Logo

Trade marketing

POS multimateriałowy – co to takiego?

O tym jak ważna jest konkurencyjność na rynku producentów POS wie chyba każdy, kto się z nim zetknął. W czasach gdy wydaje się, że zostało powiedziane i zrobione już wszystko, przychodzi z pomocą technologia i użycie odpowiednich materiałów.

Na przestrzeni lat można zaobserwować bardzo duży wzrost rozwoju branży w kategorii mniejszych firm oferujących usługi związane z produkcją elementów wsparcia sprzedaży. Najczęściej są to nieskomplikowane i szybko rotujące materiały produkowane w małych manufakturach i składają się z jednego podstawowego surowca. Z reguły jest to potocznie zwana „plexi” lub też karton. Bardzo duże zapotrzebowanie oraz dostępność technologii na tego typu rozwiązania spowodowało ogromny spadek cen oferowanego asortymentu. Duzi gracze na rynku posiadający rozbudowane parki maszynowe oraz zaplecze technologiczne i konstrukcyjne musieli znaleźć inne obszary w produkcji POS-ów tak, aby ich know-how i możliwości produkcyjne znalazły odzwierciedlenie w oferowanych produktach.

– Multimateriał to słowo, które coraz częściej pojawia się na spotkaniach biznesowych w aspekcie określenia i pozycjonowania swoich możliwości. Stwierdzenie to ma na celu w bardzo szybki i klarowny sposób przedstawić możliwości firmy. Definiuje to nic innego jak możliwość użycia każdego dostępnego surowca, jaki jest na rynku i może zostać wykorzystany w produkcji ekspozytorów. W efekcie to informacje, że praktycznie każdy koncept, który powstał na monitorze komputera jesteśmy w stanie zrealizować u nas w fabryce – tłumaczy Damian Dziedzicki, CEO firmy Dziedzik.

– Na samym początku, kiedy podjęliśmy decyzję o założeniu własnej firmy o profilu produkcyjnym, chcieliśmy ograniczyć nasze możliwości do niezbędnego parku maszynowego. Jednak z każdą produkcją widzieliśmy kolejne pojawiające się braki w posiadanej technologii. Po latach inwestycji i rozbudowy firmy rok 2017 okazał się strategicznym. Obecnie wszystko co jest przez nas oferowane klientowi jest realizowane „in house”, daje nam to ogromną swobodę w oferowaniu rozwiązań oraz panowaniu nad całym cyklem developmentu i wytworzenia. Multimateriałowość, o której mowa otwiera przed nami drzwi na każdą branżę czy też brief jaki otrzymujemy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego faktu, że nie musimy już być zależni od firm pośredniczących – opisuje Marek Dziedzicki, CEO firmy Dziedzik.

– Rozwój firmy na każdej płaszczyźnie wiąże się z konsekwencjami oraz odpowiedzialnością społeczną. Dlatego, decydując się na kolejne kroki staramy się stawiać je bardzo bezpiecznie ale i pewnie. Współpracujemy wyłącznie z wyselekcjonowanymi i sprawdzonymi dostawcami. Posiadanie certyfikatów i atestów na oferowane półprodukty jest dla nas sprawą nadrzędną. Korzystamy z biodegradowalnych surowców oraz dodatków, tak aby zminimalizować emisję substancji szkodliwych. Dbałość o środowisko naturalne wpisana jest w naszą branżę i towarzyszy nam od samego początku drogi projektowej aż do momentu dostarczenia asortymentu do magazynu docelowego – mówi Adam Góra, Business Development Manager firmy Dziedzik.

– Rozwiązania „tailor made”, jakie oferujemy klientowi odbierane są w bardzo pozytywny sposób. Jeżeli zaproponujemy skuteczne rozwiązanie, które będzie spełniało wszystkie założenia rynku, spotka się ono z akceptacją, a na końcu drogi przełoży się na zyski firmy. Aby było to możliwe musimy optymalizować każdy element funkcjonalny i estetyczny finalnego produktu. A do tego niezbędna jest posiadana technologia oraz spektrum użytych materiałów. Bez niej powstanie coś, co od samego początku będzie ograniczane i nie przyniesie pożądanego efektu lub też koszty nie będą adekwatne do przedstawionego asortymentu. To wszystko ma bezpośredni wpływ na wyniki finansowe i skuteczność działu handlowego. Każdego dnia staramy się dostarczać narzędzia do tego, aby pomóc zarówno sobie, jak i naszym klientom. Wzrost sprzedaży promowanych produktów jest bardzo miarodajnym wyznacznikiem efektywności POS-a, jeżeli sprzedaż rośnie materiał się amortyzuje, a klienci coraz chętniej wracają do nas po nowe rozwiązania – podsumowuje Jacek Moss, Sales Manager firmy Dziedzik.

Nowe określenie POS multimateriałowy zapewnia możliwość użycia każdego dostępnego surowca.

www.dziedzik.pl

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 2/2018. Pobierz wersję online TUTAJ.