Logo

Marketing MIX

Wielkanocne zakupy Polaków 

58% Polaków przewiduje, że w związku ze Świętami Wielkanocnymi wyda więcej pieniędzy na artykuły spożywcze i codziennego użytku niż na co dzień. Wydatki wzrosną średnio o 247 złotych. 67% respondentów będzie organizowało lub współorganizowało zbliżające się święta.

Co czwarty (24%) Polak nie jest pewny, czy na przygotowania do świąt wyda więcej na produkty spożywcze i codziennego użytku (detergenty i kosmetyki) czy nie. Niemal co piąty (18%) nie zamierza zwiększać swoich wydatków w związku ze zbliżającymi się świętami.

O ile więcej zamierzasz wydać na zakupy spożywcze i codziennego użytku w związku ze Świętami Wielkanocnymi?

Źródło: Omnibus ARC Rynek i Opinia, luty 2017

Przygotowując się do świąt co trzeci Polak (32%) robi zakupy dodatkowo w jednym sklepie więcej niż zazwyczaj. Co piąty badany (22%) w okresie przedświątecznym odwiedza o 2 sklepy więcej niż przeciętnie w ciągu miesiąca. Natomiast 28% Polaków nie zmienia swoich regularnych miejsc zakupu ze względu na święta.

Liczba sieci odwiedzanych dodatkowo w okresie świąt (sklepy odwiedzane okazjonalnie)

Źródło: Omnibus ARC Rynek i Opinia, luty 2017

– Z badań instytutu ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy w okresie przedświątecznym i świątecznym w inny sposób dokonują zakupów produktów spożywczych i codziennego użytku (detergenty i kosmetyki). Przygotowując się do świąt, Polacy odwiedzą średnio ponad 7 różnych sklepów (sieci handlowych), o ponad 1 sklep więcej niż przeciętnie w ciągu miesiąca. Niemal co piąty badany przyznaje, że nie zamierza wydawać więcej pieniędzy w związku ze świętami – komentuje Paweł Jurowczyk, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia. 

MW