Logo

Marketing MIX

40-lecie pracy twórczej Andrzeja Pągowskiego na łamach OOH magazine

Z okazji jubileuszu pracy artystycznej, OOH magazine przygotował wyjątkowe wydanie swojego kwartalnika. W środku znaleźć można inspirujący wywiad z mistrzem polskiej grafiki – Andrzejem Pągowskim. Zwieńczeniem tej współpracy jest wyjątkowa okładka, przygotowana przez samego artystę.

Andrzeja Pągowskiego przedstawiać właściwie nie trzeba. To człowiek-instytucja. Autor ponad 1300 plakatów wydanych drukiem od 1977 roku w Polsce i za granicą. Ponadto zajmuje się ilustracją książkową i prasową, jest autorem okładek wydawnictw płytowych, scenografii teatralnych i telewizyjnych, scenariuszy filmów i teledysków. W 1989 roku rozpoczął pracę w reklamie, nie przerywając indywidualnej twórczości graficznej, jest dyrektorem kreatywnym i właścicielem firmy Kreacja Pro. Z OOH magazine współpracuje i sympatyzuje właściwie od zawsze.

– To już tyle lat, że trudno byłoby mi nawet wskazać moment, kiedy rozpoczęła się moja współpraca z OOH magazine. To branżowy magazyn, który określam mianem „pozytywnie agresywnego” na rynku. Jest widoczny, ma świeże pomysły, działa kreatywnie i stale prze do przodu. To trochę tak, jak ze mną, pewnie dlatego tak dobrze się rozumiemy. Zresztą, te kontakty zawsze były oparte nie tylko na działaniach stricte biznesowych, ale też na emocjach i przyjaźni. Takie relacje zawsze sprawdzają się najlepiej – mówi Andrzej Pągowski.

Warto dodać, że artysta jest autorem także logo OOH magazine. Jego cykl „OOH world by Andrzej Pągowski” zrobił swojego czasu sporo zamieszania za sprawą kontrowersyjnego plakatu „Oddajcie krzyż Chrystusowi”. Dwa lata temu również zaszczycił swoją obecnością okładkę OOH magazine, która została wyróżniona w konkursie Grand Front 2015. Więcej o tej nagrodzie można przeczytać TUTAJ.

Bieżący rok jest dla artysty czasem intensywnych prac, przygotowań do jubileuszu, a także zleceń, których w tym wyjątkowym roku, jest bardzo dużo. A jak podsumowuje swoje 40-lecie Andrzej Pągowski? – Dwa słowa: dużo szczęścia. Co też jest związane z OOH magazine, bo przede wszystkim miałem dużo szczęścia do ludzi. Ludzi, z którymi przyszło mi się spotkać czy pracować, czy do tematów, które mi zlecali – mówi artysta. Na pytanie o najważniejsze prace w dorobku, Andrzej Pągowski zaznacza, że nie ma takiej. – Są przyjemniejsze, ważniejsze, takie, które generowały silne emocje. Są takie, które po latach są wysoko oceniane przez innych i doceniane: tak było z moimi plakatami do filmu „Miś”, „Człowiek z żelaza” czy akcji społecznej „Papierosy są do dupy”. Nie ukrywam zresztą, że wielką sympatię mam też do prac, które np. nie zostały opublikowane czy nie ujrzały światła dziennego, a mnie osobiście bardzo się podobają. Jak podkreśla artysta, to czego życzy sobie na kolejne lata aktywności zawodowej to po prostu… pracy. – Ciekawych, nowych wyzwań, inspirujących zadań, które są dla mnie nowością. Ostatnio miałem okazję wykonać tablicę pamiątkową do budynku zaprojektowanego przez Daniela Libeskinda, którego, tak się składa, znam osobiście. Bazując na wspólnych doświadczeniach, ta praca była dla mnie bardzo satysfakcjonująca – reasumuje Andrzej Pągowski.

Jubileuszowe wydanie okładki zostało przygotowane przez drukarnię internetową PrintUp. Wyjątkowe dzieło potrzebuje wyjątkowej oprawy, dlatego też do przygotowania okładki wykorzystano szereg uszlachetnień. Okładka została w całości wykonana na jednej maszynie, na siedmiu agregatach i w jednym przelocie arkusza. Wydruk UV został wykonany z użyciem folii cold-stampingowej (Coldfoil), lakierowania hybrydowego (drip-off) i wykończony lakierem UV w linii. Co więcej, drukarnia przygotuje 50 specjalnych plakatów tą samą technologią w formacie A2, które zostaną podpisane osobiście przez samego artystę.

Specjalne wydanie OOH magazine jest już dostępne na rynku. Podgląd numeru można zobaczyć TUTAJ.

Z okazji jubileuszu, na hasło „Pągowski” OOH magazine przygotował prenumeratę w promocyjnej cenie 40 zł/brutto (do końca kwietnia 2017 r.). Zamówienia można składać na: prenumerata@oohmagazine.pl

KL