pasażerów czyli grupy docelowej. Autobus nośnikiem reklamowym staje się przy okazji, więc nie ma presji na nieuzasadnione zwiększanie liczby pojazdów.

[galeria=”1″]

Przełom 2016 i 2017 przyniósł spore przetasowanie na rynku DS w Warszawie, bez której ciężko sobie wyobrazić zrealizowanie skutecznej kampanii reklamowej. AMS przestało być operatorem w wagonach Metra. W miejsce istniejącego CityINFO pojawi się Stroer, dotychczasowy operator nośników na stacjach Metra poszerzając swoją ofertę o wagony. Początek roku to nawiązanie współpracy MZA i SKM w ramach sieci UrbanINFO.tV

 

Liczba ekranów w komunikacji miejskiej w Warszawie

Reklama tranzytowa podąża za pasażerem, który jest bardzo cenną grupą docelową.

Warszawa to obszar 517km2 z populacją 1,74 mln mieszkańców i gęstości zaludnienia 3,34 tyś/km2. Aglomeracja to 2 430 km2, 2,49 mln mieszkańców i gęstość zaludnienia 1 tyś /km2.

Pojazdy komunikacji miejskiej przejeżdżają rocznie 23,1 mln kilometrów poza Warszawą, a na terenie Warszawy 224,7 mln kilometrów.

Transport publiczny w Warszawie przewiózł 1 136 503 549 osób*.

*(dane dotyczące transportu publicznego Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, dane dotyczące liczby nośników opracowanie własne na podstawie danych dostępnych u przewoźników)

Grzegorz Rogólski – Kierownik Działu Promocji i Reklamy MZA Sp. z o.o. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Podyplomowego Studium Zarządzania Zespołem Sprzedaży oraz Zarządzania Marketingowego Akademii Leona Koźmińskiego. Twórca marki UrbanINFO.tV oraz Freewifi.waw.pl,sieci hot-spotów w autobusach MZA.

KL