Konkurs Kreatura! jest organizowany od 1996 roku, jego celem jest wyróżnienie i uhonorowanie twórców polskiej sztuki reklamowej. Do 21. edycji konkursu napłynęły 132 prace w 16 kategoriach, a jedną z nich był EVENT.
Jury konkursu niezależnej kreacji przyznało 37 wyróżnień i 17 Kreatur. Jacek Jurek, przewodniczący jury opowiada jak wyglądała praca jurorów.
– Pierwszy dzień to przegląd wszystkich prac w skupieniu. Było podobnie jak w agencyjnym życiu przy prezentacji pomysłów po briefingu, czyli huśtawka nastrojów – podziw, respekt, raz po raz rozczarowanie. Potem wybieraliśmy, głosując, często zgodnie, niekiedy wracając do niektórych prac. Spory wśród jury co do zasadności przyznania nagrody lub wyróżnienia amortyzowaliśmy próbą zrozumienia, szczęśliwie bez kompromisów zdarzyło mi się pozostać kilkukrotnie przy odrębnym zdaniu. Cieszę się bardzo, że mogliśmy nagrodzić projekty pełne zaangażowania, działające na serce i rozum – dodaje Jacek Jurek, dyrektor kreatywny agencji Just.
fot. Grupa EsKadra
W kategorii EVENT przyznano jedną nagrodę główną i dwa wyróżnienia. Kreatura! – przypadła w udziale Grupie ESKADRA.
Nagrodzony projekt to polska premiera Mazdy MX-5 RF pt. „Wolność: tu i teraz”. Premiera miała formę eksperymentalnego spektaklu teatralnego. Specjalnie na to wydarzenie napisano książkę, która została przeczytana i odegrana na żywo w warszawskim Och-Teatrze. Narratorem był znany lektor Tomasz Knapik. Tekst był zsynchronizowany z tym, co działo się na scenie, a widzowie zostali wciągnięci w opowiadaną historię i czuli się jak jej bohaterowie. W finale na scenę wjechał nowy model samochodu. Fabuła nawiązywała do kampanii reklamowej MX-5 i dwóch projektów Mazdy – „Piękne Drogi” oraz „Slow Road”.
fot. New Amsterdam
Agencja Allegro otrzymała wyróżnienie w kategorii Event za Galę Bestsellery Empiku 2016. Podczas wydarzenia w formule gali telewizyjnej, które odbyło się w ATM Studio w lutym 2017 roku, ogłoszono najchętniej wybierane w 2016 roku przez klientów Empik książki, płyty muzyczne, filmy i gry. Agencja Allegro była odpowiedzialna za kompleksową produkcję wydarzenia, m.in. koncepcję kreatywną, oprawę artystyczną i scenograficzną, produkcję materiałów wizyjnych oraz całą logistykę.
Kreatywnym punktem wyjścia dla agencji stała się kampania marketingowa Empik pod hasłem „Najważniejsze znajdziesz w środku”. Agencja zdecydowała się oprzeć koncepcję kreatywną o obecny w logo Empik, charakterystyczny przecinek, aby za jego pośrednictwem odnieść się do hasła klienta oraz wyeksponować dwojaką naturę marki – analogową i digitalową. Udało się to osiągnąć dzięki wykorzystaniu przecinka jako obracającej się bryły 3D, będącej w całości powierzchnią projekcyjną z umieszczonym wewnątrz studiem, pełniącym funkcję sceny. Obrót sceny był każdorazowo dla widza zaskakującym wydarzeniem, a efekt przejścia między dwoma światami był widoczny zarówno w transmisji telewizyjnej, jak i w studio.
Kolejne wyróżnienie w kategorii EVENT otrzymała agencja New Amsterdam za projekt wystawy „P jak Paradoks. Opowieść o Fiacie 125p” dla Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, która powstała z okazji 50-lecia produkcji Fiata 125p w Polsce. New Amsterdam jest autorem projektu wystawy.
– Projekt to czysta plastyczna forma i dynamiczna przestrzeń podzielona na etapy. Zwiedzający poznaje historię Fiata 125p z perspektywy przeciętnego Kowalskiego. Staje się kibicem tej walki, eksplorując 24 samochody i dziesiątki eksponatów w sześciu strefach tematycznych. Zwiedzanie wspierają aplikacje dotykowe, praktyczne zadania, gry i interaktywna przejażdżka taksówką z PRL. Identyfikację wizualną wystawy wzbogacono o elementy czerpiące ze stylistyki PRL, w tym popularnych komiksów o Janie Żbiku. W pierwszy dzień wystawę odwiedziło ponad 1500 osób – mówi Krzysztof Tkaczyk, dyrektor kreatywny New Amsterdam.
Wyniki konkursu poznaliśmy podczas uroczystej gali rozdania nagród, która odbyła się 23 listopada 2017 r. w Pin-Up Studio w Warszawie.
konkurs.kreatura.pl
Artykuł ukazał się w OOH event! Pobierz wersję online: TUTAJ.
JK