Logo

Marketing MIX

Śląskie z oryginalnym stoiskiem na IEM 2017

Śląskie ze swoją pozytywną energią wszędzie tam gdzie się da promuje atrakcyjność regionu. Tym razem także podczas międzynarodowej imprezy Intel Extreme Masters, która odbyła się w lutym i marcu tego roku w Katowicach.

Skąd pomysł na wystawienie się podczas IEM 2017? Ptaków śpiew, naturalna źródlana woda i leżaki. Zdecydowanie się wyróżnialiście.

– Jest to jedno z największych i najliczniej odwiedzanych wydarzeń odbywających się na terenie naszego województwa. Tegoroczna edycja zgromadziła ponad 173 tys. osób i 46 mln przed komputerami na całym świecie. Zjawisko e-sportu na stałe zafunkcjonowało w naszej przestrzeni, a Katowice stały się jego stolicą, w której już od pięciu lat odbywają się finały Intel Extreme Masters. Inspiracją wystroju stoiska Województwa Śląskiego są obszary zielone, które zajmują prawie jedną trzecią powierzchni regionu (32%). „Zielona wyspa” w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach z okazji Intel Extreme Masters była miejscem, w którym można się zatrzymać, wyciszyć i odpocząć, pijąc wodę z beskidzkiego źródła. W centralnej części stoiska znajdowała się geometryczna konstrukcja, wokół której artystka z Bytomia – Katarzyna Lamik umieściła instalację pn. Karbon. Ideą prezentacji jest wykreowanie zielonej, relaksującej przestrzeni będącej przeciwwagą dla stereotypowego wizerunku Śląska postrzeganego przez pryzmat kopalń, hałd i familoków, ale też do pozostałych stoisk naszpikowanych mulimediami i nowoczesnymi technologiami. Organizatorami strefy było Województwo Śląskie i Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów, a za wystrój odpowiadało: biuro projektowe bro.Kat i Instytucja Kultury Ars Cameralis.

Do tego genialny pomysł na zrobienie sobie własnego plecaka.

– Na IEM w strefie Śląskie przygotowaliśmy wiele atrakcji. W Śląskie. Tu odpoczywamy można było przede wszystkim odetchnąć od zgiełku wirtualnego świata, ale też spotkać się z youtuberami. Każdy miał także możliwość stworzenia spersonalizowanego, płóciennego worka z symbolami regionu (np. górniczej wieży wyciągowej, gór Beskidu Śląskiego i Żywieckiego, skałek Jury, no i oczywiście logo województwa), dzięki znajdującej się na stoisku hudraulicznej prasie termotransferowej. Możliwość personalizacji pozwala każdemu wyrazić swój styl i osobowość. A okazja dowolnego wykorzystania naszych motywów, zmieniania ich i dostosowywania daje wiele satysfakcji i radości. Tą formę „wręczania” upominków realizowaliśmy już nie pierwszy raz, ale za każdym razem cieszy się to wielkim zainteresowaniem. Przecież o wiele fajniej jest zrobić sobie samemu wzór na torbie niż dostać gotowca 😉

Czy gazety reklamowe są ważnym elementem strategii promocyjnej województwa Śląskiego?

– W promocji regionu stawiamy coraz więcej akcentów na działania w Internecie. Daje nam to możliwość dotarcia do określonych grup docelowych ze spersonalizowanym komunikatem. Cały czas jednak wydajemy materiały reklamowe w formie tradycyjnej – wiąże się to m.in. z dużym zaangażowaniem województwa w politykę senioralną. Należy pamiętać, że wśród seniorów jest duża grupa, dla której podstawowym sposobem komunikacji są media tradycyjne, takie jak drukowane gazety. Jednak, co nas zaskoczyło i ucieszyło, tradycyjne materiały reklamowe podczas IEM cieszyły się dużą popularnością. Myślę tu np. o mapach tras rowerowych, atrakcji turystycznych i Szlaku Zabytków Techniki.

Jakie działania podejmujecie w zakresie promocji Śląskiego?

– Zakres naszych działań promocyjnych jest szeroki i wynika z przyjętej strategii komunikacji marketingowej począwszy od prowadzenia kampanii promocyjnych, organizowania wydarzeń, prezentacji podczas targów i festiwali, wspierania imprez regionalnych, a skończywszy na działaniach w social mediach. Wg. strategii atrybutem naszego regionu jest technologia i kompetencje tj.: wiedza, etos pracy, szacunek dla środowiska, troska o zdrowie, użyteczny design, afirmacja muzyki i wokół tych obszarów realizujemy nasze działania. Nasze stoisko na IEM jest konsekwencją budowania wizerunku regionu otwartego na nowe technologie, w którym jednocześnie dbamy o jakość środowiska naturalnego. Do kluczowych przedsięwzięć promocyjnych należy zaliczyć także naszą obecność podczas dużych festiwali muzycznych tj. Off Festival i Tauron Nowa Muzyka czy imprez gospodarczych jak Europejski Kongres Gospodarczy i Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Jednak naszym markowym produktem turystycznym i kulturowym jest Szlak Zabytków Technik i jego święto Industriada, promujący przemysłowe dziedzictwo województwa śląskiego. Serdecznie zapraszamy 10 czerwca na Święto Szlaku Zabytków Techniki!

Dziękuję za rozmowę i życzę wielu udanych realizacji oraz sukcesów w promowaniu Województwa Śląskiego.

Z Eweliną Budzińską-Góra Zastępczynią Dyrektora Wydziału Komunikacji Społecznej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego rozmawiał Robert Załupski