Logo

Marketing MIX

LOTOS nagrodzony za sponsoring i marketing sportowy

Podczas XIV Gali Sportu i Biznesu Grupa LOTOS otrzymała nagrody w kategoriach „Sponsor Sportu” oraz „Kampania Marketingowa” za dokonania sponsoringowe w 2017 roku i kampanię „NAJ nie bierze się znikąd”. Grupa LOTOS po raz kolejny została uhonorowana prestiżowymi nagrodami Biznesu Sportowego – Statuetkami DEMES promującymi osoby i instytucje, które poprzez swoją działalność mają bezpośredni wkład w rozwój polskiego sportu.

22 marca 2018 r. w Centrum Olimpijskim PKOl odbyła się gala rozdania Nagród Biznesu Sportowego. Laureaci otrzymali statuetki DEMES przyznawane przez kapitułę w skład, której wchodzą znani specjaliści i eksperci z wieloletnim doświadczeniem branżowym. Profesjonalna współpraca biznesu i środowiska sportowego pozwala na pełny rozwój sportu, a co za tym idzie – zaistnienie polskich sportowców na arenie międzynarodowej.

Najlepsi polscy sportowcy w nagrodzonej kampanii LOTOSU „NAJ nie bierze się znikąd”

Statuetka DEMES w kategorii Sportowa Kampania Marketingowa zostaje przyznana wybranemu klubowi, organizacji, firmie lub agencji marketingowej, który przeprowadził szczególnie wyróżniające się działania promocyjne, które w sposób innowacyjny i kreatywny korzystały z możliwości, jakie daje wykorzystanie sportu w promowaniu. Kapituła konkursu brała pod uwagę zasięg kampanii, popularność, innowacyjność i oryginalność, efektywność, interaktywność kampanii oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii.

[youtube=”4pCgmOz4o2I”]

W roku 2017 Grupa LOTOS zrealizowała rekordową ilość kampanii reklamowych wykorzystując najnowocześniejsze trendy i nowe technologie w dziedzinie marketingu. Innowacyjność była kluczowym atrybutem platformy komunikacyjnej NAJ nie bierze się znikąd, pod płaszczem której LOTOS wypuścił dwie kampanie wizerunkowe oraz jedną promocyjną emitowane w mediach szerokozasięgowych. 

Kampania wizerunkowa – NAJ nie bierze się znikąd #1 (VI-VIII 2017)

    1. intensywna kampania reklamowa, wspierająca jakość produktów LOTOS
    2. pierwsza kampania z wykorzystaniem wizerunku Jakuba Błaszczykowskiego oraz Tomasza Rożka z Grupą LOTOS
    3. kampania pokazująca szeroki wachlarz działalności firmy, od rafinerii do produktu, który klient kupuje na stacjach LOTOS.

Kampania wizerunkowa – NAJ nie bierze się znikąd #2 (IX-X 2017)

    1. kampania z wykorzystaniem wizerunku piłkarzy Reprezentacji Polski, Agnieszki Radwańskiej, Kajetana Kajetanowicza oraz Tomasza Rożka
    2. kampania wykorzystująca formalne rozwiązania efektu zamrożenia obrazu, będąca innowacyjnym i budującym nową jakość w komunikacji marketingowej

 

Na zdjęciu: Jakub Czerwiński, koordynator Biura Marketingu

Duże sukcesy zaczynają się od „małego sportu”

Grupa LOTOS otrzymała Nagrodę Biznesu Sportowego w kategorii „Sponsor Roku”. To potwierdzenie długoletniego wsparcia na jakie mogą liczyć polscy sportowcy ze strony marki LOTOS. Firma od wielu lat jest głównym sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej oraz Polskiego Związku Narciarskiego.

Do największych sukcesów zawodników wspieranych przez LOTOS należą złote medale olimpijskie i Mistrzostw Świata zdobywane przez Kamila Stocha oraz niedawno wygrana w Vikersund – Kryształowa Kula – najbardziej prestiżowa nagroda w skokach narciarskich. Sukcesy odnosi również Dawid Kubacki, który rozpoczął swoją karierę w Narodowym Programie Rozwoju Skoków Narciarskich „Szukamy Następców Mistrza” – LOTOS Cup i okazał się najlepszym z Polaków w kwalifikacjach przed Pucharem Świata w Planicy – to jego największy sukces w karierze. Niedawno Grupa Lotos została również ponownie oficjalnym partnerem biznesowym Roberta Kubicy.

Współdziałając z Polskim Związkiem Narciarskim, LOTOS wspiera Narodowy Program Rozwoju Skoków Narciarskich zorganizowany pod hasłem „Szukamy Następców Mistrza”. Program powstał w 2004 roku i jest adresowany do najmłodszych skoczków narciarskich, którym spółka funduje co roku niezbędny sprzęt oraz stypendia sportowe. Integralną częścią akcji jest cykl turniejów LOTOS Cup, odbywających się na wielu krajowych skoczniach narciarskich. Od 2005 roku w każdym sezonie zimowym organizowany jest cykl zawodów LOTOS Cup w skokach narciarskich. Cykl, który w zgodnej opinii trenerów i obserwatorów uznany został za jedną z najlepiej zorganizowanych imprez dla najmłodszych skoczków na świecie. W trzecim roku działania program wychował pierwszego skoczka, który został powołany do kadry narodowej seniorów – Maciej Kota. Dziś większość wychowanków programu „Szukamy Następców Mistrza” zasila szeregi Kadry Skoków Narciarskich Polskiego Związku Narciarskiego.  

Warto przypomnieć, że w 83. Plebiscycie „Przeglądu Sportowego” Sportowiec Roku 2017 jedna czwarta zawodników PZN z całej nominowanej dwudziestki byli to sportowcy wspierani przez markę LOTOS. Najlepsza okazała się drużyna sponsorowana przez LOTOS, a dwóch z trzech ambasadorów marki LOTOS znalazło się na podium. Grupa LOTOS od roku 2002 jest Generalnym Sponsorem Polskiego Narciarstwa, w tym kadry narodowej i młodzieżowej w skokach narciarskich, biegach narciarskich oraz kombinacji norweskiej. LOTOS jest również sponsorem generalnym Polskiej Reprezentacji w Piłce Nożnej.

Z piłkarzami do końca 2022 roku

W styczniu 2018 r. Grupa LOTOS oraz Polski Związek Piłki Nożnej podpisały umowę, na mocy której koncern nie tylko pozostanie Głównym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej, ale także dodatkowo zaangażuje się w szereg innych aktywności wspierających rozwój najpopularniejszej dyscypliny sportowej w kraju. Podpisana umowa o współpracy pomiędzy Grupą LOTOS a PZPN to największy kontrakt sponsoringowy w polskim sporcie.

DEMES nie pierwszy raz

W 2010 roku Narodowy Program Rozwoju Skoków Narciarskich „Szukamy Następców Mistrza”, realizowany przez Polski Związek Narciarski oraz Grupę LOTOS S.A., został zwycięzcą konkursu nagród biznesu sportowego DEMES 2010 w kategorii „Sport dzieci i młodzieży”.

Źródło: www.lotos.pl

O działaniach m. in. Lotos pisaliśmy w naszym raporcie dotyczącym Sponsoringu Sportowego – zobacz TUTAJ.

KL