Logo

Trade marketing

Wsparcie w miejscu sprzedaży na globalnym rynku

Kampanie marketingowe nierzadko różnią się od siebie w zależności od rynku na którym są przeprowadzane. Nie inaczej jest w przypadku materiałów POS. Swoimi doświadczeniami w zakresie dostarczania rozwiązań wspierających sprzedaż w Europie i na świecie dzielą się eksperci z ATS Display.

Firma z podwarszawskiej Wiązowny od ponad 15 lat zajmuje się projektowaniem oraz produkcją materiałów POS. Zaczynała, jak większość polskich firm, od rodzimego rynku, z czasem rozszerzając swoją działalność w całej Europie, a także poza nią. Wyprodukowane w zakładzie produkcyjnym w Wiązownie display’e trafiły łącznie do ponad 50-ciu krajów i aktywują sprzedaż klientów w tak egzotycznych kierunkach jak Malezja, Nigeria, Laos czy Bahrajn.

Obecnie większość materiałów POS projektowanych i produkowanych przez ATS Display trafia na rynki zagraniczne, co wymagało wielu lat budowania relacji z klientami oraz dostarczania im produktów o niebanalnym designie i najwyższej jakości wykonania. Nie bez znaczenia jest tutaj doświadczenie Account Managerów, którzy wiedzą jakie wymagania stawiają przed nimi partnerzy biznesowi z poszczególnych krajów.

Box Section VAP Display, Włochy: design i produkcja ATS Display.

– Klienci z Niemiec często wymagają od nas certyfikatów jakości na surowce, z których produkujemy nasze display’e. Dużym atutem w tym kontekście jest fakt, że nasz zakład produkcyjny znajduje się w siedzibie firmy – mamy dzięki temu pełną kontrolę nad zgodnością produkowanego standu z designem, który często wychodząc od koncepcji tworzy nasze studio projektowe. Nie jest też łatwo działać na rynku węgierskim oraz brytyjskim, tamtejsi klienci preferują współpracę z rodzimymi dostawcami. Aby móc z nimi konkurować, musieliśmy wyróżnić się innowacyjnymi projektami oraz niezawodną i terminową produkcją. Dzięki temu, mało jest krajów w Europie w których nie można dziś znaleźć zaprojektowanego i wyprodukowanego przez nas display’a – twierdzi Paulina Wielgołaska, Key Account Manager pracująca w ATS Display od ponad 10 lat.
– Jeden z ciekawszych przypadków, z którym spotkałam się we współpracy z zagranicznymi klientami dotyczy Francji. Dostaliśmy zapytanie od klientki z dużego międzynarodowego koncernu, która nie mówiła po angielsku, na nasze maile odpowiadała wyłącznie po francusku. Mimo tego, że w naszej firmie w tamtym momencie nie pracował nikt kto płynnie mówiłby po francusku, udało nam się zaproponować rozwiązania, które spodobały się klientce na tyle, że bariera językowa nie stanęła na przeszkodzie w nawiązaniu dłuższej współpracy – opowiada Agnieszka Sokolik, Key Account Client Service Manager.

Swoje kontakty z zagranicznymi klientami firma umacnia biorąc udział w międzynarodowych konkursach branżowych organizowanych między innymi we Francji, Niemczech,
Czechach czy we Włoszech.

– Dla klienta zagranicznego, zwłaszcza z zachodniej Europy ważne jest to, że mamy wiedzę na temat jego rynku, że sprzedajemy tam nasze produkty oraz robimy badania rynku w miejscach sprzedaży. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że zdobywamy nagrody w międzynarodowych konkursach branżowych. Znajomość europejskiej branży POSM pozwala nam na proponowanie rozwiązań dotyczących nie tylko samych display’ów, ale także pozycjonowania produktu w miejscu sprzedaży, czy ekspozycji produktów komplementarnych na jednym standzie. Wiele z naszych projektów to wynik konstruktywnej dyskusji z klientem, której celem jest stworzenie rozwiązania aktywującego sprzedaż. To wszystko są dowody naszych kompetencji. Na pozycję międzynarodowych ekspertów w dziedzinie materiałów wspierających sprzedaż pracowaliśmy od 2001 roku – podkreśla Adam Stankiewicz, Sales Director i współzałożyciel firmy.

Dziś ATS Display posiada grono zadowolonych, międzynarodowych klientów, a dzięki kompleksowości swojej oferty, kreatywności i doświadczeniu, stale powiększa ich portfolio.

www.atsdisplay.com

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 4/2017. Pobierz wersję online TUTAJ.