Logo

Trade marketing

Interaktywne lustro MirroView

Najnowsze trendy projektowania wnętrz zarówno prywatnych jak i komercyjnych stawiają na minimalizm, przestrzeń i nowoczesność. Ta ostatnia pociąga za sobą poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań łączących w sobie ciekawy design z walorami praktycznymi. Pilkington MirroView™ – lustro ukrtywające ekran telewizyjny lub interaktywny monitor, to propozycja dla poszukiwaczy nowinek technicznych i miłośników uporządkowanej przestrzeni.

Reklamowy nośnik informacji

Coraz większą popularnością cieszą się wśród klientów komercyjnych interaktywne kioski – nowoczesne, mobilne dotykowe panele reklamowe, które znajdują zastosowanie podczas imprez handlowych, targów, jak również w salonach sprzedaży, punktach informacyjnych, showroomach, lobby hotelowych itp. Jest to ciekawa propozycja przekazywania informacji, która przyciąga formą i umożliwia na bieżąco zmianę prezentowanych treści. Przykładem zastosowania takiego nośnika jest interaktywny kiosk w warszawskim Centrum IKEA dla Firm, gdzie cała bryła nośnika reklamowego stworzona jest ze szkła Pilkington MirroView™, a pod blatem pokrytym interaktywną folią dotykową ukryty został monitor LFD 32″ o jasności 450cd. Dzięki temu uzyskany został efekt przestrzennego, dużego tabletu, w całości pokrytego szkłem lustrzanym. Zastosowanie w tego typu rozwiązaniach interaktywnej folii dotykowej oraz profesjonalnych wyświetlaczy LFD umożliwia ciekawe zaprezentowanie treści reklamowej zarówno w pionie, jak i w poziomie.

Wirtualny stylista

Najnowsze technologie wkradły się również do sklepowych przymierzalni. W wirtualnej przymierzalni dzięki ukrytemu pod taflą lustra ze szkła MirroView™ cyfrowemu nośnikowi oraz kamerze z czujnikami 3D, na odbijającą się w lustrze  sylwetkę „zakłada” się dostępne w wirtualnej sklepowej bazie ubrania, bez wysiłku i w bardzo krótkim czasie. Pozwala to na szybkie podjęcie zakupowych decyzji i ogranicza czas spędzony na żmudnym dobieraniu stylizacji. Jest to również ciekawa propozycja do wykorzystania podczas pokazów mody lub prezentacji najnowszych kolekcji.

Zdaniem eksperta – Mateusz Pauch, MKM Display – Szkło typu MirroView™ może podlegać standardowym procesom hartowania, szlifowania czy innej obróbki, jak w przypadku typowego szkła. Co ważne, najnowsza generacja szkła Pilkington MirroView™ pozwala na stosowanie interaktywnych folii dotykowych, dzięki czemu mamy możliwość uzyskania efektownego lustra interaktywnego. Jest to olbrzymie pole do popisu w projektowaniu komercyjnych powierzchni reklamowych. Od strony technicznej – ze względu na konieczność przenikania jak najjaśniejszego obrazu przez powierzchnię szkła, w realizacjach z zastosowaniem szkła Pilkington MirroView™ rekomendujemy montaż profesjonalnych wyświetlaczy wielkoformatowych LFD, charakteryzujących się podwyższoną jasnością ekranu w stosunku do standardowych telewizorów. Minimalna zalecana jasność ekranu to 450 cd/m2. Dodatkowym atutem tego typu wyświetlaczy jest możliwość pracy w pozycji pionowej, co umożliwia wyświetlanie aktywnej treści reklamowej w formie plakatu. Rynek polski jest jeszcze stosunkowo młodym rynkiem, jeśli chodzi o tego typu rozwiązania techniczne. Jednak z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie innowacyjnymi technologiami zarówno wśród klientów komercyjnych, jak i prywatnych.

Lustrzane szkło refleksyjne dostępne jest na rynku w dwóch wersjach – standardowe Pilkington MirroView™, oferowane w grubościach 3 i 6 mm, ze względu na przepuszczalność światła na poziomie 25 % i odbicie światła od strony powlekanej wynoszące 64 %, przeznaczone jest do wnętrz słabiej doświetlonych np. łazienek czy barów. Z kolei Pilkington MirroView™ 50/50, o zdecydowanie większej przepuszczalności światła (37%) można wykorzystać w miejscach o dużym natężeniu światła, jak np. galerie handlowe, restauracje, salony fryzjerskie czy hotelowe lobby. 

MW